Svarte Faraonen
Sumer is icumen in
Re: Funderingar kring improvisation
Om rollpersonerna bestämmer sig för att resa ifrån allt vad äventyr heter är det ett tecken på att spelarna antingen inte är intresserade eller att de är helt uppåt väggarna fel ute och antagligen sitter ohjälpligt fast. I båda fallen föredrar jag OOC-kommunikation framför en in game-lösning.
Det där är en fråga om ens förhållningssätt till miljön, och inte något som är en odiskutabel sanning för alla. Jag föredrar att ha miljön som en fast resonansbotten som ger sin egen twist på det som händer i spelet, inte bara en formlös sak vars beskaffenhet avgörs av vad som för tillfället är användbart för mig. Det är inte bara en fråga om spelarna, det är en fråga om vad jag uppskattar när jag är spelledare.Han said:...och man kan faktiskt hitta på saker när man spelar rollspel, som att Kievs historia också råkar ha en snubbe som ville spränga Parlamentet en gång i tiden.
Om rollpersonerna bestämmer sig för att resa ifrån allt vad äventyr heter är det ett tecken på att spelarna antingen inte är intresserade eller att de är helt uppåt väggarna fel ute och antagligen sitter ohjälpligt fast. I båda fallen föredrar jag OOC-kommunikation framför en in game-lösning.