Leon: MoFoe - Biståndshandläggare - Grimdark. Poäng: 15201.
Rymdhamster: Mörsarn - Skadedjursbekämpare - Tegelsten. Poäng: 13501
Vicotnik: Fyrtornet - Budbilsförare - Odödlig. Poäng: 11100
Kungfetti: Silver - Roadie för Norras bästa hardcoreband "Brains: Bad" - Elemental: Ducttape. Poäng: 600
Hägerstrand - Snakedude - Mellanchef - Djurkrafter: Orm. Poäng: 0
Hellzon: Torrent - Hundrastare - Elemental: Vatten. Poäng: 5600
Man Mountainman: Instaslam - Influencer - Gummiperson - Sidekick: Mantisräkan. Poäng: 7200
Sömniga Isaac: Granit - Kontrollant lokaltrafiken - Tegelsten. Poäng: 611
Paal: Krossaren - Cykelbud - Elemental: Grus. Poäng: 8500
Cybot: Myrmidon - Tiktok-Influencer - Djurkrafter: Proportionella kraften från en pistolmyra. Poäng: 8500
Dag 10:
Snakedude: Äter Satanika. Blir efterlyst för mord. Blir av med jobbet. Blir av med den lätt telepatiska tolken. Tvingas bo i kloakerna.
MoFoe: VA(H)R är nu registrerat som stadens första officiella superhjältegrupp (på kommunnivå i alla fall!). Staden älskar det, snabbt snos en reklam för att sopsortera bättre ihop med superhjältarna som talespersoner.
Fyrtornet: Fyrtornet svänger in på en gata i Källviken med sin budbil när han ser en pojke vingla högt uppe i ett träd. Katten pojken försöker rädda jamar, fastklämd på en gren. I en rörelse är Fyrtornet ute ur bilen, klättrar upp och lyfter ner pojken med ena armen och katten med den andra. Tryggt på marken igen ler han, rufsar pojken i håret och hoppar in i bilen. Paket ska levereras!
Torrent: Vattenhjälten patrullerar Källviken. Han märker att vatten försvinner ner i tunnelbanestationen och sedan… Är borta? Det kan inte vara rätt? Torrent går ner i tunnelbanestationen, följer vattnet genom vad som borde vars en solid vägg utan vattenledningar och befinner sig plötsligt på en solig sommardag mitt i Vasakrona. Det finns inga människor här men bilarna är från tidigt 2000-tal som nyast och på biografen visas Star Wars Episode III. Mitt i staden sträcker sig ett enormt svart torn mot himlen.
Granit: Efter att ha skickat in en ansökan om stöd till VA(H)R vänder sig Granit till experter på djur. Han hittar några och det han får reda på är att många djur har betett sig extremt märkligt i Källviken. De beter sig nästan mänskligt! Det har också varit märkliga typer av djur som dykt upp där, vårtsvin, krokodiler med mera. Alla verkar komma från området runt tågstationen
Myrmidon: Med en Watchmen klocka på armen, SPIKÉ skor på fötterna och en Snipers bar att äta som mellanmål smyger Myrmidon efter Granit när den andra superhjälten… Pratar med experter om djur. Mer spännande än det är att samma duva verkar följa efter Granit vart han än går. Även när han tar tåget följer duvan efter honom. När Granit går hem för dagen flyger duvan iväg. Myrmidon följer efter.
Duvan flyger ner i tunnelbane- och tågstationen i Källviken med Myrmidon hack i häl. Sedan fortsätter den genom en solid vägg som om den inte var där.
Myrmidon följer efter och befinner sig plötsligt på en solig sommardag mitt i Vasakrona. Det finns inga människor här men från radioapparaterna uppmanar Black Eyed Peas allmänheten att bli utvecklingsstörda medan kalendrarna visar att det är juni 2005. Mitt i staden sträcker sig ett enormt svart torn mot himlen.
Instaslam: Tar med sig Mantisräkan ut för att visa henne hur man patrullerar. Efter ungefär en timme ser de två män som försöker bända loss en ATM från väggen på en bank och ta pengarna ur den. PERFEKT! Instaslam sätter upp kameran och säger till Mantisräkan att göra som de övat, stöter hon på problem så kommer han hjälpa till.
Så Mantisräkan stiger fram ur skuggorna dramatiskt och placerar sig mellan tjuvarna och deras väntande flyktbil. Med sin mörkaste röst säger hon ”Det är inte snällt att… Liksom… Ta saker som inte är era utan lov. Liksom, även om jag vet att systemet som bankerna är en del av är exploitativt och…”
”Ah! En superhjälte! Spring!”
De båda tjuvarna försöker springa förbi Mantisräkan till sin bil. Mantisräkan formar en näve och svingar mot en av dem, men tittar bort precis innan och missar. Det spelar ingen roll.
BOOOOOOOOOOMMMMMMMM!!!!!
Mantisräkan slår i luften med sådan hastighet och kraft att luften exploderar. En chockvåg av kinetisk kraft slår tjuvarna medvetslösa och till marken flera meter bort. Vågen fortsätter sedan och förintar deras flyktbil innan ljudet får varenda fönsterruta i hela kvarteret att explodera. Husdjur över hela staden är plötsligt döva. Slaget är så kraftigt att en explosion av plasma formas runt hennes hand. Hade hon träffat hade tjuvarna, Instaslam och antagligen hundra personer till som råkar bo för nära varit döda.
Mantisräkan tittar på Instaslam.
”Var… Var det okej? Det var okej, va?”
Instaslam får prompt en halvmiljon till följare när den internationella publiken rullar in. Mantisräkan pryder snabbt framsidan på Reddit.
Krossaren: ”Jag tänkte väll att du hade smaker bortom vad superhjältande kan tillfredsställa."
CombatAnt har av hjälmen och röker en joint medan hon pratar. Hennes korta svarta hår har små spår av blod i det fortfarande och ramar in hennes smala ansikte. Ni sitter på den skurksympatiska baren ”Ned Kelly”. Du kan se Konsekvens och Sinema spela biljard en bit bort men annars är folket här wannabees eller hantlangare.
CombatAnt lutar sig framåt. Du slås av hur symmetriskt hennes ansikte hade varit om det inte var för cigarettbrännmärket på hennes högra ögonlock. Hon stinker som ruttnande blod.
”Jag kan få in dig på insidan. Men du måste bevisa att jag kan lita på dig. Så, du kan döda någon, vem som helst.”
Hon mimar att skära halsen av någon med noll empati i blicken.
”Eller så kan du hjälpa mig misshandla en superhjälte och göra lite permanent skada. Helst på Torrent, jag har en läxa att lära den killen.”
Något drömskt passerar hennes ögon när hon tänker på att hacka av Torrents händer. Hon lutar sig tillbaka och drar ett bloss till.
”Eller så får du komma på något annat sätt att göra mig vänligt inställd.”
Hon blinkar på ett sätt som kanske hade kunnat vara förföriskt om hennes öga fungerade som det skulle.
VAD GÖR NI DAG 11?