Jag har kollat lite på tv också, så tänkte skriva om det fast det här är en filmtråd.
Det jag har sett är de fyra första avsnitten (det är totalt 13)av Netflix varulvsserie Hemlock Grove
Den har hittills innehållit en god mängd av
* Bill Skarsgård som ser psykopatisk ut, beter sig udda och knarkar.
* Romer som är varulvar och kallas för Zigenare (de kallar dock sig själva för Romer). De är också alkisar, tjyvar, charlataner och allmänna lurendrejare.
* Ett monster som måste gå i skolan med de andra barnen, fast hon är ett monster. Givetvis blir hon mobbad för att hon... är ett monster.
* High-school elever som är mellan 15 och 25 år gamla.
* En... demon? Eh... häxa kanske?
* Änglabefruktning.
* Incest, eller i alla fall familjemedlemmar med sexuella begär till varandra.
* Medicinska experiment.
* Naket.
* Mörka hemligheter.
Det bra är att alla delar känns ganska solida och att serien inte skriver tittaren så mycket på näsan.
Det känns också som att Hemlock Grove är en stad full av mysterier och ockultism på ett bra sett. Bill Skarsgård och Landon Liboiron funkar båda väldigt bra som huvudrollerna. Det känns som att de faktiskt blir vänner under seriens gång.
Varulvsförvandlingen är helt fantastisk också.
Det dåliga är framför allt att behandlingen av Romer känns lat, schablonartad och rasistisk.
Sen så sitter bitarna inte ihop särskilt väl, det finns ingen synergi i de olika spåren. Det finns nån mördare som jag antar att serien skal cirkulera kring men den historien är så trist att jag inte ens kom på att nämna den tidigare.
Det finns med en gaska tråkig supersnut också.
Totalt så gillar jag serien än så länge och kommer att kolla vidare. Den får dock bara 3 av 5 för att Romgrejen stör mig som fan.
Edit:
Jag trodde Hemlock Grove skulle vara mer som Twin Peaks.
Det hade vart en bättre serie om man lagt in mer Twin Peaks och mindre Twilight i den.