Vad skulle jag själv vilja ha då? Jo, kanske det här:
* Inga ankor. Jag ser inte poängen med dem.
* Det finns en spelvärld, men den impliceras bara av stämningstexter, varelser och annat. Det finns ingen karta i spelet, eller någon annanstans, för det är inte viktigt hur samurajlandet och pyramidlandet ligger i förhållande till varandra.
* Man slår färdighetsslagen med 1T100, för då kan man utnyttja entalen för intressanta specialeffekter. (Till exempel en förmåga som säger att om du lyckas med din attack och färdighetsslaget slutar på 3 kan du välja att avväpna din motståndare istället för att utdela skada.)
* Grundegenskaperna ska finnas med, men bara vara fyra stycken: Fysik, Smidighet, Intelligens och Karisma. Någon sorts bonus ska vara knuten till varje grundegenskap, till exempel skadebonus och reaktionsbonus.
* En relativt kort färdighetslista. Ingen larv som marinheraldik.
* Ganska få yrken också. Yrkena låter dig köpa ett antal färdigheter från en lista. Man har inte en bunt poäng att sitta och dutta ut, utan får till exempel välja två färdigheter med värde 50+grundegenskap*2 och fem färdigheter med värde 30+grundegenskap*2.
* Möjlighet att skapa rollpersoner på olika nivåer, beroende på vilken typ av kampanj man vill spela. Från mördarluffare som mobbar goblins och stjäl pajer från orcher, till episka hjältar. Mördarluffarna har få färdigheter med låga värden. De episka hjältarna har fler och högre.
* Varje episk hjälte får dessutom välja en episk specialförmåga, som gör hen extra episk. Till exempel: Drake som riddjur, Ägare av ett legendariskt magiskt vapen, Besatt av en demon, Arvtagare till tronen i riket, Halvgud.
* Varje magifärdighet är ett litet paket med relaterade effekter. Om man till exempel väljer eldmagi så kan man kasta eldbollar, gå genom eld, resa eldväggar och annat eldigt, men man får avdrag på sitt värde för de svårare sakerna.
* Striderna ska innehålla något element som gör att de inte blir mördande tråkiga. Jag vet inte alls vad.
* Spelet ligger i en låda med en tunn regelbok och flera färdiga äventyr som det bara är att börja spela.