Nej, till skillnad från forumet så tänkte jag titta på rollspelandet som kultur - Jag skriver om rollspel som en kultur i skolan.
Finns det rollspelarkultur, eller är rollspel bara en sammanstrålning av olika kulturer?
Ifall det är det, kanske det finns några mönster iallafall? (Rollspelare gillar sådant som är udda, står det i en tråd.)
Eller finns det även en egen nördkultur i rollspel?
Vare sig det finns eller inte så ser säkert omgivningen det så.. Fördom?
Och rollspelarna själva? Ser vi inte varandra i kobolder, friformare och så? Fördom, det med?
Vad är vanligt bland rollspelare?
Vad gör bara rollspelare? (Går på konvent, till exempel)
Finns det typiska rollspelare? Det går ju iallafall att gissa att vissa är det.
Jag funderade på om man inte oftast gillar åtminstone ett område av rollspelandet: Fantasy (läser böcker också) eller spel (spelar warhammer eller magic) eller rollgestaltning (improvisationsteater) eller berättelser (kollar på film -Det här är Ymir.. )
Kan detta stämma?
Era tankar, tack! Och för guds skull, begränsa er inte till vad jag har skrivit, utan spåna fritt
Finns det rollspelarkultur, eller är rollspel bara en sammanstrålning av olika kulturer?
Ifall det är det, kanske det finns några mönster iallafall? (Rollspelare gillar sådant som är udda, står det i en tråd.)
Eller finns det även en egen nördkultur i rollspel?
Vare sig det finns eller inte så ser säkert omgivningen det så.. Fördom?
Och rollspelarna själva? Ser vi inte varandra i kobolder, friformare och så? Fördom, det med?
Vad är vanligt bland rollspelare?
Vad gör bara rollspelare? (Går på konvent, till exempel)
Finns det typiska rollspelare? Det går ju iallafall att gissa att vissa är det.
Jag funderade på om man inte oftast gillar åtminstone ett område av rollspelandet: Fantasy (läser böcker också) eller spel (spelar warhammer eller magic) eller rollgestaltning (improvisationsteater) eller berättelser (kollar på film -Det här är Ymir.. )
Kan detta stämma?
Era tankar, tack! Och för guds skull, begränsa er inte till vad jag har skrivit, utan spåna fritt