Nekromanti Sex feministiska myter av Per Ström

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Ja, Aftonbladet är ju allmänt välkända som en mycket god källa =)

//Krank, som i övrigt inte tänker slösa tid på att bemöta Thermights nonsens

Übereil

Swashbuckler
Thermight said:
Sverige det mest "jämställda" feministlandet i världen, och samtidigt europas singeltätaste:
Har säkert ingenting med vår syn på familj att göra (kontra andra länders syn).

Übereil, som vill påpeka att bara ordet singel säger en hel del om Sveriges syn på familj

Petter42

Swordsman
Tänk på att feministrörelsen egentligen verkar för att frigöra både män och kvinnor från deras respektive könsroller. Jämställdhet kan inte vara enkelsidigt.
Det betyder att feministrörelsen faktiskt verkar för att lösa dessa problem (om än indirekt) genom att motverka könsroller i stort.
Huruvida kvinnor har den sexuella makten kan debatteras i oändlighet, men oavsett vilket genus som har den makten så kommer det försvinna om könsrollerna i sig försvinner.

Just sayin'.

Thermight

Warrior
Citatet:
"Enligt den feministiska retoriken, som märkligt nog accepterats som sanning av större delen av medierna och det politiska Sverige, är män en skock lata och egoistiska härskare som super, slår sina fruar och konspirerar i bastun om hur kvinnor bäst kuvas."
Fanns med i en DN-artikel:
http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/man-kuvas-av-statlig-feminism_731723.svd

Verkar vara en underbart klarsynt kvinna! =D
För att underbygga Sigge Eklunds så:

"Visa mig de manshatande feministerna, Pär Ström".
-Först: "Visa mig den kvinnorförtryckande könsmaktsorningen".

"Till slut ger jag upp, och konstaterar att jag inte hittar en enda text, inte en enda mening, som bekräftar hans bild av den manshatande feministen."
-Testa byta ut "den manshatande feministen" mot "könsmaktsordningen" och se hur långt man kommer.

"Jag menar inte att du har fel, Pär Ström. Jag utmanar dig bara att underbygga din kritik av ”feminister” med fakta."
-Ja snälla, underbygg existensen av "könsmaktsordningen" med fakta!
Är det något troll som skulle spricka om det kom upp i ljuset, så är det feminismen.

Doris Lessing, som fått Nobelpriset i litteratur med motiveringen "den kvinnliga erfarenhetens epiker, som med skepsis, hetta och visionär kraft har tagit en splittrad civilisation till granskning". har ju ett guldcitat:
”Jag blir alltmer chockad över den tanklösa nedvärdering av män som i så hög utsträckning blivit en del av vår kultur att vi nästan inte uppfattar den längre [...] De dummaste, mest obildade och hemskaste kvinnor kan göra ned de hjärtligaste, vänligaste och mest intelligenta män utan att någon invänder. Männen verkar vara så nedtryckta att de inte försvarar sig.”
http://www.amelia.se/forum/view-message.xml?message_id=119083

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Använde du just ett debattinlägg av Pär Ström som källa till ett uttalande av … Pär Ström?

Xyas

Swashbuckler
Thermight said:
Citatet:
"Enligt den feministiska retoriken, som märkligt nog accepterats som sanning av större delen av medierna och det politiska Sverige, är män en skock lata och egoistiska härskare som super, slår sina fruar och konspirerar i bastun om hur kvinnor bäst kuvas."
Fanns med i en DN-artikel:
http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/man-kuvas-av-statlig-feminism_731723.svd

Verkar vara en underbart klarsynt kvinna! =D
För att underbygga Sigge Eklunds så:

"Visa mig de manshatande feministerna, Pär Ström".

"Till slut ger jag upp, och konstaterar att jag inte hittar en enda text, inte en enda mening, som bekräftar hans bild av den manshatande feministen."
-Testa byta ut "den manshatande feministen" mot "könsmaktsordningen" och se hur långt man kommer.

"Jag menar inte att du har fel, Pär Ström. Jag utmanar dig bara att underbygga din kritik av ”feminister” med fakta."
-Ja snälla, underbygg existensen av "könsmaktsordningen" med fakta!
Är det något troll som skulle spricka om det kom upp i ljuset, så är det feminismen.

Doris Lessing, som fått Nobelpriset i litteratur med motiveringen "den kvinnliga erfarenhetens epiker, som med skepsis, hetta och visionär kraft har tagit en splittrad civilisation till granskning". har ju ett guldcitat:
”Jag blir alltmer chockad över den tanklösa nedvärdering av män som i så hög utsträckning blivit en del av vår kultur att vi nästan inte uppfattar den längre [...] De dummaste, mest obildade och hemskaste kvinnor kan göra ned de hjärtligaste, vänligaste och mest intelligenta män utan att någon invänder. Männen verkar vara så nedtryckta att de inte försvarar sig.”
http://www.amelia.se/forum/view-message.xml?message_id=119083
Du verkar ha en väldigt misogyn världsbild. Känns inte som det handlar om feminismen/könsmaktsordningens vara eller icke vara överhuvudtaget.

Thermight

Warrior
Ah, förtydligande;

Per skrev:

Sigge återberättade:
"I sina upprörda texter berättar Ström om hur svenska feminister betraktar män som ”en skock lata­ och egoistiska härskare som super, slår sina fruar och konspirerar i bastun om hur kvinnor bäst ­kuvas” och att detta synsätt numera ”accepterats som sanning av större delen av medierna och det politiska Sverige”

Det slank med för att Sigge hade bytt ut "den feministiska retoriken" mot "svenska feminister betraktar män"

Übereil

Swashbuckler
Varför kommer jag att tänka på den här sidan när jag läser Thermights senaste inlägg? You tell me...

Übereil, som tror att det kanske har att göra med att feminister inte påstår att män är svin oavsett om könsmaktsordningsteorin är sann eller inte

Möller

Hubert Hortlax
Thermight said:
»Enligt Medlingsinstitutet var den genomsnittliga kvinnolönen förra året 93,4 procent av männens lön, med hänsyn taget till yrke och utbildning.« Källa.

»Sammanräknat har 68 procent av männen heltidsanställning, jämfört med endast 37 procent av kvinnorna. Deltidsarbeten tenderar dessutom att vara tyngre, mer rutinartade och ge sämre timlön.« Källa

Om det inte fanns en systematisk diskriminering av kvinnor, hur förklarar du dethär?

Män, som ju av naturen är risktagande, söker sig till farliga, och därmed mer välbetalda, yrken. Eller? Grönsaksdisken på ICA är idag antagligen farligare än ett jobb i gruva eller metallindustri. Ändå har medlemmarna Handels lägre genomsnittslön än de i IF Metall

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Vänd om, tack

Nu börjar du tassa farligt nära att diskutera personen i stället för inlägget.

Gör inte det är du snäll.

Thermight

Warrior
Min tes är att feminister har omedvetet en åtrå efter "starka" män samtidigt som man omedvetet föraktar mjuka män vilket leder till att man inte ser mjuka män som män. Feministernas definition av män blir då den mer "hårda" mannen(dominanta, aggresiva, högstatus) och därifrån är steget inte långt till att se män som förtryckare, då man inte ser mjuka män som riktiga män. Att man inte ser mjuka män som riktiga män gör att man målar upp en onyanserad bild, färgad av egna begär, av hur män är.

Jag ser det som en standardgrej för feminister att förespråka icke könsnormativt betéende hos män, och sen direkt visa att de inte attraheras av (och alltså egentligen inte uppskattar) dessa män.
Har massor av personliga exempel från detta, men om jag ska ta ett exempel från allmänheten så kan man ju bläddra i boken "Fittstim" haha.
Ungefär varenda kapitel handlade ju om: Jag var inte med i det coola/snygga tjejgänget och de populära killarna i klassen var inte intresserade av mig, nu är jag feminist och nu vet jag att jag oxo var värd nånting"

Feminism är ju Nietzsches slavmoral rakt igenom. Det målar ut det man ville ha men inte kunde få, som roten till det "onda".
När man inte har våldsmakten blev det "Blir du slagen, vänd andra kinden till" så kommer du till himlen.
När man var fattig blev det: "Det är lättare för en kamel att komma igenom ett nålsöga än för en rik man att komma till himlen".

Älskar den här snubbens klarsynthet! :gremlaugh:
http://www.slitz.se/Sex/jensen-feminist_160.html

Thermight

Warrior
Jag vill mest ha jämlikhet mellan könen.

Men det kommer inte hända så länge män behandlar kvinnors liv, hälsa, välbefinnande som mer värt än för sig själva.
De behöver oss inte längre som beskyddare och försörjare
Och de bryr sig inte om oss tillbaka, utan utraderar män som visar sig "svaga".

Och det kommer inte hända så länge kvinnors sexualitet har ett värde som inte mäns har. Kvinnor tar det för givet att de ska kunna bilda familj med en man som är rikare, har mer social status än de själva, men vägrar göra tvärtom.

krank

Thermight said:
Min tes är att feminister har omedvetet en åtrå efter "starka" män samtidigt som man omedvetet föraktar mjuka män vilket leder till att man inte ser mjuka män som män.
Även vi feminister som råkar vara födda med snopp? =)

Thermight

Warrior
haha feminister med snopp brukar kallas för bl.a. "hederskvinnor".

och HAHAHA (fredagspirret börjar komma) jag har lagt ner en feminist som dessutom var flata ^^

Enda gången jag kände jag hade samma sexuella makt som en tjej var när jag var på gayklubb, första gången folk kom från ingenstans och raggade, att bli räddad av 2 flator för att de tyckte det såg ut som att jag höll på att bli våldtagen, var inte nåt jag väntade mig få uppleva som hetrodude.

Och det som kvinnor "medvetet" säger att de föredrar, är inte detsamma vad de attraherar sexuellt av. Har man "maskulina" egenskaper, social status, eller har förståelse för kvinnors känslomässiga hårdvara kan man beté sig som skit och de vill fortfarande ha en.

krank

Thermight said:
haha feminister med snopp brukar kallas för bl.a. "hederskvinnor".
Ja, det brukar jag. Av män jag helst undviker att ha att göra med.

Hur gick det med Illuminati, förresten? Senast du kom hit och hade sett ljuset var det väl de du "hittat" som orsak till allt ont i världen?

Du svarade inte på frågan, för övrigt. Själv är jag man, feminist och har inga problem med någondera. Jag är rätt tillfreds med tillvaron. =)

anth

Vetefan
Någon annanstans på internet fick jag just höra något som definitivt krossade en av mina myter - om det nu är sant.
Tyvärr har jag ingen möjlighet att verifiera källa och tänkte mest kolla om någon annan har den möjligheten.

"Män slår kvinnor"
Fel fel fel
"Enligt BRÅ är majoriteten av det våld, som kvinnor råkar ut för, utfört av en kvinnlig gärningsman."
Källa: kriminologikursen vid Stockholms Universitet,
Weldin, M., Karlsson, B., (2010) Det könsbundna våldet. Brottsförebyggande rådet - BRÅ, (s. 30-38). Publicerad av BRÅ.

Thermight

Warrior
Om man slår samman evolutionärt/genetiskt/biologiskt synsätt och Illuminati hamnar jag i Prometheus Rising av Robert Anton Wilson.