Avslut.
Goddagens, Mogge kunde inte komma, så han bad mig att täcka för honom. [color:\\"purple\\"]-rättar till fluga-[/color]
Ska vi se här.. [color:\\"purple\\"]-prasslar med papper och tar en klunk vatten-[/color]
Årets val var en framgång. Vi hade inga dödsfall, skador eller valfusk. Hotfaktorn var relativt acceptabel. [color:\\"purple\\"]-väntar ut spridda applåder-[/color]
Och vann gjorde, som ni förmodligen vet, International Teokraterna, med.. Ssssch. Tyst i publiken. [color:\\"purple\\"]-väntar ut oväsen i publiken-[/color]. International Teokraterna vann iallafall.
Detta är inte bara ett val. Det är en tradition också. [color:\\"purple\\"]-inväntar applådar, men fortsätter när inga kommer-[/color] Erm. Så hur som helst, kan vi lära oss något av detta val, och hur valet har förändrats? Och, det som ni verkligen bryr er om, var det lika bra som förra året?
Jag var själv först orolig för att valet inte alls skulle komma igång som förra året. Förra året så bollade Mogge ut en knasig idé och folk bollade tillbaka. I år så hade vi redan ett val i backspegeln, och startinlägget var längre med presentation av nuvarande val, ambitiösare, striktare.. Hoppsan. [color:\\"purple\\"]-välter vattenglas, torkar snabbt upp-[/color]
Äh. Så blev det inte. Det är svårt att säga om valet var bättre eller sämre, men det var annorlunda iallafall, och det var bra. Affischerna är väl ett bra exempel, förra valet så var de en idé som dök upp, det här valet startade vi med dom med en gång. Eftersom Rising gjorde smutskastande affischer i slutskedet av det förra valet, och detta var väldigt uppskattat, så började man med sådana redan med en gång den här gången. Affischerna hade mer sting än förra året, men kanske detta var en trend i hela valet, att gå på hårdare när det inte var "nytt" med rollspelspolitik längre, och man var började bråka istället.. [color:\\"purple\\"]-fumlar lite till medans publiken mumlar-[/color] Äh.. [color:\\"purple\\"]-harklar sig-[/color] Jag gjorde bättre affischer i år iallafall, men jag tröttnade.. tröttnade på att läsa i tråden efter ett tag [color:\\"purple\\"]-oväsen i publiken och spridda bu-rop-[/color] Äh.. äh.. äh.. Äh. Det var väl inte ert fel, det gick väl för snabbt fram.. äh..
Huvudsaken är att valen är olika iallafall.
Och International Teokraterna vann. Slut. Tacksåmycket.
[color:\\"purple\\"]-rafsar ihop papprena-[/color]