Nekromanti Rollspelsriksdagen 2003 [tramsely]

Cybot

Mest spelbar
*hostar*

Jag har med mig här ett uttalande från MonsterPartiet Revitalisternas väljarkår, Vardagsmonstren. [color:\\"purple\\"]-viftar med papper [/color]

"Vi, Monsterpartiet Revitalisterna, vägrar att infinna oss i majoritetens förtryck och kommer att fortsätta att exclusivt använda t6:or, t10:or och kommer att fortsatt bojkotta alla d20:or. Vi vägrar finna oss i sådana aristokrat-teokrat fasoner och vägrar att lägga oss för förtrycket. I fortsättningen kommer vi att föra en väpnad kamp mot allt d20 förtryck, vilket inkluderar, men är ej begränsat till, sabotage mot d20 rollspelsbutiker, attentat mot högt uppsatta rollspelsmaffiabossar som stöder d20 ekonomiskt och politiskt samt att håna mimare, vilket vi gör mest för att det är kul, och för att Saker-med-hår gillar smaken av exploderande ilska som inte kan komma ut pga oförmåga eller ovilja att föra verbal kommunikation"

Tack....

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Vi stödjer det där med mimare

Allt annat är uppvigling, och kommer att förtryckas! Nesligen!

M.

Quadrante

Grisbonde
[vi kommer att få se]

Hur de tafatt kommer att förneka och bortförklara varför D20 systemet inte påtvingas alla och varför de själva spelar det med två t10:or(läs T100)och delar med fem...

:gremooo: :gremblush: :gremshocked:

( :gremwink: )

Quadrante

Grisbonde
[kan inte neka till...]

..att jag står i närheten.
När talet är slut, plockar jag ner högtalaranläggningen,stoppar bandet märkt "den exalerade folkmassans rop" i fickan och drar mig tllbaks till maktens mörka korridorer.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
En underhuggares bekännelse

Egentligen bär det mig emot, men det finns en person vi måste tacka för att InternationalTeokraterna lyftes fram på en sådan framgångsvåg:

troberg. :gremgrin:

Varje hjälte definieras av sin antites, superskurken. Om det är vi eller troberg som är hjälten, och vem som då är superskurken, är upp till var och en bilda sig sin egen uppfattning om.

Men jag kan lugnt erkänna att om inte vi lyckats piska upp en sådan "hätsk" stämning oss emellan, hade vare sig vi eller ROTF(L) fått tillnärmelsevis lika många röster. Nu förvandlades valet till en kamp mellan de två elakaste partierna, och detta förvandlade alla andra till åskådare och statister.

Valet blev helt enkelt; ska jag rösta på InternationalTeokraterna eller på ROTF(L)?

Få andra alternativ var aktuella för majoriteten, och det hela blev en symbolisk kamp mellan två system, i mångt och mycket väldigt likt kampen mellan Friform och Regler, mellan d20 och GURPS, mellan Rising och Krille.

För till syvende och sist är det ju så. Vi rollspelare vill generellt ha en stor sannning vi kan följa. En ledstjärna som levererar det sanna svaret.

Och det mina vänner, är grunden till alla debatter på rollspel.nu. Vilken stjärna är värd att följa?

M.

Cybot

Mest spelbar
Vi lovar hämnd och evig förbannelse.....

Så nästa år får vi återkomma inte bara som Förbittrade hårdföra monsteranhängare, utan förbittrade hårdföra militanta monsteranhängarterrorister som inte ska tveka inför att dra politiska motståndare genom svingödsel och toxiskt avfall för att vinna....smutskastning av motståndaren är nu inte längre nog!

Ackerfors

Alas, your rapids!
PMAFD gratulerar givetvis segraren!

Trots att valet inte gick som jag tänkt mig hade ag kul. Även fast International Teokraterna och ROTF(L) tog över och inte gjorde så att något av de andra partierna hade en chans. Det var kanske bra för utvecklingen av valet, men ni kunde väl ha delat med er lite av rösterna... :gremwink:

Morgoth

Swashbuckler
Talmannen håller tal.

Ni får ursäkta mig, jag är lite snuvig. *snörvel* Jag har legat sjukskriven och allmänt jävlig de senaste dagarna *host*. Okej, inte riktigt sant, men jag behövde en ursäkt för att inte ha orkat med tråden.

Så det har kommit till min vetskap att Internationalteokraterna har vunnit Sveriges rollspelsval. Negativt eller positivt för inrikespolitiken? Jag är för indifferent för att märka någon skillnad. Vad som faktiskt spelar roll är dock vad vi har lärt oss. Vad har vi då lärt oss?

Jo, vi lever i ett politiskt klimat där ett partis popularitet inte utgår från hur häftiga affischer detta parti gör. Det tog mig med storm. Faktiskt. Jag hade trott att det skulle räcka att slänga ut några balla affischer, tra några töntiga skämt och hitta på några urlöjliga rubriker för att kamma hem 100% av rösterna. Boy, jag lurade mig själv. Grottrenoveringspartiet fick en röst. Och den var min.

Ett av partierna som höll på att segra gjorde inte ens några affischer. Som Nej-sidan puttade de ut oss andra ur partipolitiken, och deras ilska brände i mitt ansikte: du är en dålig politiker. Här trodde man att man skulle få komma undan med bara snygga affischer, va. Man kanske borde ha tänkt på att förklara vad ens parti handlar om också?

Jepp, det var många misstag för min del i år, och om det ens blir något nästa år är upp till er. Jag är inte medlem av riksdagen längre, och säger därmed upp mig i yrket som talman. De blir någon annans uppgift att dra igång valet nästa år om så må vara fallet. Om jag kommer att delta nästa år över huvud taget? Svårt att säga nu. Som det är känner jag inte för det alls.

Jag hoppas att ni kommer ha kul i er påhittade rollspelsdiktatur det kommande året: för själv kommer jag att vara någon helt annan stans. So long, suckers.

Troberg

Sinister eater
Ni var osportsliga!

Det är orättvist att InternationalTeokraterna vann valet. De har handlat osportsligt, såtillvida att de vann för att de var många fler. Det är fegt att ge sig på de som är färre! :gremshocked:

Troberg

Sinister eater
Re: En underhuggares bekännelse

Men jag kan lugnt erkänna att om inte vi lyckats piska upp en sådan "hätsk" stämning oss emellan, hade vare sig vi eller ROTF(L) fått tillnärmelsevis lika många röster. Nu förvandlades valet till en kamp mellan de två elakaste partierna, och detta förvandlade alla andra till åskådare och statister.
Håller med, det är viktigare att synas som en aktiv kandidat än att ha något att säga. Ni drev konsekvent och hårt den vansinnigaste linjen, jag drev konsekvent och hårt ingen linje alls. Det viktiga var att vi lät mycket, inte vad vi egentligen hade att säga.

Det finns något att lära där innan ni röstar i ett riktigt val! Lyssna på vad folk har att säga i stället för att rösta på den mest högljudda pajasen.

Valet blev helt enkelt; ska jag rösta på InternationalTeokraterna eller på ROTF(L)?
Och ändå så lyckades fel parti vinna...

Troberg

Sinister eater
Re: Talmannen håller tal.

Ett av partierna som höll på att segra gjorde inte ens några affischer.
Jag postade faktiskt två stycken (jag antar att du syftade på mig). Jag skulle gärna gjort fler, men hade inte tid och satt vid fel dator.

Troberg

Sinister eater
Re: Avslut.

Finns det någon gerilla man kan gå med i? Av typen al-Quida och IRA hälst...
Självklart! Vi ska begrava deras hem i lastbilslaster av D6or!

Troberg

Sinister eater
Seriösa inslag i valet

Så här när valet är avklarat så vill jag bara ta tillfället i akt att poängtera att bland allt skitsnack så finns det faktiskt korn av sanning.

Framför allt så gäller detta Herr Nils gummifot, som han verkligen glömde hemma hos mig och som ligger på mitt spelbord. Det är alltså helt sant, inte bara allmän smutskastning. :gremshocked:

Jag förväntar mig alltså ett offentligt erkännande från InternationalTeokraterna där man erkänner hur man fört väljarna bakom ljuset, ljugit hela folket rätt upp i ansiktet.

Sodivra

Champion
Så väldigt sant.

Iallafall ur min synvinkel, där jag känner att min "Magiska stunder" blir bortglömd mellan Krilles objektiva Värld och subjektiva Drama, (Ja, okej, förlåt om jag verkar blåsa upp min betydelse här.. :gremwink:) och mitt miljöparti alltid placeras till vänster istället för på en egen axel.

Tack Seter, det där formulerade en del tankar hos mig själv.

Sodivra

Champion
Re: Seriösa inslag i valet

Tja.. Zaphod gjorde ju ett litet expriment, han baserade ju sitt parti på egna åsikter.
Något som jag gjorde lite mer förra året (Det är fortfarande lite baserat på mig) men som jag är lite osäker till - Ska man smyga in riktig politik i rollspelsvalet?

Tja. Sin riktiga ideologi kanske det bara är bra om man skämtar lite med i valet.

Johan K

Gammal & dryg
Re: Valets segerherre gör entré.

Får välll ta & grattulera till vinsten-...

Men vi i TTRP kommer tillbaka till nästa år ! Var så säkra, vi kommer då att ha en mer aggresiv politik. För det verkar som det är det enda som funkar... :gremtongue:

Ackerfors

Alas, your rapids!
Vi gör det nog inte...

Men hota kan man alltid göra...

Passa på att njuta av mina andra bilder för jag kommer nog ta bort dem snart... Gillar ni dem kommer den en ultimate collection med alla mina affischer... :gremwink: