Morgoth
Swashbuckler
Akta dig, annars censurerar dem dig också! [NT]
Inlägget raderat av Yassilus.
Inlägget raderat av Yassilus.
Naturligtvis har jag haft spelledarledda omgångar som blivit väldigt bra (och stridslösa), och jag har som spelledare styrt äventyr. Men jag anser fortfarande att spelledaryrket är föråldrat, en kvarleva från den gamla koboldtiden precis som monarki är en föråldrad kvarleva från medeltiden.Kanske har du aldrig haft en spelledarledd omgång utan strid, kanske har du aldrig haft viljan att styra upp ett äventyr för att folk ska njuta
Tror du verkligen att spelare i grunden är så dumma? Visst, efter att ha växt upp med sanningen "spelledaren styr allt, det är han som bestämmer vad du kan och inte kan göra" är det klart att många spelare inte klarar av att bedömma sina handlingar själva längre (ännu en nackdel med att ha spelledare). Men om spelledaren avskaffas och spelarna lärs om på nytt ska du nog se att alla egentligen kan se se konsekvenserna av sina handlingar. Varför skulle spelledaren kunna göra det, men inte spelarna?Dessutom ni samberättare är en skara egotrippade narcisister som vill ha allt serverat på ett silverfat, "nämen oj jag överlever att ställa mig framför en bil för att jag är jag", slumpen är inte viktig så länge allt är oförutsägbart,
Varför skulle inte spelarna kunna göra det? Ni konservativa partier består bara av gamla maktgalna spelledare som ser era upphöjda maktpositioner hotas av de nya ideologierna. Bra jämförelse med kommunism, förresten...Struntprat som vanligt från de nya partierna! Nemesis du förespråkar för kommunistiskt spel? Det är ju galet vem skulle skapa världen, slå maktens tärningar och visa vägen mot spelparadiset. JO SL!
Vi spelare är till för att spela spelen, undersöka världar, dräpa monster och allt annat du kan göra i spel. Men flera spelare kan inte få till samma stämning(jag har testat universallis och det var bra men SL är bättre). SL styr oss mot en bättre värld.Varför skulle inte spelarna kunna göra det? Ni konservativa partier består bara av gamla maktgalna spelledare som ser era upphöjda maktpositioner hotas av de nya ideologierna. Bra jämförelse med kommunism, förresten...
/DarkMystic lovar att sprida mer propaganda till SLs trogna tjänareSkulle du för övrigt kunna sluta med din partipropaganda i SpF:s subtråd?
Många är dumma redan innan de börjat med rollspel och därmed är det uteslutet att sl är orsaken, mycket tyder faktiskt på att det är allas "vän" tv apparauren som får folk att bli omdömmeslösa, även avsaknad av ledarskap kan leda till detta, däremot är det inte nödvändigt att ha ett regelverk som styr ledarskapet.Tror du verkligen att spelare i grunden är så dumma? Visst, efter att ha växt upp med sanningen "spelledaren styr allt, det är han som bestämmer vad du kan och inte kan göra" är det klart att många spelare inte klarar av att bedömma sina handlingar själva längre (ännu en nackdel med att ha spelledare). Men om spelledaren avskaffas och spelarna lärs om på nytt ska du nog se att alla egentligen kan se se konsekvenserna av sina handlingar. Varför skulle spelledaren kunna göra det, men inte spelarna?