Beastslayer
ROTN
Väntar fortfarande på att få ett OK från alla. Jag har precis kommit hem från en kort endagars resa, men absolut bör allt in i ett dokument.Kanske ska lägga upp alla texter i ett Google docs
Väntar fortfarande på att få ett OK från alla. Jag har precis kommit hem från en kort endagars resa, men absolut bör allt in i ett dokument.Kanske ska lägga upp alla texter i ett Google docs
Det är dock enbart trådens namn, inte vad projektet kommer att kallas i slutändan. Tycker du fortfarande att tråden bör byta namn?Jag vill på inget sätt sabba eller förminska detta initiativ men termen Fuck Cancer är ett varumärke registerat hos organisationen Ung Cancer (jag vet detta då jag är anställd på där). Av det skälet skulle jag starkt rekommendera att tråden byter titel om syftet är att samla in pengar till Cancerfonden.
Det går också jättebra att göra privatdonationer till Ung Cancer. Vi ger direkt stöd till unga vuxna som själva är drabbade av cancer eller är närstående till någon. För mer information se gärna:
https://ungcancer.se/jag-vill-bidra/
För att inte orsaka förvirring skulle jag som sagt rekommendera att man byter namn på tråden. Eftersom det är ett varumärke så behöver vi aktivt arbeta för att termen inte används i andra sammanhang, annars riskerar vi att förlora rättigheterna (vilket skulle vara förödande för vår verksamhet som är betydligt mindre än Cancerfondens). Att man kopplar ihop Fuck Cancer med Cancerfonden eller Barncancerfonden är det vanligast felanvändandet vi ser.Det är dock enbart trådens namn, inte vad projektet kommer att kallas i slutändan. Tycker du fortfarande att tråden bör byta namn?
Inga problem från min sida alls. Hade inte ens tänkt den här tanken.För att inte orsaka förvirring skulle jag som sagt rekommendera att man byter namn på tråden. Eftersom det är ett varumärke så behöver vi aktivt arbeta för att termen inte används i andra sammanhang, annars riskerar vi att förlora rättigheterna (vilket skulle vara förödande för vår verksamhet som är betydligt mindre än Cancerfondens). Att man kopplar ihop Fuck Cancer med Cancerfonden eller Barncancerfonden är det vanligast felanvändandet vi ser.
Alternativa titlar skulle kunna vara "Fan ta Cancer", "Jävla Cancer" eller "Screw Cancer"
Jag tycker annars att det är ett jättefint initiativ och har inga andra synpunkter på hur du/ni vill lägga upp projektet.
Gillar verkligen Lodeh Regular!Här finns en del fonter att använda, går att hitta mer.
1817 Free Grunge Fonts · 1001 Fonts
These grunge fonts have that dirty, filthy and worn out grungy look.www.1001fonts.com
.heavy metal (search results) · 1001 Fonts
0 free fonts in 0 families · Free licenses for commercial use · Direct font downloads · Mac · Windows · Linuxwww.1001fonts.com
Det är exakt min tanke!Ingen aning om hur stil etc är tänkt men ett tips är att leta open source bilder i illustrationer från äldre litteratur (som ju ofta var illustrerad). Jag tror @Lemur sitter på några bra tips kring bildbanker.
Ja, han är grym!Du tipsade mig en gång om https://denungeherrholm.smugmug.com, han har ju massa bra bilder med cc-licens.
Just det! Jag använder ju Flickr mycket. Om man klickar i "no known copyright restrictions" så kan man hitta massor av fina gamla bilder.Ingen aning om hur stil etc är tänkt men ett tips är att leta open source bilder i illustrationer från äldre litteratur (som ju ofta var illustrerad). Jag tror @Lemur sitter på några bra tips kring bildbanker.
Har du inte hört en enda heavy metal skiva i hela ditt liv?Bra projekt detta! Sugen på att hjälpa till såklart. Men jag vet inget om metal. Jag är så ometal att när jag läste att man skulle inspireras av en "metal platta" så tänkte jag att man skulle bli inspirerad av en platt skiva av metall.
Ja, om alla som varit med skulle kunna skicka sina bidrag som wordfiler så skulle det bespara mig massor av tid, vilket skulle uppskattas något enormt! Så det tackar jag absolut inte nej till. Vill du inte ha med något bidrag så säg isf till så utelämnar jag självfallet det.Alltså jag är helt ok med att du tar med det jag har gjort, men det enda jag är nöjd med är A sacred spell of retribution. Och det är otroligt nog layoutat i word. Men jag kan skicka över worddokumentet?
Det kan jag lösa!Ja, om alla som varit med skulle kunna skicka sina bidrag som wordfiler så skulle det bespara mig massor av tid, vilket skulle uppskattas något enormt! Så det tackar jag absolut inte nej till. Vill du inte ha med något bidrag så säg isf till så utelämnar jag självfallet det.