Rymdhamster
ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Jag har sett en del kartor, främst stadskartor tror jag, som är väldigt grova översiktskartor men sen innehåller inritade "blow ups" av specifika punkter där man får se de exakta husen och vägarna utritade, snarare än bara en stor blopp som representerar ett par kvarer. Eller som visar illustrerad bild av hur just det där huset ser ut.För mig är det kartor som är grafiskt "mättade", dvs de är fulla med grafik. Då får man känslan av att det inte gick att klämma in allt, att det faktiskt måste finnas ännu mer.
Det har skulle kanske kunna gå att vända till just det där för att ha en grov men rätt tom öveblickskarta och ändå visa att zoomar man bara in tillräckligt så är varenda milimiter egentligen ett gytter av byar, gårdar, ruiner, grottor och annat gött.
Nu hittar jag inte någon jättebra bild på det, för jag vet att jag sett rollspelskartor som gjort det väldigt snygg (jag minns bara inte var), men det här konceptet som jag tycker lutar lite åt din approach;
Så även om inte huvudkartan är så överbelamrad så visar den ju att man itne skulle få plats med allt om man ritar in varenda liten detalj.