Nekromanti Sexrollspel?

Troberg

Sinister eater
Re: Bara för det...

<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

Jag tror inte du kan låta bli att skriva fler, så tillåt mig tvivla på att du tänker hålla tyst.

<hr></blockquote>

På honom, han vet för mycket!

Skuggvarg

Hero
Re: Kentaurer i bara mässingen

"De kentaurerna håller förresten fauner och människor som slavar..."

Som vilken SORTS slavar, kan man då fråga sig??? (antar att det var det du ville se att någon skrev också?)

Allt Rosenius tecknat är värt att se. Släng in bilden! /images/icons/grin.gif

/Skuggvarg

Skuggvarg

Hero
Re: Då skulle du sett...

"hur porrfilmen normaliserat "sjuka" beteenden som exempelvis analsex, varvid en annan tjej hoppade in i diskussionen och undrade om hon var sjuk, eftersom hon faktiskt gillade det."

Folk som påstår att porrfilm har normaliserat företeelser som analsex, vet inte vad de pratar om. Folk har hållit på med analsex i flera hundra år (det förekom redan i antikens Rom och Grekland, och antagligen ännu tidigare än det). Om en feminist kommer och säger sånt, säger jag bara:

"Bull...shit. Läs historia."

/Skuggvarg - som också ser som ganska sjuk i sammanhanget, grundat på vilka lustar han har (inga namn nämnda)

Re: Tänkte _lite_ mer seriöst...

Egentligen har du rätt där. Om stora bröst förhindrar förflyttning är det bättre för kentaurer med mindra bröst... eftersom dessa är mer rörelsefria.

...men om brösten finns där för att attrahera det motsatta könet är det definitivt (nu talar jag igen om farliga allmänna fakta som jag blev nerhackad för på en tråd på DoD-forumet) de storbröstade som blir parade och dessas gener som förs vidare.

Dock får jag hålla med (tror det var) Skuggvarg, som tidigare på tråden förespråkade mindre och fastare bröst framför stora. Men män tenderar att gilla D-kupor ändå.

Rising

Vila i frid
Re: Opåkallat påhopp, medveten feltolkning...

"Men det är OK om du får betala dyrt för det?"

Bara om jag får vara krigsmålad och ha blöja på mig, liggandes i ett badkar fyllt med müsli och med två klickar risifrutti på bröstvårtorna.

/Rising

Troberg

Sinister eater
Re: Kentaurer i bara mässingen

antropomorfisk sex verkar vara ett ämne som intresserar folk

<hr></blockquote>

Det är ett återkommande tema i myter och legender. Egentligen blir det mest en gradfråga, om en människa och en alv kan bli förälskade, varför inte en människa och den dvärg, en orch och ett får (skulle det förvåna någon?) eller en människa och en kentaur.

Tittar man på ett mer modern fenomen så är det en återkommande källa till plots och humor i SF-serier. Star Trek har haft det, har tappat räkningen i Farscape, Stargate SG1, EFC, Andromeda, B5, Red Dwarf och det är bara vad jag kommer på just nu.

Grundkonceptet i sammanhanget är väl att det är insidan som spelar roll (och att man har någotsånär kompatibel anatomi).

Att det ser konstigt ut för oss beror på att i vår värld är människan den enda intelligenta och civiliserade varelsen (ibland är jag tveksam på det också), vilket innebär att andra varelser per definition blir någon form av tidelag.

I en fantasy/SF-värld så gäller inte riktigt de definitionerna längre, utan man får snarare se det som något som påminner om förhållanden mellan personer med olika etnisk bakgrund i vår värld.

Sedan är ju frågan alltid hur långt man som spelledare är beredd att gå i frågan. Spelarna ser trots allt saker genom vårt kulturella filter.

Troberg

Sinister eater
Det få du nog betala dyrt för... [NT]

NT = No Text (Ingen text)

Troberg

Sinister eater

Men män tenderar att gilla D-kupor ändå.

<hr></blockquote>

Ärligt talat tror jag att det är en myt. Visst, en del gör det, andra gillar små, vissa (som jag) är rätt så nöjda bara de finns där. Jag menar inte att utseendet är oviktigt, självklart är det en del av attraktionen till en person (framför allt är det ofta första intrycket), men det är en av många faktorer som spelar in.

Man får ju se till helhetsintrycket (oavsett om man bedömer utseendet eller personen). Den här kommentaren kommer jag väl att bli offentligt kastrerad för, men ni tjejer som vill ha större bröst: se er omkring. Stora bröst får ofta även den smalaste kvinna att se tjock ut.

Stora bröst får ofta även den smalaste kvinna att se tjock ut.

<hr></blockquote>

*börjar den offentliga kastreringen* /images/icons/wink.gif

Enligt mig är det precis tvärtom (om vi inte snackar kupor upp mot F nu förstås). Tröjorna som tjejer med stora bröst bär dras ju inte åt runt magen på samma sätt som smalare tjejers tröjor gör, och dessa tjejer har ju isåfall "råd" att vara lite mulligare då detta inte syns.

(obs! Detta inte ur min synpynkt angående vad som är snyggt utan bara efter dagens idealbild av den smala kvinnan.)

Skuggvarg

Hero
Re: Skulle aldrig falla mig in [NT]

Ja, jag instämmer. Det såg onekligen lite mysko ut, även om zebran var ganska söt...

/Skuggvarg - som skulle velat se en vargflicka eller ozelotflicka

Rosen

Myrmidon

Folk som påstår att porrfilm har normaliserat företeelser som analsex, vet inte vad de pratar om. Folk har hållit på med analsex i flera hundra år (det förekom redan i antikens Rom och Grekland, och antagligen ännu tidigare än det).

Man kan iofs säga att porren har normaliserat det i vårt samhälle - historiskt sett har det väl mest förekommit i kulturer där det har ansetts viktigt att kvinnan är oskuld fram till bröllopet.

I den ocensurerade versionen av 'Tusen och en natt' finns det en liten historia om en naiv men ganska promiskuös ung kvinna som gick och gifte sig. Nästa dag beklagade hon sig om bröllopsnatten för sin tjejkompis: "Det var hemskt, han var ju helt sjuk! Han ville ta mig... där framme!"
Kompisen insåg då att hon bara hade erfarenhet av sex därbak, och ingen hade berättat för henne att man kunde ha det på det andra stället också...

--
Åke

Skuggvarg

Hero

Som sagt, huvudsaken är väl att flickan har bröst, sen spelar storleken mindre roll. Men fasta och välformade har ju aldrig varit fel. Sen är det ju onekligen så att stora bröst märks mer än små, men det är smällar man får ta...stora bröst ger också oftare upphov till ryggskador än små bröst gör...

/Skuggvarg

Skuggvarg

Hero
Proklamerande av titel!

Klart jag förespråkar fasta och välformade bröst. Vem vill kramas med lessna taxöron av enorma proportioner?

Skuggvarg - de små och fasta bröstens försvarare!

Skuggvarg

Hero

Okej, normalisering i vårt samhälle, det kan jag gå med på. Sen är det väl en fråga om tycke och smak, antar jag. Det känns fel att tjejer som säger sig gilla analsex anklagas för att ha blivit påverkade av porrfilmer, och därmed blir de stämplade som "sjuka i huvudet" av feminister och många andra...

/Skuggvarg

Troberg

Sinister eater

stora bröst ger också oftare upphov till ryggskador än små bröst gör...

<hr></blockquote>

Män kan ha liknande problem. Jag får lätt ont i ryggen när jag varit på toaletten, även om jag håller med båda händerna.../images/icons/smile.gif Error - ego overflow

Weatherman

Hero

"I den ocensurerade versionen av 'Tusen och en natt' finns det en liten historia om en naiv men ganska promiskuös ung kvinna som gick och gifte sig."

Fascinerande! Var kan man få tag på denna bok?

/Mats, undrar om det inte är lite vääl OT just nu

Jag får lätt ont i ryggen när jag varit på toaletten

<hr></blockquote>

De är rätt tungt att luta sig fram och dra ut den va? /images/icons/wink.gif

/Black Dwarf som är nästan seriös i sin förolämpning