Rollspelssamling

Hur stor är din samling (ungefär)

  • 0 - Jag har inga rollspel

    Votes: 0 0.0%
  • 0 - Min spelsamling är helt digital

    Votes: 3 2.7%
  • 1 - Jag har bara ett rollspel

    Votes: 0 0.0%
  • 2 - Jag har 2-5 olika rollspel

    Votes: 4 3.5%
  • 3 - Jag lite mer än 5 olika rollspel

    Votes: 6 5.3%
  • 4 - Jag har ungefär ett hyllplan med spel

    Votes: 11 9.7%
  • 5 - Jag har några hyllplan med spel (i t.ex en bokhylla)

    Votes: 35 31.0%
  • 6 - Jag har en hel bokhylla (golv till tak) med rollspel

    Votes: 17 15.0%
  • 7 - Jag har ett par/några bokyhllor med rollspel

    Votes: 26 23.0%
  • 8 - Jag har mängder med spel fördelat på flera rum i min bostad

    Votes: 11 9.7%
  • 9 - Jag har så mycket rollspel så att det tar upp huvuddelen av min bostad

    Votes: 1 0.9%
  • 10 - Jag har en gigantisk samling i speciell förvaring (lokal/förråd/museum)

    Votes: 1 0.9%
  • 5.5 Jag har ingen aning de är en drös, antagligen för många, och inte sorterade över huvud taget

    Votes: 5 4.4%

  • Total voters
    113

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,326
Location
Örebro
Haha! Jag tror inte det kommer boi så prisvärt. XD

(Jag skulle för övrigt säga att de som fortfarande räknar rollspelssamling i hyllmetrar och inte i kilon MÅSTE köpa på sig med rollspel tills de använder korrekt mått! ;) )
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,214
Location
Ereb Altor
Jag sålde av större delen av min samling för ca 10 år sedan. Men sedan dess har jag köpt massor av nytt så nu har jag nog mer än jag hade då :(

Ja, det är ju en bokhylla, från golv till tak-ish.
 

EvilSpook

Tämligen dålig överlag.
Joined
15 Oct 2008
Messages
1,903
Location
Off grid
(Jag skulle för övrigt säga att de som fortfarande räknar rollspelssamling i hyllmetrar och inte i kilon MÅSTE köpa på sig med rollspel tills de använder korrekt mått! ;) )
I samband med flytt är det ju nära tillhands att räkna flyttkartonger, och då kartongerna inte får lastas tyngre än att de går att bära så närmar man sig ganska snabbt storleken ”1 Lastbil”.

:gremwhistle:
//EvilSpook
 

Skarpskytten

Mellan två äventyr
Joined
18 May 2007
Messages
6,042
Location
Smålands golvbrunn
Jag är tydligen normal! Svar (5) med andra ord. Större delen av en Billyhylla, men ungefär en hylla innehåller diverse bös och en halv hylla utgörs av WFB och 40k-saker. Den har inte ändrats mycket de sista åren, jag har sålt av lite saker som inte har något nostalgiskt värde för mig och köpt på mig en del 5e-saker. Det är det hela, typ.
 

McKatla

Utan titel
Joined
2 Aug 2010
Messages
1,071
Jag har kontinuerligt sålt av de flesta av mina fysiska spel (de har säkert blivit 3-4 bokhyllor sammanlagt), och har i nuläget bara kvar ca 10 stycken. Idag köper jag nästan bara digitalt. Flest har jag på DriveThru (1244 stycken står det att det är), och sedan ett antal hundra till från lite olika håll, kanske 2000 totalt. Har jag läst alla? Inte en chans! Men jag har läst i alla spel, varierande hur mycket dock.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,992
Location
Linköping
Svarade "ett hyllplan" nu, men det går väl in typ 40 Symbaroum-böcker på ett hyllplan och jag äger definitivt inte 40 spel. Sen har jag ju Dod4-boxar på vinden och där blir det ju bredd... Sen finns ju digitalt ägande också. Så lite lurigt.

Fy vad gnälligt det här blev. :D
 

Jim Profit

Veteran
Joined
24 Jun 2000
Messages
146
Location
Stockholm
Så rolig frågeställning! Jag har en jäkla massa rollspel och rollspelsäventyr och annat. Jag som anser att jag är en samlare av rollspel vet med mig att jag kommer förmodligen aldrig sluta samla. Tärningar står mig även väldigt varmt i hjärtat. Älskar att ta fram tärningarna och bara plirra med dem.
Ha! Nästa fråga måste helt klart bli "hur mycket tärningar äger du?"
 
Top