Har försökt att söka på vad som diskuterats om detta tidigare och vad jag kan hitta så verkar det av olika anledningar (bara SL köper, man använder äventyr bara en gång, folk brukar vilja göra egna osv) inte vara så stor efterfrågan för att köpa äventyr, med undantaget ifrån ett fåtal.
Men vad skulle krävas för att ni skulle köpa ett äventyr/kampanj och hur mycket är man villig att betala.
Jag tänker mig nog pdf:er och inte trycka versioner.
Vilka delar vill man ha med?
- Själv äventyret (och att det ska vara bra/kul och speltestat, kanske även på flera grupper?)
- Bilder (tänker mig att man är mer villig att betala för något som har fina illustrationer med jämn kvalité)
- Kartor (samma som ovan och då helst i alla fall hyfsad kvalité på själva grafiken)
- Förskriven SLP info (färdiga SLP formulär med bakgrundsinfo, kontakter och annat)
- Färdiga handouts?
- Förskrivna stycken som ska läsas upp för spelarna (har själv sällan använt detta)
- Innehållsförteckning, appendix, sammanfattningar osv kanske är något som man förväntar sig?
Sedan undrar jag om ni tror det är något skillnad på att köra korta eller ånga, rälsade eller öppna äventyr.
Eller ska det mer bara vara idéer, karaktärer och riktmärken för att skapa egna äventyr runt?
Angående priset vad kan vara rimligt?
- Kort äventyr (1-2 spelmöten) 25 kr
- "Normal långt" (3-5 spelmöten) 50 kr
- Långt (6-10 spelmöten) 75 kr
- Kampanj (10+ spelmöten) 100 kr
Men vad skulle krävas för att ni skulle köpa ett äventyr/kampanj och hur mycket är man villig att betala.
Jag tänker mig nog pdf:er och inte trycka versioner.
Vilka delar vill man ha med?
- Själv äventyret (och att det ska vara bra/kul och speltestat, kanske även på flera grupper?)
- Bilder (tänker mig att man är mer villig att betala för något som har fina illustrationer med jämn kvalité)
- Kartor (samma som ovan och då helst i alla fall hyfsad kvalité på själva grafiken)
- Förskriven SLP info (färdiga SLP formulär med bakgrundsinfo, kontakter och annat)
- Färdiga handouts?
- Förskrivna stycken som ska läsas upp för spelarna (har själv sällan använt detta)
- Innehållsförteckning, appendix, sammanfattningar osv kanske är något som man förväntar sig?
Sedan undrar jag om ni tror det är något skillnad på att köra korta eller ånga, rälsade eller öppna äventyr.
Eller ska det mer bara vara idéer, karaktärer och riktmärken för att skapa egna äventyr runt?
Angående priset vad kan vara rimligt?
- Kort äventyr (1-2 spelmöten) 25 kr
- "Normal långt" (3-5 spelmöten) 50 kr
- Långt (6-10 spelmöten) 75 kr
- Kampanj (10+ spelmöten) 100 kr