Nekromanti Rollspelsriksdagen 2003 [tramsely]

Nightowl

Champion
Re: En underhuggares bekännelse

Det finns något att lära där innan ni röstar i ett riktigt val! Lyssna på vad folk har att säga i stället för att rösta på den mest högljudda pajasen.
Ett sant visdomsord. Faktiskt. Dunderseriöst, alltså.

Förhoppningsvis har rollspelsvalet gjort en insats för demokratin - när man ser hur folk beter sig här lugnas ens politikerförakt ned sig något. Det KAN inte bli värre en dusterna mellan InternationalTeokraterna och ROTF(l)...

:gremgrin:

Erik

Troberg

Sinister eater

Ett sant visdomsord. Faktiskt. Dunderseriöst, alltså.
Och tyvärr ett som behövs.

Förhoppningsvis har rollspelsvalet gjort en insats för demokratin - när man ser hur folk beter sig här lugnas ens politikerförakt ned sig något. Det KAN inte bli värre en dusterna mellan InternationalTeokraterna och ROTF(l)...
Har du totalt missat hur gamarna cirklade runt Anna Lindh för att dra röster till Ja-sidan genom martyrtricket? Har du totalt missat hur Bush blev vald?

Det här är bara lekskolan!

(Och det ska vara ett stort L inom parentesen)

Zaphod_UBBT

Swordsman
Tja, nåt i den vägen.

Mitt parti var väl någon slags parodi på mina egna barnsliga drömmar.

Men, du! Det där är intressant. Det här med att bara göra en massa flippade affischer, det är skitkul, men det känns lite platt.
Om det blir något mer val, då tycker jag att det ska vara mer politik och mindre knasiga affischer. Affischerna kan vi redan, men att göra mer politik av det vore nog rätt intressant.
Det är nog inte så bra om det kommer in riktig politik för mycket i diskussionerna. Rött och blått och sånt. Den verkliga politiken kommer alltid finnas kvar i botten (det är väl halva poängen), men diskussionerna ska nog handla om ställningstaganden i rollspel. Om vanlig politik kommer upp blir det bara tråkigt och bråkigt.
Jag kan dock tänka mig lite mer ordnade former med riktig debatt om hur vi ska göra med tärningsmekanikfrågan, hur scenariosverige ska se ut i framtiden, vilka friheter spelledaren ska få och hur vi ska göra när det gäller att släppa in nya spelare i spelgruppen.
Det där är ju liksom rollspelsversionen av riktig politik, men det är det som är poängen, tycker jag. Det är coolt att se hur man kan föra över vår verkliga politik och projicera den i form av rollspelsfrågor.

20d-frågan i år var ett steg i rätt riktning. Morgoth bäddade ändå lite för debatt om 20d, men det blev inte av. 20d var lite för platt ämne, men det kunde blivit hella-coola debatter om 20d om frågan hade haft mer djup och fler dimensioner.

Själv är jag nog inte intresserad av ett nytt rollspelsriksdagsval om det bara handlar om att göra knasiga affischer. Det är askul, men om vi gör det en gång till blir det bara tjatigt.

Hur vill Ni ha ett eventuellt nästa rollspelsval?

Zaphmus

Man Mountainman

Storsvagåret

Håller med, det är viktigare att synas som en aktiv kandidat än att ha något att säga. Ni drev konsekvent och hårt den vansinnigaste linjen, jag drev konsekvent och hårt ingen linje alls. Det viktiga var att vi lät mycket, inte vad vi egentligen hade att säga.

Tja, fast hade det varit så, så hade nog Yassilus vunnit. :gremsmile:

Ackerfors

Alas, your rapids!
Pfft!

Vad är det för lömska sanningar du kommer med? Fast det är nog sant... :gremblush: :gremwink:

walium

Ganska töntig, faktiskt
Re: Vi kommer tillbaka!

"Nästa gång med fler galna djur och ondskefulla klädesplagg!"

Åh nej! The Horror! :gremshocked:

Johan K

Gammal & dryg
Presentation av rollspelsriksdagen 2003 ?

En liten undran såhär i efterdyningarna av riksdagen ?
Vem kommeratt sätta dit ministrarna & sådant ?
Skulle ju vara skoj att se den nya riksdagen ju ! :gremsmile: