Den vill jag se!Krille said:Monsters vs Aliens
Den vill jag se!Krille said:Monsters vs Aliens
Alltså, den där filmen måste jag nog se. Får ta avbrott i mitt kollande på SDF Macross...Max Raven said:Den här animen dryper av 80-tals-boomen, från stilen (hur människor avbildas, hur maskineri kärleksfullt ritas upp) till dess influenser (Star Wars! jätteaxelvaddar! jätterobotar!). Jag gillar't, jag är svag för den här erans anime, särskilt sci-fi:n. Blev lite sugen på mer 80-tals-anime. Kanske man skulle se Macross: DYRL till nästa vecka?
Alternativt Akira, som jag har liggande, eller kanske något annat. Något med rymdskepp.
Bästa recensionen av LotR hittills =)slanfan said:Jag såg Sagan om ringen.
Handlingen i korthet.
En grupp vita män har en åsikt om hur världen ska vara (synnerligen konservativ). Deras idyll hotas, så de sänder ut en grupp vita män för att besegra sin fiende, ledda av en riktigt gammal vit man.
De dödar alla med avvikande politisk uppfattning och även vissa för att de bor i vägen. Någon kan tänkas dödas för att den är ful.
En av de vita männen har en flickvän, hon får vara med en aning (och är vit).
Betyg: 3 av 5. Helt ok rulle om man har 3 timmar över.
...slanfan said:Jag såg Sagan om ringen.
Handlingen i korthet.
En grupp vita män har en åsikt om hur världen ska vara (synnerligen konservativ). Deras idyll hotas, så de sänder ut en grupp vita män för att besegra sin fiende, ledda av en riktigt gammal vit man.
De dödar alla med avvikande politisk uppfattning och även vissa för att de bor i vägen. Någon kan tänkas dödas för att den är ful.
En av de vita männen har en flickvän, hon får vara med en aning (och är vit).
Betyg: 3 av 5. Helt ok rulle om man har 3 timmar över.
Hur kunde jag? jag måste vara helt pantad.Lu-kaazh said://Lukas som inte ens tänker bry sig om att kommentera det här
Det sa jag inteslanfan said:Hur kunde jag? jag måste vara helt pantad.Lu-kaazh said://Lukas som inte ens tänker bry sig om att kommentera det här
Om det låter som om jag tagit ille upp så missförstår du mig, jag är bara trött på att alltid behöva försvara tolkien.slanfan said:Ni som gillar Tolkien är förmodligen medvetna om kritiken mot honom. Att sedan Jackson väljer att göra en film (som jag såg, jag skriver inte om böckerna) som är jättetydlig med att vita är goda och ickevita är onda är det jag kommenterar. I den följande filmen ställer sig ju själva naturen på de vitas sida, men det kanske inte betyder något?
Ja, det är en trollning, men även vad jag såg när jag kollade på filmen för tredje gången.
För övrigt så gav jag den ett ok betyg.
Alltid? Really? Du menar att trilogin inte fått en enda renodlat positiv recensiuon som prisar foto, effekterna, Gollums rörelser och hobernas tår? Att filmerna inte fått så bra betyg att de hamnat anmärkningsvärt högt på IMDB's topplista.Lu-kaazh said:alltid
Fast det här tycker jag är något som förändras mycket de senaste åren, Idag så känns det som precis allt som skrivs om de böckerna och filmerna är kritik.krank said:Alltid? Really? Du menar att trilogin inte fått en enda renodlat positiv recensiuon som prisar foto, effekterna, Gollums rörelser och hobernas tår? Att filmerna inte fått så bra betyg att de hamnat anmärkningsvärt högt på IMDB's topplista.Lu-kaazh said:alltid
Eller att böckerna inte älskats av massor av generationer av fantasyälskare, och omhuldats och lyfts till skyarna i typ 60+ år?
Men du har nog rätt, det är inte som om Lord of the Rings är den näst mest sålda romanen någonsin eller så. Alla som köpt den har bara gnällt.
Det är riktigt att en del kritik riktats mot den, men kritiken drunknar mer än väl i hyllningarna.
Om det är kritik som saknats tidigare ser jag inte riktigt problemet.Lu-kaazh said:Fast det här tycker jag är något som förändras mycket de senaste åren, Idag så känns det som precis allt som skrivs om de böckerna och filmerna är kritik.
Ja filmerna fick mer beröm än de förskränade under en tid men nu känns det som om myntet har vänt och det endast publiceras kritik.
krank said:Om det är kritik som saknats tidigare ser jag inte riktigt problemet.Lu-kaazh said:Fast det här tycker jag är något som förändras mycket de senaste åren, Idag så känns det som precis allt som skrivs om de böckerna och filmerna är kritik.
Ja filmerna fick mer beröm än de förskränade under en tid men nu känns det som om myntet har vänt och det endast publiceras kritik.
Eller, om det är ett problem att det mest är kritik nu så tyckier jag att det isåfall bör betraktas som ett lika stort problem att böckerna och filmerna hyllades till skyarna helt okritiskt tidigare.
Jag tog inte illa upp. Jag bara såg en film och skrev något om den. Det är fullt förståerligt att du är trött på att försvara Tolkien, det skulle jag också vara.Lu-kaazh said:Om det låter som om jag tagit ille upp så missförstår du mig, jag är bara trött på att alltid behöva försvara tolkien.
jag menar visst har han sina brister och de tänker jag inte förneka, men varför är det alltid dem som skall lyftas fram.
Ett exempel på motsatsten tycker jag vi har med Lovecraft som jag tycker var mycket värre när det gäller racism men det nämns typ aldrig, utan där pratar man bara om det positiva.
Så min kommentar mot dig var mer av en suck över att samma sak som tagits upp 100gånger förut kommer upp igen.
Med det sagt jag så skall jag säga att jag inte tagit illa upp och ber om ursäkt om du gjorde det
Jag tror inte ens att folks hudfärg beskrivs i böckerna och om det görs så är deti förbifarten. Förutom folket som bor i söder vars skin ska vara grått. Så man hade kunnat haft alla karaktärerna spelade av asiater eller afrikanska skådespelare. Det är inte det viktiga liksom.slanfan said:Exakt, kan man skriva ut figurer så kan man även skriva in att den här är svart/brun/grön.