Screw Cancer

Brödbane

Kristallkrönikör
Jag vill på inget sätt sabba eller förminska detta initiativ men termen Fuck Cancer är ett varumärke registerat hos organisationen Ung Cancer (jag vet detta då jag är anställd på där). Av det skälet skulle jag starkt rekommendera att tråden byter titel om syftet är att samla in pengar till Cancerfonden.

Det går också jättebra att göra privatdonationer till Ung Cancer. Vi ger direkt stöd till unga vuxna som själva är drabbade av cancer eller är närstående till någon. För mer information se gärna:
https://ungcancer.se/jag-vill-bidra/

Jag vill på inget sätt sabba eller förminska detta initiativ men termen Fuck Cancer är ett varumärke registerat hos organisationen Ung Cancer (jag vet detta då jag är anställd på där). Av det skälet skulle jag starkt rekommendera att tråden byter titel om syftet är att samla in pengar till Cancerfonden.

Det går också jättebra att göra privatdonationer till Ung Cancer. Vi ger direkt stöd till unga vuxna som själva är drabbade av cancer eller är närstående till någon. För mer information se gärna:
https://ungcancer.se/jag-vill-bidra/
Det är dock enbart trådens namn, inte vad projektet kommer att kallas i slutändan. Tycker du fortfarande att tråden bör byta namn?

EDIT: Om så är fallet så måste en moderator byta namn på den. Jag kan inte längre editera TS. Byt isf till......"MMC mot Cancer" eller något dylikt.

Brödbane

Kristallkrönikör
Det är dock enbart trådens namn, inte vad projektet kommer att kallas i slutändan. Tycker du fortfarande att tråden bör byta namn?
För att inte orsaka förvirring skulle jag som sagt rekommendera att man byter namn på tråden. Eftersom det är ett varumärke så behöver vi aktivt arbeta för att termen inte används i andra sammanhang, annars riskerar vi att förlora rättigheterna (vilket skulle vara förödande för vår verksamhet som är betydligt mindre än Cancerfondens). Att man kopplar ihop Fuck Cancer med Cancerfonden eller Barncancerfonden är det vanligast felanvändandet vi ser.
Alternativa titlar skulle kunna vara "Fan ta Cancer", "Jävla Cancer" eller "Screw Cancer"

Jag tycker annars att det är ett jättefint initiativ och har inga andra synpunkter på hur du/ni vill lägga upp projektet.

För att inte orsaka förvirring skulle jag som sagt rekommendera att man byter namn på tråden. Eftersom det är ett varumärke så behöver vi aktivt arbeta för att termen inte används i andra sammanhang, annars riskerar vi att förlora rättigheterna (vilket skulle vara förödande för vår verksamhet som är betydligt mindre än Cancerfondens). Att man kopplar ihop Fuck Cancer med Cancerfonden eller Barncancerfonden är det vanligast felanvändandet vi ser.
Alternativa titlar skulle kunna vara "Fan ta Cancer", "Jävla Cancer" eller "Screw Cancer"

Jag tycker annars att det är ett jättefint initiativ och har inga andra synpunkter på hur du/ni vill lägga upp projektet.
Inga problem från min sida alls. Hade inte ens tänkt den här tanken.
Om en moderator vore så vänlig att byta namn på tråden. @Magnus Seter @Gurgeh @Vicotnik @Dante

Screw Cancer vore passande, men namnet är av mindre btydelse, det är handlingen i sig som är viktig för mig.

@Celledor vill hjälpa mig med layout, det jag tror jag kommer göra mestadels med bilder är att använda open source och klippa och klistra ihop saker, som man gjorde i 80-90-00-tals fanzines. Men vill någon bidra med bilder är det enormt uppskattat. Just nu konverterar jag om alla bidrag till enbart textformat så att jag kan klistra in allt i ett enda gdocs dokument. Sedan får vi se.

När och om någon mer vill hjälpa till, skicka mig bara ett PM.

Bifur

Veteran
Ingen aning om hur stil etc är tänkt men ett tips är att leta open source bilder i illustrationer från äldre litteratur (som ju ofta var illustrerad). Jag tror @Lemur sitter på några bra tips kring bildbanker.

Ingen aning om hur stil etc är tänkt men ett tips är att leta open source bilder i illustrationer från äldre litteratur (som ju ofta var illustrerad). Jag tror @Lemur sitter på några bra tips kring bildbanker.
Det är exakt min tanke!
Om någon har tips på sidor där de samlat sådana är jag tacksam för förslag.

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Just det! Jag använder ju Flickr mycket. Om man klickar i "no known copyright restrictions" så kan man hitta massor av fina gamla bilder.

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Bra projekt detta! Sugen på att hjälpa till såklart. Men jag vet inget om metal. Jag är så ometal att när jag läste att man skulle inspireras av en "metal platta" så tänkte jag att man skulle bli inspirerad av en platt skiva av metall.

Bra projekt detta! Sugen på att hjälpa till såklart. Men jag vet inget om metal. Jag är så ometal att när jag läste att man skulle inspireras av en "metal platta" så tänkte jag att man skulle bli inspirerad av en platt skiva av metall.
Har du inte hört en enda heavy metal skiva i hela ditt liv? :unsure:
Går fint att enbart inspireras av en enda låt också.
Eller andra vägar att hjälpa till, jag är öppen för allt i stort sett. Kom med förslag om ni vill men inte vet hur ni kan hjälpa till så kan vi disskutera det.

Kungfetti

Veteran
Alltså jag är helt ok med att du tar med det jag har gjort, men det enda jag är nöjd med är A sacred spell of retribution. Och det är otroligt nog layoutat i word. Men jag kan skicka över worddokumentet?

Alltså jag är helt ok med att du tar med det jag har gjort, men det enda jag är nöjd med är A sacred spell of retribution. Och det är otroligt nog layoutat i word. Men jag kan skicka över worddokumentet?
Ja, om alla som varit med skulle kunna skicka sina bidrag som wordfiler så skulle det bespara mig massor av tid, vilket skulle uppskattas något enormt! Så det tackar jag absolut inte nej till. Vill du inte ha med något bidrag så säg isf till så utelämnar jag självfallet det.

Last edited:

pellejones

Grisodlare
Du får jättegärna använda mitt MEN bilden jag ritat på Immortal kaaaaanske inte är OK att använda för att tjäna pengar (jag kan inte lagen om det), så dåe får vi ändra lite. Och det är skrivet för DCC så det får vi också ändra bara :)

Jag kan hjälpa till med layout då jag nu lärt mig InDesign efter att gjort layout för Drakborgen i vad som känns som en evighet.