Swedish Chef
Hero
och det är inte jag som skrivit det.113;n132420 said:Det är det han syftar till, det i fetstil.
och det är inte jag som skrivit det.113;n132420 said:Det är det han syftar till, det i fetstil.
Swedish Chef;n132423 said:och det är inte jag som skrivit det
.113;n132427 said:Nä, det var därför det var ett mellanrum och ett "angående..." före lätt att misstolka eftersom det just före var angående dig, men jag menar bara, nu vet du, det var inte menat för att jäklas med dig så ta det lugnt.
Edit: Eller inte, gör som du vill.
Jag fattar inte riktigt, men ok känns som jag läste in saker i ditt meddelande som kanske inte var riktat till mej. Hatar att läsa det här forumet på telefonen, är för gammal för smartphones..RasmusL;n132422 said:loop
put_line ("Alla är givetvis välkomna att ha en åsikt i frågan!");
end loop;
"De ljudliga lirarna" behöver också följa gemensamma regler. De är inte alltid perfekta (#include tidigare utläggning) men de är vad vi har. De är kända, iaf så kända de kan bli, genom klistrade trådar och what not.RasmusL;n132411 said:Gruppen är imltho så pass liten att alla bör ha så pass mycket koll på de mer ljudliga lirarna att det ska gå att tolka in lite kontext.
Jag kan köpa det, även om det i mina ögon är "något" snarare än "någon" som fått kalsongerna sönderrivna, men tror inte att det kommer att fungera på samma sätt när det kommer till andra ämnen eller spel som inte bor på forumet.Sapient;n132431 said:"De ljudliga lirarna" behöver också följa gemensamma regler. De är inte alltid perfekta (#include tidigare utläggning) men de är vad vi har. De är kända, iaf så kända de kan bli, genom klistrade trådar och what not.
Annars blir det, med förlov sagt, samma sak som när killarna i nian just gjort kalsongrycket på Klas i 7B men säger "vi bara skämtade!" när en lärare undrar vad de håller på med. Din "kontext" DU ser, ändrar inte på den ilska någon annan känner över att ha varit utsatt för kontexten/kalsongrycket.
Att gruppen är liten, är inte skäl för eller emot. Grupptryck och gruppdynamik finns i alla grupper - det kan tom vara starkare när gruppen är liten.
Nä, det är forumet som suger på smartphones.Swedish Chef;n132430 said:är för gammal för smartphones..
Där kan jag nästan hålla med dig på första punkten. Det hade varit "något" snarare än "någon", om God45 hade hållit sig till det, och inte "broderat ut" om de som spelar spelet eller de som ligger bakom det.RasmusL;n132434 said:Jag kan köpa det, även om det i mina ögon är "något" snarare än "någon" som fått kalsongerna sönderrivna, men tror inte att det kommer att fungera på samma sätt när det kommer till andra ämnen eller spel som inte bor på forumet.
Det är lätt att tänka så när en inte är måltavlan. Som en person som står vid sidan har en ett privilegium att välja att bry sig eller inte på ett sätt som de som får alla nålsticken oftast inte har, varandes känslomässigt engagerade i frågan.RasmusL;n132395 said:Sant, förvisso sant, men det ligger till stor del i betraktarens ögon. Jag tyckte att Eon III-tråden var kul att läsa och humoristisk både i sin dräpande stil och i sin självironi och även om jag förstår att den kan tolkas på olika sätt
Ja, du har rätt, helt rätt.Magnus Seter;n132449 said:Det är lätt att tänka så när en inte är måltavlan. Som en person som står vid sidan har en ett privilegium att välja att bry sig eller inte på ett sätt som de som får alla nålsticken oftast inte har, varandes känslomässigt engagerade i frågan.
/M
Ja. På ett diskussionsforum om rollspel brukar det som skrivs vara det som önskas förmedlas. Att inte ta folk på allvar blir bara nedlåtande.RasmusL;n132381 said:Men shiiit mannen/tjejen, du tolkar alltså God45 ordagrant och allvarligt?
Er... *backar sakta*Big Marco;n132453 said:Ja. På ett diskussionsforum om rollspel brukar det som skrivs vara det som önskas förmedlas. Att inte ta folk på allvar blir bara nedlåtande.
well, Eon II-tråden gjorde åtminstone något gött som annan Eon-bashing inte gör; den höll sig borta från Eonforumet.RasmusL;n132395 said:Sant, förvisso sant, men det ligger till stor del i betraktarens ögon. Jag tyckte att Eon III-tråden var kul att läsa och humoristisk både i sin dräpande stil och i sin självironi och även om jag förstår att den kan tolkas på olika sätt så blir jag lite förvånad när de som läst annat som God45 skrivit tar illa upp. Kanske är det så att stringensen inte är tydlig för de som kommer ny till forumet men jag tycker inte att stilen, argumentationstekniken eller språkbruket skiljer sig mellan myriaderna av spelalster, galna brainstormingtrådar, genuskrig eller Eon-bash-trådar God45 varit inblandad i. Jag vet att jag kanske landar i lite i fällan att prata om en forumit nu (sorry God45!) men jag tycker ändå att det hör till saken: gillar du God45:s alla coola idétrådar, feta spel och drivande initiativ så har jag svårt att se det rimliga i att klappa händerna åt 95 % för att sedan surna till när han använder samma verktyg för att peta på din egen ögonsten.
Äh, jag vill väl mest säga att jag inte håller med alla som tycker att "trollning" är något solklart och binärt och tror ärligt att det går att be God45 att trappa ner lite om en råkar bli ledsen i ögat av energinivån.
Läs igen. Jag tyckte folk skulle posta med lite artighet. Butlertipset var utifall detta skulle vara för svårt. Sikta mot stjärnorna så når du trädtopparna typ.RasmusL; said:Angående "brittisk butler"-attityden så låter det astråkigt. Om allt recenserande, kritiserande och åsiktsvädrande skulle anta den formen så skulle jag döööööö av tristess. Alla rollspelare är faktiskt inte _så_ fyrkantiga och jag hoppas att vi kan nöja oss med att 75 % av forumet skriver enligt robotbutler-modellen.
Det beror väl på dina avsikter med din kommunikation.Arfert;n132480 said:Det första jag fick lära mig på RMI Berghs när jag läste kommunikationsteori var "All kommunikation sker på mottagarens villkor".
Nåt som man ska tänka på när man postar. Folk tolkar vad man skriver som det passar dem. Filtrerat genom deras preferenser och åsikter.