Rising
Vila i frid
Re: En inte fullt så filosofisk monolog
Och vad jag nyss visat är att spelare inte alltid uppmuntras av "belöningar". Så det går inte att svara "det kan ju inte skada" eller "någon belöning är ju mer lockande än ingen belöning". När vi skärskådar det så är ju nämligen inte XP nödvändigtvis någon belöning alls.
Jag tycker ingenting rättfärdigar obalans förutom om spelarna vill ha det obalanserat. Visst blir det förstås ändå lite obalanserat ändå, men det är alltid något jag arbetar för att stävja - så att det aldrig ska upplevas störande.
Det tycker jag också. Vad jag inte förstår är att man skulle anse detta vara otillräckligt; och mena att "äh, spelare vill ju inte rollgestalta tillräckligt mycket, så vi måste belöna dem på något sätt när de rollgestaltar".man rollgestaltar även för att roa sig själv och sina medspelare.
Och vad jag nyss visat är att spelare inte alltid uppmuntras av "belöningar". Så det går inte att svara "det kan ju inte skada" eller "någon belöning är ju mer lockande än ingen belöning". När vi skärskådar det så är ju nämligen inte XP nödvändigtvis någon belöning alls.
Jag håller med dig om att skillnader förstås är oundvikliga. Men anser du att engagemang från spelaren rättfärdigar skillnader? Det gör inte jag. En spelare som inte är tillräckligt engagerad tar jag ett samtal med; men jag tycker inte det är rätt att han skall bestraffas i spelet.föredrar att de skillnader som ändå oundvikligen dyker upp är baserade på hur engagerad spelaren är
Jag tycker ingenting rättfärdigar obalans förutom om spelarna vill ha det obalanserat. Visst blir det förstås ändå lite obalanserat ändå, men det är alltid något jag arbetar för att stävja - så att det aldrig ska upplevas störande.