Jag är ny inom RPG men jag tror att det jag söker är ett MINIMALISTISKT, strömlinjeformat och enkelt universalsystem.
De jag läst hittils är FAE, Risus, Microlite20, TWERPS, Saga - men alla har varit endera onödigt komplicerade eller haft några knepiga egenheter av något slag.
Här är en skiss på ungefär vad jag är ute efter:
Character attributes:
Starting players get an initial set of "points" to distribute among the following attributes:
- Mental
- Physical
- Charisma
(-Vitality/Life)
Specialty:
Players may also choose one or two specialties for their character.
If they opt for only one specialty it will be stronger than if they opt for two.
Example of specialties:
Lock-picking, climbing, negotiating, game hunting etc.
Combat:
(If applicable) The player who is attacked by opponent is:
- Roll a dice to determine.
Opponent's damage on Player:
- Roll a dice to determine. (Miss, Some, High.)
Players take turns to state their action-attempts (unless interrupted by GM somehow).
GM evaluates difficulty of their attempt and states what needs to be rolled for either Fail, Inbetween, Success.
Player's damage on opponent:
- Roll a dice to determine.
Other action-attempts:
Fail, Inbetween, Success
- Roll a dice to determine.
Kanhända är jag naiv på grund av min bristande erfarenhet, men behövs det verkligen så mycket mer än så för att spela?
Tänkte hur som helst kolla med er om det finns något system som liknar min "skiss"?
De jag läst hittils är FAE, Risus, Microlite20, TWERPS, Saga - men alla har varit endera onödigt komplicerade eller haft några knepiga egenheter av något slag.
Här är en skiss på ungefär vad jag är ute efter:
Character attributes:
Starting players get an initial set of "points" to distribute among the following attributes:
- Mental
- Physical
- Charisma
(-Vitality/Life)
Specialty:
Players may also choose one or two specialties for their character.
If they opt for only one specialty it will be stronger than if they opt for two.
Example of specialties:
Lock-picking, climbing, negotiating, game hunting etc.
Combat:
(If applicable) The player who is attacked by opponent is:
- Roll a dice to determine.
Opponent's damage on Player:
- Roll a dice to determine. (Miss, Some, High.)
Players take turns to state their action-attempts (unless interrupted by GM somehow).
GM evaluates difficulty of their attempt and states what needs to be rolled for either Fail, Inbetween, Success.
Player's damage on opponent:
- Roll a dice to determine.
Other action-attempts:
Fail, Inbetween, Success
- Roll a dice to determine.
Kanhända är jag naiv på grund av min bristande erfarenhet, men behövs det verkligen så mycket mer än så för att spela?
Tänkte hur som helst kolla med er om det finns något system som liknar min "skiss"?