Att du upplever att samhället ser ut på ett visst sätt betyder inte att du kan skylla dina åsikter på "normen". De kan få en förklaring men tycka och tänka efter eget huvud är vi fria att göra.
Jag ser fortfarande inga argument FÖR att ha bilder på folk som har sex. Och vad man skulle få ut av det. Vilken stämning det ger som inte kan frammanas på andra sätt.
En sexig stämning? Sex är inte bara penetrering.
Mig veterligen används sex oftast för att illustrera synd, eftersom det är så inrotat "fel" i den kristna västvärlden. Varsågod, spräng barriärerna och öppna upp vårt samhälle. Jag tror dock inte att bilder på två alver som har sex är ens ett sätt att börja. I utopin kanske det blir icke-sexistiska fantastiska kärleksfulla bilder på två personer som har samlag.
Men jag tror de bilderna mer kommer inrikta sig till att tillfredsställa en speciell demografi...
Vad som finns kvar av "barriärerna" i dagsläget är oklart. Resten av samhället har gått vidare, varför är nakenhet tabu i rollspel men inte annars?
Hur är det med sex på film? Kan det inte göras smakfullt där heller?
Stämningen försvinner för att jag har svårt att se budskapet eller meddelandet man vill få fram. Det känns mer som ett billigt försök att få spelet sålt. Om bilder på våld visas brukar jag personligen gilla om de är rätt "gritty", snarare än våldsförhärligande eftersom det ger en stämning. Sen är ju två pers som bankar skiten ur varandra lika subtilt som två pers som ligger med varandra.
Men nu satte du "synden i våld" mot "synden i sex" igen, och det är som sagt hur vårt samhälle ser ut. Inte mitt fel precis. Jag tycker att våld är mycket värre än sex, sex är ju en ganska fin och i de flesta fall skön akt.
Om du tycker att våld är värre än sex, varför skyggar du inför ett spel där sex illustreras men inte detsamma för ett med våld? Du väljer att se våldet i en positiv synvinkel och väljer likaså att se sexet negativt. Det är ditt val, inget universalt synsätt.
Jättefint. Titta du på troll som har sex då. Jag klarar mig utan, och jag tror MAJORITEN av alla amerikanska rollspelare (som jag antar det här främst riktar sig mot) vill ha antingen sexistiska bilder eller inga bilder på det alls. Den breda publiken föredrar nog inte "kärleksfullt trollsex". (Även om nya "Monster och Bestar" boken till Eon IV gärna får pryda framsidan med ett kärlekskrankt grottroll framför en klippskreva).
Summa summarum:
Jag tycker inte det är bra att sex oftast illustreras som något syndigt. Men tittar man på de rollspel som jag spelat där sex har varit med på ett hörn, antingen i stämningstexter eller i bild, så är det i nio fall av tio som något syndigt eller fel. Det lysande undantaget är väl Kragg i Eon.
Jag kan ha fel men jag tror inte någon har propagerat för att sexistisk porr ska figurera i rollspel. Diskussionen har fler gånger tagit upp att sexet ska åskådliggöras ur ett mellan könen jämlikt perspektiv.
Trollsex är äckligt, eller? Att sexet skulle avbildas med ett marknadsföring i åtanke tror jag heller inte att någon påstått? Om avbildningen görs på ett ansvarsfullt sätt med jämlikhet i åtanke, vad ser du som fel i det?
Att använda sig av bilder för att representera känslor såsom kärlek eller ömhet... Tja, det finns gott om mer subtila alternativ. Inte på grund av att jag är pryd (Eller är jag kanske det?) men för att jag tror att det skulle bli grymt sexistisk om det produceras av ett stort bolag i USA som vill nå ut till så bred grupp som möjligt.
Det mesta kan presenteras/avbildas på "fel", att en viss aktör skulle hantera sex p åett visst sätt innebär itne att hela konceptet är trasigt.
Fråga: Skulle ni gå ned till den lokala spelaffären och kolla rollspel och sedan fråga kassören "Vilken bok här har regler för sex / "kärleksfyllda" bilder i sig?" Känns inte som make or break för ett rollspel liksom. Inte så att jag lyfte upp Noirboken när jag var på spelaffären i Lund och bläddrade i den lite tveksamt tills jag såg bilderna på ett par som har sex för att då bli övertygad att köpa den.
Lika lite som jag skulle fråga "finns det coola bilder på folk som blir dödade i den här boken?", men inte heller mindre.
Du pratar väldigt mycket säljknep vilket har väldigt lite med rollspel att göra. Sex i marknadsföring är ett väl utforskat ämne, men det kanske inte passar sig att avhandla det här?