...mitt lager av Saga är på upphällningen, så det är dags att ta tag i en andra edition. Tänkte sätta igång när Fantasy! är tryckklart...
Några tankar:
Reglerna är rätt bra som de är, tänkte bara göra mindre ändringar. Till exempel:
Användandet av Hjältepoäng ska förtydligas och utökas. Så det blir klarare hur man kan använda dem för att påverka historien. Lite som i Supernatural RPG. De ska bli lättare att få tillbaka.
På något sätt ska man kunna använda Fördelar och Nackdelar för att antingen få Erfarenhetspoäng eller Hjältepoäng eller båda. Lite som i Fate.
Leker med tanken med skriptad strid a la BW som extraregel.
Andra tankar:
Mer kampanjmaterial, mer fluff, mer "culture-gaming"-känsla. Nya introäventyr.
En eller två böcker? Trycka in allt en fet volym, eller två böcker? En regel/spelarbok som då blir tunnare, och en tjockare SL/världsbok? Fördelen med det senare är att man kan köpa fler billigare regelböcker.. till spelarna.. Och butikerna blir gladare; mer i hyllan.
------
Vad vill ni ha med? Några tankar?
Några tankar:
Reglerna är rätt bra som de är, tänkte bara göra mindre ändringar. Till exempel:
Användandet av Hjältepoäng ska förtydligas och utökas. Så det blir klarare hur man kan använda dem för att påverka historien. Lite som i Supernatural RPG. De ska bli lättare att få tillbaka.
På något sätt ska man kunna använda Fördelar och Nackdelar för att antingen få Erfarenhetspoäng eller Hjältepoäng eller båda. Lite som i Fate.
Leker med tanken med skriptad strid a la BW som extraregel.
Andra tankar:
Mer kampanjmaterial, mer fluff, mer "culture-gaming"-känsla. Nya introäventyr.
En eller två böcker? Trycka in allt en fet volym, eller två böcker? En regel/spelarbok som då blir tunnare, och en tjockare SL/världsbok? Fördelen med det senare är att man kan köpa fler billigare regelböcker.. till spelarna.. Och butikerna blir gladare; mer i hyllan.
------
Vad vill ni ha med? Några tankar?