Jag ville bara försöka förstå hur du tänker, och kanske få dig att förstå hur jag tänker. Tråkigt att det inte fungerade, dvs blev "konstruktiv" eller vad det nu är som det alltid måste bli.krank said:EDIT: Nej, jag biter inte. Sorry, du får fortsätta själv. Jag kommer inte på något sätt på vilket den här diskussionen skulle kunna leda till något konstruktivt eller positivt.
Jag förstår din frustration, fast jag tycker inte att du ska frukta White Wolf för det. Nya World Of Darkness är way bättre än det gamla. Där sköter man pölarna och deras träffar högst effektivt tycker jag. Där drar man av motståndarens defence från sin pöl direkt, om jag inte fått Alzheimers.hjk said:När jag tänker efter beror det nog på det usla systemet till gamla vampire som gjort mig allergisk. Man rullade en massa tärningar först för att träffa, sen för att se om motståndaren lyckades ducka, sen för skada och sen för hur mycket han absorberade av skadan. Jag blir arg bara jag tänker på det.
Jmm, den grejen är idiotisk. Det tyckte jag med när jag jobbade för Microsoft, men eftersom det var någon som fick igneom det i en tidig version så fanns det med i Microsofts officiella style-guide... Likdant iditin att även översätta visual basic för applications så alla macro-kommandona/länkade filer var översatta. Det svor jag en del över när jag jobbade som programmerare.Krille said:Svensk och engelsk word: Av någon skum anledning tyckte någon översättare i forntiden att man inte skulle slå ctrl+b för fetstil, utan ctrl+f, varför sökfunktionen (ctrl+f) fick läggas på ctrl+b. Resultat: total förvirring när man växlar mellan jobbets Office och hemmets.
Jag ska säga att jag inte är något större fantasyfan egentligen, och att jag föredrar min fantasy hyfsat jordnära och trovärdig. Suspension of disbelief och allt det där. Jag har inga problem att fatta varför man drar in små eller stora grejer från historien för att skapa en känsla av autencitet.LordTengel said:Det här kan vara bland det bästa jag läst, tror jag! Kan själv bli halvgalen på dessa små, fula öar av (mer eller mindre väl underbyggd) "historisk korrekthet" som ska dyka upp i just dessa sammanhang.
Instämmer helt och fullt.krank said:Jag har inga problem att fatta varför man drar in små eller stora grejer från historien för att skapa en känsla av autencitet.
...men det är just att det alltid är <span style="font-style: italic;">samma </span>delar, mer eller mindre. Och det råkar alltid vara så att en av de delar som blir kvar, oavsett hur mycket man fuckar upp världen i övrigt, är den att världen ses med manliga ögon. Män som norm, och stor variation. Kvinnor som offer, oskyldiga eller vrålonda fresterskor.
//Krank, som gillar att Buffy i Buffy the Vampire Slayer sällan eller aldrig har kläder som framhäver bysten
Ja.Pom said:Är det jobbigare än fega bokmalar vilkas superkrigare bara lyckas i strid på grund av tärningsslag?