Jodå, jag har den fysiska butiken på min (ännu opublicerade) lista.Sextiotvå postningar och ingen som minns min postorder 1976-1982 eller Titan (butik i Göteborg + postorder) 1982-1990?
Jag kan med säkerhet säga att de la ner sommaren 2007. Jag var nämligen där och pratade med dem om stängningen dagarna innan jag kom in på en utbildning som började den hösten.Oj, det är nog över 30 år sedan de la ner! Vilken nostalgi!
Fast då måste de ha flyttat från Kungsgatan ca 92, 93?Jag kan med säkerhet säga att de la ner sommaren 2007. Jag var nämligen där och pratade med dem om stängningen dagarna innan jag kom in på en utbildning som började den hösten.
Nej, jag är tämligen säker på att de låg kvar i samma butik på kungsgatan ända fram tills de stängde, och det gjorde de inte så tidigt som '92. 2007 låter mycket mer rimligt.Fast då måste de ha flyttat från Kungsgatan ca 92, 93?
Då har jag varit förhäxad mellan 92-07 och helt enkelt inte sett den! Känner mig som en mugglare.Nej, jag är tämligen säker på att de låg kvar i samma butik på kungsgatan ända fram tills de stängde, och det gjorde de inte så tidigt som '92. 2007 låter mycket mer rimligt.
Jag har varit i butiken på Kungsgatan som äldre tonåring, så den låg absolut kvar i början av 2000-talet.Då har jag varit förhäxad mellan 92-07 och helt enkelt inte sett den! Känner mig som en mugglare.
Det här får inte några klockor att ringa trots att det låter som något jag borde haft koll på. Kan du berätta mer?Lite osäker på årtal...men på Gåsgränd i gamla stan (väldigt nära munkbron) låg ett tag en butik som sålde rollspel som tradition och en hel del Strategispel...MEN de förde inte Äventyrspels grejjer.... däremot var det där man kunde hitta allt det som tillverkades i Sveige då som Tradition/Targetgames inte ville sälja....ex En Garde, Dungerons and Dragons på Svenska från Titan Games.... det var där jag bland annat köpte ett par nr av Morgonstjärnan...fanzine från Göteborg... Med, iaf då, fokus på "icke äventyrsspels grejjer"...
Coolt!Jag brukar ta en promenad förbi Hobbyhuset minst en gång per år då jag hälsar på släkten i Uppsala.
View attachment 18284
Bilden är ett knappt är från slutet av juni förra året och zoomar man in på det högra källarfönstret så kan man fortfarande skönja texten GAMES.
Ska fotografera på Hamngatan 4 nästa gång jag är i Malmö.Jag tycker att vi ska ta detta som en uppmaning till alla som i sin vardag rör sig där det en gång legat en spelbutik att fotografera hur det ser ut idag.
I Göteborg låg de väl först på Vallgatan och där tror jag inte att de hade några spel. Sedan flyttade de ju till Östra Larmgatan och där minns jag att de hade spel i ett eget litet rum.Hur är det med SF-bokhandeln? När började de sälja spel? Mig veterligen har de i Stockholm legat på tre olika platser. Först i Atlas-området (Torsgatan?) och sedan på två platser i Gamla stan. Jag har inga minnen av att de någonsin sålde spel i den första butiken men vet att de gjorde det i butik nummer två. Någon som kan bekräfta eller dementera?