Nekromanti Sexrollspel?

Troberg

Sinister eater
Då skulle du sett...

...vad diskussionen där urartade till...

Naturligtvis var någon tvungen att göra en sexbent variant (sex som i siffran, inte aktiviteten), vilket någon annan snabbt kände sig tvingad att slå med en tusenfotingsvariant.

Jag tror ytterligare kommentarer är överflödiga...

Re: Bara för det...

Ja, enligt den så ska dom säkert ha både bröst och bröstvårtor och bröstgårdar och hela faderullan.
*är inte sexistiskt, är inte sexistisk*

Eftersom kentaurer ändå väldigt sällan framställs som kvinnor (förutom i trobergs fina bild då /images/icons/sick.gif) så är det väl inget egentligt problem. Eftersom rollpersoner väldigt sällan ser en naken kvinnlig kentaur ... dito.
Om rollpersonen mot all förmodan var en manlig kentaur och skall idka sexuellt umgänge med en kvinnlig, är det knappast brösten framtill han koncentrerar sig på, eftersom hästar inte gör så /images/icons/wink.gif

Troberg

Sinister eater

<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

Ja, enligt den så ska dom säkert ha både bröst och bröstvårtor och bröstgårdar och hela faderullan.
*är inte sexistiskt, är inte sexistisk*

<hr></blockquote>

Är förekomsten av en viss anatomi sexistisk?/images/icons/smile.gif

I vilket fall som helst så har jag svårt att se det som sexistiskt att man (eller kvinna) tycker att en vacker kropp av motsatt kön (eller samma för vissa) är vacker att se på. Den driften är för fanken hårdkodad i våra gener! Sedan kan det ju bli en fråga om var, när, hur och under vilka omständigheter man tittar...

Eftersom kentaurer ändå väldigt sällan framställs som kvinnor (förutom i trobergs fina bild då ) så är det väl inget egentligt problem. Eftersom rollpersoner väldigt sällan ser en naken kvinnlig kentaur ... dito.

<hr></blockquote>

När jag varit spelledare så har jag undvikit det efter att jag en gång haft med en och karaktärerna blev alltför fixerade vid faktumet att hon gick med... låt oss kalla det "rumpan bar"...

Efter så mycket plumpa skämt att jag inte kunde rätt färdiga återhållsamhet från kentaurens sida så spjutade hon en i baken, galopperade iväg och vingklippte ett par till med båge innan hon försvann. Behöver jag säga att det var en NPC som satt inne med nödvändig info...

Om rollpersonen mot all förmodan var en manlig kentaur och skall idka sexuellt umgänge med en kvinnlig, är det knappast brösten framtill han koncentrerar sig på, eftersom hästar inte gör så

<hr></blockquote>

Fast de sitter rätt bra till att placera händerna på. Det kanske är funktionen, att hålla sig kvar om det skulle bli allt för mycket rodeo av det.../images/icons/hairy.gif

Tror jag har skickat in tillräckligt många bottennapp här nu, move along folks, nothing to see...

Fast de sitter rätt bra till att placera händerna på. Det kanske är funktionen, att hålla sig kvar om det skulle bli allt för mycket rodeo av det..

<hr></blockquote>

Jovisst, inte alls plågsamt för kvinnan (honan?) /images/icons/wink.gif

*tror att troberg bebos av en egen liten pervers kentaur* /images/icons/wink.gif

Rising

Vila i frid
Skulle aldrig falla mig in [NT]

...Jag är ju en romantisk själ och skulle aldrig komma på tanken att diskutera billigt sex i rollspelssammanhang.

Dock måste jag säga att den här killens bildmanipuleringar varit väldigt inspirerande när jag klurat på pookor till CCC... Att en hummerkvinna kunde bli så där söt hade jag aldrig kommit på själv...
(Liten snuskvarning, förresten. Jag hoppas jag inte gör något förbjudet nu.)

/Rising
som aldrig skulle ha kunnat göra lika snygga bildmanipuleringar som ormkvinnan lr nyckelpigan

Troberg

Sinister eater
Tänkte _lite_ mer seriöst...

<hr></blockquote>

Tja, låt oss anta att kentaurer är något slags korsning mellan människor och hästar, förhoppningsvis framställd på magisk väg eller genom gudomligt ingripande.

I så fall är det inte otroligt att vissa bitar skulle finnas kvar fast de inte längre behövs. Titta exempelvis på blindtarmen, som med ändrade matvanor blivit överflödig, rentav ett problem. Ett annat mer närliggande exempel är att män har bröstvårtor.

Så varför skulle inte kvinnliga kentaurer kunna ha ett behov av sport-BH när de galopperar fram över stäppen?

Skuggvarg

Hero
Re: Då skulle du sett...

Jag tycker fortfarande att det ser ut som någon står böjd framåt och stoppar in huvudet i röven på den som står framför.

/Skuggvarg

Skuggvarg

Hero
Re: Inte bara det...

Det är inte precis som att filmerna göms undan, om vi säger så. Kan ju ta ett väldigt tydligt exempel:

Ett konkurslager av spel, film, och annat trams, hade köpts upp, och såldes ut av ett annat företag. Bland filmerna fanns det en ganska stor mängd porrfilmer. Då jag råkar vara kille, och gilla sex, föll det sig naturligt att titta runt bland de filmerna, och ja, det fanns ett antal djursexfilmer där.

/Skuggvarg

Troberg

Sinister eater
Re: Skulle aldrig falla mig in [NT]

Dock måste jag säga att den här killens bildmanipuleringar

<hr></blockquote>

Som intresserad av bildmanipulation och fotografering så måste jag säga att jag är imponerad av arbetet. Fast gorillatjejen var lite väl mycket för min smak...

Troberg

Sinister eater
Opåkallat påhopp, medveten feltolkning...

skulle aldrig komma på tanken att diskutera billigt sex i rollspelssammanhang.

<hr></blockquote>

Men det är OK om du får betala dyrt för det?

"If we can't be free, let us at least be cheap." - Frank Zappa

Krille

Super Moderator

"Ja, rent logiskt borde de inte ha människobröst alls, eftersom de inte fyller någon funktion...det är ju knappast så att Kentaurmamman plockar upp sitt lilla föl och diar det från människobrösten."

Det finns en hel del i den mänskliga anatomin som inte fyller någon funktion, för att inte tala om anatomin i djurvärlden. De flesta sådana onödiga detaljer har med sex att göra. Några exempel:

Brösten hos människokvinnor behöver inte alls ha den storleken som de har. Inte heller snoppen hos män. Gorillor har bra mycket mindre motsvarande organ och klarar sig rätt bra med det. Deras storlek är endast en visuell signal till presumptiva partners.

Andhanar är bra mycket mer färgglada än andhonor. Att honorna är mindre färgglada förklaras enkelt med att de inte ska synas när de ruvar, men varför är andhanarna så färgglada? För att locka honor, förstås!

Samma sak gäller påfågelhannens stjärt fast ännu mer. Rent överlevnadstekniskt är det väl det mest puckade man kan ha - den är lång, otymplig och ivägen. Men den används i parningen för att locka honor, och det är faktiskt viktigare än att överleva. I alla fall ur artens synvinkel.

Diverse hjortdjur har stora och ståtliga horn. Dessa är i de flesta fall totalt skevt vinklade för att användas för försvar, vad än pryda 1800-talszoologer vill hävda. Hornen har huvudsakligen tre syften: att markera revir mer genom doftkörtlar vid hornbasen, att låsa ihop med andra hanars horn för att driva bort dem, samt slutligen för att impa på honorna. Det sista verkar vara viktigast - en hanne med små horn och rejäl muskelstyrka kan fortfarande driva bort en hanne med stora horn, men med stora horn så impar man på flickorna.

Och så vidare.

Min teori är att lökarna på kvinnliga kentaurer finns där för att trigga någon del av människohjärnan att producera en lagom massa hormoner.

Rosen

Myrmidon
Kentaurer i bara mässingen

Eftersom rollpersoner väldigt sällan ser en naken kvinnlig kentaur ... dito.

Tjaå, kentaurerna i Gondca brukar inte använda kläder, förutom rustningar. De håller sig iofs mest borta på sin stäpp, men regelbokens äventyrar-typ 'kentaurnomad' (såna som turistar i människornas länder) illustreras av en kvinna som bara är iförd en ryggsäck.

Om rollpersonen mot all förmodan var en manlig kentaur och skall idka sexuellt umgänge med en kvinnlig, är det knappast brösten framtill han koncentrerar sig på, eftersom hästar inte gör så

Vi hade en diskussion om just det på G.forumet en gång (det har varit flera åt det hållet; antropomorfisk sex verkar vara ett ämne som intresserar folk), så jag klottrade ner en bild på det hela för att kolla... En kentaurisk överkropp är ju större än ett hästhuvud med hals, så om han lutar sig framåt lite så kommer han faktiskt tillräckligt långt fram för att kunna trycka sig mot hennes, um, människorygg. Därmed har han inga problem att hålla armarna runt henne.
(Nej, jag lägger inte upp bilden - om än exotiskt så avbildar den ju ett pågående samlag, och det skulle säkert moderatorerna ha invändningar emot.)

De kentaurerna håller förresten fauner och människor som slavar...

--
Åke

Skuggvarg

Hero
Re: Tänkte _lite_ mer seriöst...

Med tanke på hur stora bröst kvinnliga kentaurer brukar ha, på bilder, är det ganska underligt att inte brösten slits ut och trillar av, när tjejkentaurerna galopperar vilt. Måste ju bli ett väldigt hårdhänt guppande upp och ner...

/Skuggvarg

Skuggvarg

Hero

"Tror jag har skickat in tillräckligt många bottennapp här nu"

Jag tror inte du kan låta bli att skriva fler, så tillåt mig tvivla på att du tänker hålla tyst.

/Skuggvarg

Skuggvarg

Hero
Re: Opåkallat påhopp, medveten feltolkning...

Han antyder faktiskt att det går bra att diskutera billigt sex i andra sammanhang. Eller dyrt sex i rollspelssammanhang. Vilket är det, Rising?

/Skuggvarg

Troberg

Sinister eater
Re: Då skulle du sett...

Jag tycker fortfarande att det ser ut som någon står böjd framåt och stoppar in huvudet i röven på den som står framför.

<hr></blockquote>

I så fall har den bakre pesonen dykt in med armar och axlar också. Ouch!!!

Du kan ju då tänka dig hur tusenfotingen blev...

Om jag minns rätt var de där bilderna under diskussion när den siten splittrades.

Diskussionen gick något i stil med:

Någon hade postat ett morph target som gjorde att en 3D-modell av en kvinna fick större bröst. Detta gjorde vissa upprörda och de hänvisade till att man inte fick post obscent material. Andra hävdade att man måste få kunna ha personer med olika kroppstyper.

Diskussionen pågick länge och det som verkligen fick den att urarta var när någon kläckt ur sig att stora bröst var obscent och en tjej på forumet undrade om hon var obscen eftersom hon hade stora bröst. Debatten gled vidare över på hur porrfilmen normaliserat "sjuka" beteenden som exempelvis analsex, varvid en annan tjej hoppade in i diskussionen och undrade om hon var sjuk, eftersom hon faktiskt gillade det.

När det hade gått så långt var diskussionen helt utom kontroll, och det hela slutade med att några blev så förbannade att de startade en egen site utan restriktioner på vad som fick postas. Idag har siterna ungefär hälften av användarna var.

Det finns nog något att lära av den historien. Om någon kommer på vad, upplys mig./images/icons/hairy.gif

Skuggvarg

Hero

Jag har inte vågat titta på alla än, men gorillatjejen var den första jag fick upp (av nån anledning), och redan där fick jag avsmak...fast de bilder jag såg sen var ju betydligt bättre, men som första intryck var det inte kul att se gorillatjejen. Det är bra bilder, dock, och ska man ha med djurfolk i spel, så är bilderna mycket bra och illustrerande...om än med vissa sexuella anspelningar (milt uttryckt).

/Skuggvarg

Inget fel på bilderna måste jag hålla med om /images/icons/wink.gif

Nä, allvarligt är de faktiskt snyggt gjorda, även om zebratjejens rövhår (svans..?) blev för mycket för mig.

Skuggvarg

Hero
Gorilla? Nej, tack.

Jag har inte vågat titta på alla än, men gorillatjejen var den första jag fick upp (av nån anledning), och redan där fick jag avsmak...fast de bilder jag såg sen var ju betydligt bättre, men som första intryck var det inte kul att se gorillatjejen. Det är bra bilder, dock, och ska man ha med djurfolk i spel, så är bilderna mycket bra och illustrerande...om än med vissa sexuella anspelningar (milt uttryckt).

/Skuggvarg