Rutland/5 ords Braunstein - Vasakronas superhjältar

Man Mountainman

Storsvagåret
VA(H)R kanske borde rikta sina disciplinära energier mot vissa andra influencers, som tydligen är i full färd med att undergräva samhällets förtroende för supers...

Leon

Leo carcion
VA(H)R kanske borde rikta sina disciplinära energier mot vissa andra influencers, som tydligen är i full färd med att undergräva samhällets förtroende för supers...
Humm, du har en poäng där.

Tror myndigheterna behöver ett mellanled och språkrör mellan superpersoner och övriga samhället. Föreslår att VA(H)R tar den rollen. Vi kör en omröstning bland medlemmarna (även icke-medlemmar kan rösta och blir på så vis medlemmar i VA(H)R. Medlemsavgiften om 30 SEK kan anstå första medlemsåret).

Cybot

Mest spelbar
Nu vet jag att du inte är medlem @Man Mountainman , men jag vill bara lyfta att det är emot både VA(H)Rs värdegrund i allmänhet, och §8.2 av stadgarna i synnerhet, att skapa tonårsinsektssuperskurkar.

Vi kommer att diskutera det här på nästa årsmöte.
Även om Mantisräkan hade gått superskurk så hade hon varit en tonårskräftdjurssuperskurk. Inte en insekt.
/paragrafryttare

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Djur, förstörelse, undergång, förödelse, Källviken. Och på det, dessa rykten riktade mot Granit. Granit söker stöd från den där obskyra gruppen som börjat flyta upp även i hans eget flöde på sociala medier. Ena sekunden fylls ditt flöde av kattbilder, i nästa söker du kontaktuppgifter till andra med superkrafter som kan vara till hjälp.... Plötsligt är ditt flöde fyllt av något obskyrt VA(H)R. Algoritmen är verkligen hemsk. Var tog katterna vägen? Medlemskap, nej, stöd, ja.

BYRÅKRATISK MARDRÖM VA(H)R, SÖKER DJUREXPERTIS

Cybot

Mest spelbar
Myrmidon spenderar förmiddagen med att ha ett vredesutbrott i sin lägenhet. Hur vågar Kråkan R. Kraxon att inte gola? Ingen ska kunna stå emot bettet! Och hur är Granit den som skurkarna vill peka ut som samhällsfiende nummer 1? Det borde vara Myrmidon!

...han pausar. Varför är Granit den som pekats ut som samhällsfiende nummer 1 av skurkarna? Har kråkan försagt sig, och vad isåfall är det som Granit hotar?

Myrmidon sätter sig ner för att fundera. Samtidigt så tittar han över tittarsiffrorna. Antalet viewers ser bra ut, men inkomstströmmen är inte vad den kunde vara. Kanske behöver han en sponsor? Myrmidon har inga illusioner att någon sponsor han hade velat ha hade öppet gett sig in i business med Myrmidon, men kanske något mer subtilt? Han har tiotusentals fanatiska viewers nu, vad hade det inte varit värt för företag om hans liveström hade "bara av tillfällighet" zoomat in på en Watchmen klocka eller SPIKÉ skor?

KONTAKTA GUERILLA-MARKETING, UNDERSÖK GRANITS UNDERSÖKNING

Paal

Imaginär fantast
”Du är inte dålig, Krossaren. Vi skulle kunna behöva någon som dig. Du borde komma över till vår sida! Vad har den här staden någonsin gjort för dig? Vill du verkligen dö för dem när Doktor Magi sätter sin stors plan i verket. Kom med mig istället! Vi kan härska över askorna tillsammans!”.

Slagsmålet bryts upp när polissirener närmar sig och CombatAnt använder tonårs ninjorna som en distraktion för att fly undan Krossaren.
Krossaren har varit i superhjältebranschen länge nog för att känna igen en dramatisk vändpunkt när den uppenbarar sig! Han bestämmer sig för att den enda vägen framåt är att låtsas anta CombatAnts erbjudande och samla bevis och information om superskurkarnas planer från insidan! Vad kan gå fel? Han kan använda den hårdnande samhällsdebatten mot superhjältarna som ursäkt för att byta sida. Det och att han alltid velat tränas som ninja!

Krossaren skickar en krypterad blankett 42A, ”ansökan om dubbelagent-operation under täckmantel”, till MoFoe där han förklarar sina planer i korta drag.

GÅ SKURK. DUBBELAGENTA, SAMLA BEVIS.

Last edited:

God45

#PrayersForBahakan
Leon: MoFoe - Biståndshandläggare - Grimdark. Poäng: 15201.

Rymdhamster: Mörsarn - Skadedjursbekämpare - Tegelsten. Poäng: 13501

Vicotnik: Fyrtornet - Budbilsförare - Odödlig. Poäng: 11100

Kungfetti: Silver - Roadie för Norras bästa hardcoreband "Brains: Bad" - Elemental: Ducttape. Poäng: 600

Hägerstrand - Snakedude - Mellanchef - Djurkrafter: Orm. Poäng: 0

Hellzon: Torrent - Hundrastare - Elemental: Vatten. Poäng: 5600

Man Mountainman: Instaslam - Influencer - Gummiperson - Sidekick: Mantisräkan. Poäng: 7200

Sömniga Isaac: Granit - Kontrollant lokaltrafiken - Tegelsten. Poäng: 611

Paal: Krossaren - Cykelbud - Elemental: Grus. Poäng: 8500

Cybot: Myrmidon - Tiktok-Influencer - Djurkrafter: Proportionella kraften från en pistolmyra. Poäng: 8500

Dag 10:

Snakedude:
Äter Satanika. Blir efterlyst för mord. Blir av med jobbet. Blir av med den lätt telepatiska tolken. Tvingas bo i kloakerna.

MoFoe: VA(H)R är nu registrerat som stadens första officiella superhjältegrupp (på kommunnivå i alla fall!). Staden älskar det, snabbt snos en reklam för att sopsortera bättre ihop med superhjältarna som talespersoner.

Fyrtornet: Fyrtornet svänger in på en gata i Källviken med sin budbil när han ser en pojke vingla högt uppe i ett träd. Katten pojken försöker rädda jamar, fastklämd på en gren. I en rörelse är Fyrtornet ute ur bilen, klättrar upp och lyfter ner pojken med ena armen och katten med den andra. Tryggt på marken igen ler han, rufsar pojken i håret och hoppar in i bilen. Paket ska levereras!

Torrent: Vattenhjälten patrullerar Källviken. Han märker att vatten försvinner ner i tunnelbanestationen och sedan… Är borta? Det kan inte vara rätt? Torrent går ner i tunnelbanestationen, följer vattnet genom vad som borde vars en solid vägg utan vattenledningar och befinner sig plötsligt på en solig sommardag mitt i Vasakrona. Det finns inga människor här men bilarna är från tidigt 2000-tal som nyast och på biografen visas Star Wars Episode III. Mitt i staden sträcker sig ett enormt svart torn mot himlen.

Granit: Efter att ha skickat in en ansökan om stöd till VA(H)R vänder sig Granit till experter på djur. Han hittar några och det han får reda på är att många djur har betett sig extremt märkligt i Källviken. De beter sig nästan mänskligt! Det har också varit märkliga typer av djur som dykt upp där, vårtsvin, krokodiler med mera. Alla verkar komma från området runt tågstationen

Myrmidon: Med en Watchmen klocka på armen, SPIKÉ skor på fötterna och en Snipers bar att äta som mellanmål smyger Myrmidon efter Granit när den andra superhjälten… Pratar med experter om djur. Mer spännande än det är att samma duva verkar följa efter Granit vart han än går. Även när han tar tåget följer duvan efter honom. När Granit går hem för dagen flyger duvan iväg. Myrmidon följer efter.

Duvan flyger ner i tunnelbane- och tågstationen i Källviken med Myrmidon hack i häl. Sedan fortsätter den genom en solid vägg som om den inte var där.

Myrmidon följer efter och befinner sig plötsligt på en solig sommardag mitt i Vasakrona. Det finns inga människor här men från radioapparaterna uppmanar Black Eyed Peas allmänheten att bli utvecklingsstörda medan kalendrarna visar att det är juni 2005. Mitt i staden sträcker sig ett enormt svart torn mot himlen.

Instaslam: Tar med sig Mantisräkan ut för att visa henne hur man patrullerar. Efter ungefär en timme ser de två män som försöker bända loss en ATM från väggen på en bank och ta pengarna ur den. PERFEKT! Instaslam sätter upp kameran och säger till Mantisräkan att göra som de övat, stöter hon på problem så kommer han hjälpa till.

Så Mantisräkan stiger fram ur skuggorna dramatiskt och placerar sig mellan tjuvarna och deras väntande flyktbil. Med sin mörkaste röst säger hon ”Det är inte snällt att… Liksom… Ta saker som inte är era utan lov. Liksom, även om jag vet att systemet som bankerna är en del av är exploitativt och…”

”Ah! En superhjälte! Spring!”

De båda tjuvarna försöker springa förbi Mantisräkan till sin bil. Mantisräkan formar en näve och svingar mot en av dem, men tittar bort precis innan och missar. Det spelar ingen roll.

BOOOOOOOOOOMMMMMMMM!!!!!

Mantisräkan slår i luften med sådan hastighet och kraft att luften exploderar. En chockvåg av kinetisk kraft slår tjuvarna medvetslösa och till marken flera meter bort. Vågen fortsätter sedan och förintar deras flyktbil innan ljudet får varenda fönsterruta i hela kvarteret att explodera. Husdjur över hela staden är plötsligt döva. Slaget är så kraftigt att en explosion av plasma formas runt hennes hand. Hade hon träffat hade tjuvarna, Instaslam och antagligen hundra personer till som råkar bo för nära varit döda.

Mantisräkan tittar på Instaslam.

”Var… Var det okej? Det var okej, va?”

Instaslam får prompt en halvmiljon till följare när den internationella publiken rullar in. Mantisräkan pryder snabbt framsidan på Reddit.

Krossaren: ”Jag tänkte väll att du hade smaker bortom vad superhjältande kan tillfredsställa."

CombatAnt har av hjälmen och röker en joint medan hon pratar. Hennes korta svarta hår har små spår av blod i det fortfarande och ramar in hennes smala ansikte. Ni sitter på den skurksympatiska baren ”Ned Kelly”. Du kan se Konsekvens och Sinema spela biljard en bit bort men annars är folket här wannabees eller hantlangare.

CombatAnt lutar sig framåt. Du slås av hur symmetriskt hennes ansikte hade varit om det inte var för cigarettbrännmärket på hennes högra ögonlock. Hon stinker som ruttnande blod.

”Jag kan få in dig på insidan. Men du måste bevisa att jag kan lita på dig. Så, du kan döda någon, vem som helst.”

Hon mimar att skära halsen av någon med noll empati i blicken.

”Eller så kan du hjälpa mig misshandla en superhjälte och göra lite permanent skada. Helst på Torrent, jag har en läxa att lära den killen.”

Något drömskt passerar hennes ögon när hon tänker på att hacka av Torrents händer. Hon lutar sig tillbaka och drar ett bloss till.

”Eller så får du komma på något annat sätt att göra mig vänligt inställd.”

Hon blinkar på ett sätt som kanske hade kunnat vara förföriskt om hennes öga fungerade som det skulle.

VAD GÖR NI DAG 11?

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Granit beger sig mot stationen i Källviken. Det finns vilsna djur, långt ifrån sitt hem som behöver hjälp. Djur som slitits från sinna hem. Rädda. Övergivna. Vilsna. Vem som än ligger bakom detta måste sökas upp. Det är dags för rättsskipning.

KÄLLVIKEN, TÅGSTATIONEN, UNDERSÖKA DJUR SITUATIONEN.

Leon

Leo carcion
Granit beger sig mot stationen i Källviken. Det finns vilsna djur, långt ifrån sitt hem som behöver hjälp. Djur som slitits från sinna hem. Rädda. Övergivna. Vilsna. Vem som än ligger bakom detta måste sökas upp. Det är dags för rättsskipning.

KÄLLVIKEN, TÅGSTATIONEN, UNDERSÖKA DJUR SITUATIONEN.
Vi beklagar handläggningstiden, givetvis kan vi ordna en VA(H)R-exkursion.

HJÄLPER GRANIT VID KÄLLVIKENS STATION

Cybot

Mest spelbar
Myrmidon beger sig ut ur den alternativa Vasakronan. Han hade inte fått den här letråden utan Granit, så det är lite emot hans kod att inte ge tillbaka.
När han väl kommer ut på stationen igen så är dock även MoFoe där. MoFoe är lite för populär, nästan som en konkurrent nuförtiden, för att Myrmidon ska vara helt bekväm med det hela, men å andra sidan så hjälpte han till mot Stålsporre...så det får gå för den här gången.

Dags att dela med sig informationen (kanske medans man strategiskt sätter fötterna på en tunnelbanebänk för att visa SPIKÉ skorna och nonchalant äter en Sniper-bar) och sedan är det dags att stoppa vad det nu är för ond plan som pågår i Svarta tornet.

HJÄLP GRANIT. UTFORSKA SVARTA TORNET

Paal

Imaginär fantast
”Torrent känner jag inte så bra, men jag vet var man hittar Fyrtornet med garden nere. Den präktige fan har jag gärna ihjäl.”

Skickar ett hemligt meddelande till Fyrtornet om att spela med och fejka sin död.

”SKEN”AVRÄTTA FYRTORNET, FÖRFÖRA COMBATANT, SPIONERA.

Man Mountainman

Storsvagåret
"Helvete", tänker InstaSlam. "Den här jäntan är ju en fara både för sig själv och omgivningen. Om jag inte får det här under kontroll, så kommer skiten att komma tillbaka och träffa mig!"

Utåt är dock InstaSlam idel leenden

– Haha, jättebra, Hanna. Jag tror bara vi behöver öva lite, lite på din kontroll.

Men var? Inne i bebyggelsen är uteslutet. InstaSlams ögon rör sig osökt mot Riddersparken.

KONTROLLTRÄNA RÄKAN I RIDDERSPARKEN NATTETID

Vicotnik

Den onde
Staff member
Fyrtornet skrockar för sig själv när han får Krossarens meddelande och skickar sin planerade arbetsrut för dagen som svar.

JOBBAR, RÄDDAR LIV, BLIR SKENAVRÄTTAD

Leon

Leo carcion
Dubbelagenter, dimensonsportaler och skenavrättningar: föreningsliv när det är som bäst!

MoFoe påminner sig om att han måste jobba på årsrapporten när han kommer tillbaka från Källviken/Multiversum