Mer sex i fantasy, tack. I SF är det bra.
Okej, väldigt personliga, subjektiva åsikter, det här: Jag anser iaf att fantasylitteratur är onödigt pryd och könlös, medans det ändå kopuleras rätt okej i Sci Fi-världen.
Då "bryt konventionerna!" är mitt motto, min devis och min evigt skinande ledstjärna (lögn. Mitt motto är "pinka inte på elstängslet") så vill jag härmed uppmuntra alla presumtiva fantasyförfattare att omedelbart föra in mer snusk i edra påtänkta episka sagoverk.
Jag kommer ihåg att jag var fullständigt upp över öronen förälskad i prinsessan CeNedra när jag gick i högstadiet, och att Belgarion bara jökar med henne i all hemlighet utan att vi läsare får reda på några smaskiga detaljer fann jag fullständigt oansvarigt! Om någon inte vet vad han vill ha ut i sexväg föreslår jag följande scenario för att kittla edra sinnen och hoppas att det kan inspirera någon:
Gandalf gör Mörka Skogen
Yep yep, tjuren från Midgård tröttnar på brudarna därhemma och reser genom världsrymden till granndimensionen för att kolla in kjoltygen i det ständigt lika populära resmålet i DoD's pilska värld. Berättelsen börjar med en masscen på värdshuset där den gråklädde magikern får assistans av de lokala förmågorna Ivil och Filundrik när han betar av värdshusvärdens döttrar. Sedan får vi i tur och ordning se honom beta av sulfider, kummelgastar, grotttroll och minotaurer i en enda salig röra. Besöket hos kentauren och hans väna flickvän är en av bokens verkliga delikatesser: Här teamar den gode Gandalf upp med magikerkollegan Vindhand och hans landsman; den svarte riddaren, gör sin porrdebut och visar sig ha en riktig "morgonstjärna" innanför rustningen också. Det här är kort sagt en sann pärla i bokutbudet och jag ger den fyra Gruffar av fem.
Om inte det inspirerar någon, drar jag till med följande titlar:
Utan tunika i Trakorien
Min älskare är en enhörning
Ormgrop med serpenterna
Rocco jagar skäggiga damer i Moria
Äh, det blev inte så kul som jag hade önskat...
/Rising