Nekromanti Sexrollspel?

Skuggvarg

Hero
Re: Jag darrar vid tanken på förökning

Vid tanken på din egen förökning, eller? /images/icons/grin.gif

/Skuggvarg

Skuggvarg

Hero
Re: Då skulle du sett...

OT blev det nog redan när vi passerat gränsen för 10 inlägg...det ser dock ut att bli en ganska fet tråd, det här...

/Skuggvarg - tar på sig äran för att ha skapat en riktigt jävla stor och urballad tråd

Skuggvarg

Hero
Re: Då skulle du sett...

OT blev det nog redan när vi passerat gränsen för 10 inlägg...det ser dock ut att bli en ganska fet tråd, det här...

/Skuggvarg - tar på sig äran för att ha skapat en riktigt jävla stor och urballad diskussion

Skuggvarg

Hero
Näst flest inlägg!

Kollade nyss vilka diskussioner som fått flest inlägg i Rollspelsforumet. Den här diskussionen ligger på en stark andraplats, men den är ju å andra sidan ganska oseriös, och så står ju undertecknad för ca en tredjedel av alla inlägg i diskussionen, också...

/Skuggvarg - lär väl snart lävvla upp igen, med tanke på vilken obscen mängd inlägg han gjort den senaste tiden

Skuggvarg

Hero
Nära skjuter ingen hare

Men medge att det kan vara en släkting till henne?

(jag vet att Tuva bara har rävöron och rävsvans, men ändå)

/Skuggvarg

Krille

Super Moderator
Re: Nära skjuter ingen hare

"Men medge att det kan vara en släkting till henne?"

Bara på ungefär lika långt håll som jag är släkt med Desmond Tutu.

Skuggvarg

Hero
Re: Nära skjuter ingen hare

Heter inte du Tutu i efternamn, Krille??? /images/icons/shocked.gif
Jag som var så säker...

/Skuggvarg - gillade i alla fall rävflickan

Mask_UBBT

Hero
"Varför står du inte ut med tjejerna? Är du mysko?"

Nej, men jag är, bland annat, jävligt trött på att tvingas läsa mellan raderna hela jävla tiden...

"Jag vill åka hem..."
"Ok, Men kan vi inte stanna liiite till?"
"Nej, om du vill stanna så kan du ju göra det, men jag vill åka hem nu..."
"Är du säker?"
"Ja."
"Ok, puss, jag ringer dej imorgon... ska jag följa dej till bussen"

Dagen efter försökte jag ringa henne svarade hon inte, jag SMSade och frågade varför, och då fick jag ett trevligt meddelande med texten "Jag vill inte känna din närvaro just nu"...

Hälften av ett förhållande är i mina ögon för killen att fatta vadfan man har gjort för fel!

Och det här är bara en av flera anledningar...

Bifogar en låt.../images/icons/smile.gif

/Mask - erkänd mansgris

Skuggvarg

Hero
Ska lyssna på låten om tio år, sisådär, när min dator har ett bra ljudkort...

Du kan väl dra listan över resten av anledningarna också?

/Skuggvarg - som också är trött på att läsa mellan raderna (förhållanden skulle vara lättare om killar oftare försökte läsa mellan raderna, och tjejer oftare sa rakt ut vad de menade)

Troberg

Sinister eater
<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

Nej, men jag är, bland annat, jävligt trött på att tvingas läsa mellan raderna hela jävla tiden...

<hr></blockquote>

Jag vet hur det är...

Jag försökte bjuda ut en tjej och fick svaret "Kanske" (egentligen "Maybe", det var inte i Sverige, ett citat är ett citat...). Hur fan tolkar man det?

Ett allmänt tips angående kommunikation mellan könen (nej, inte könen som kroppsdelar):

Säg aldrig, aldrig, aldrig till flickvännen/frun att hon ser bra ut utan smink! Det kan bara sluta på ett sätt: det exploderar rakt i ansiktet på dig. Anledningen kan variera (hon tror att du bara försöker ställa dig in utan att mena det, hon tror att du menar att det är kört i vilket fall som helst, hon tror att du bara är trött på att vänta på spegelritualen), men slutresultatet är oundvikligt.

Om hon frågar rakt ut, låtsas som om du tittar på TV och mumla något ohörbart (standardknep på alla utseendefrågor).

OK, nu har jag väl stuckit ut huvudet tillräckligt. Tycker mig se en hord beväpnade feminister på horisonten. Nej, släpp mig! Nej, nej, inte nötknäpparen...

Ursäkta om någon tar illa upp, jag bara lattjar lite med stereotypa bilder av könsroller.

Mask_UBBT

Hero
Det finn egentligen inten "lista" över saker jag stör mej om, men...

Okontrollerat humör, dålig självdistans och överdrivet minne...
Tjejer har en förmåga att gå runt och bära på saker i löjliga proportioner och tider... Om Dessutom kan de bli riktigt förbannade över saker som killar bara skulle borsta av sej... Och om man säger någonting som man själv ser som konstruktiv kritik eller bara en neutral kommentar så riskerar man att få saker uppdragna från den näst senaste julmiddagen där man minsann åxå gjort bort sej! Och tjejer kan inte få någonting ur sej fort heller! Långa jävla föreläsningar som egentligen inte går ut på att lära mej någonting, utan snarare bara förlöjliga mej så att kvinnan i fråga blir bekräftad och känner sej som den "övermäktige" i förhållandet...

Jag börjar dessutom utveckla en teori att tjejer lider av ett kulturellt betingat mindervärdeskomplex, som de mer än gärna låter gå ut över närmaste hane i närheten, alternativt män i almänhet... Att kvinnor sedan ser sej själva som socialt överlägsna etc. blir i samband med detta en form av arrogans som jag inte kan tåla...

Och inte att förglömma anser jag att många kvinnor har sina prioriteringar helt koko... Män är minsan mansgrisar om de vill ha vackra kvinnor, men för kvinnorna själva är det helt ok att ha ouppnåeliga metafysiska bilder av hur sina män ser ut... och vara som personer, det vanligast förekommande svaren på "hur ska den ideella partnen vara?" är hos kvinnor "Snygg", "Rik" och "ska sätta kvinnan först"...

... och så har de mage att hävda att "männen" är arroganta och egocentrerade...

...jag kan hålla på i all evighet...

/Mask - grrrr

Mask_UBBT

Hero
Adam gick runt i Paradiset...
...men han såg snart att alla djuren hade livskamrater, och ville åxå ha en...
...i sin ensamhet gick han till Herren, och sade:
"Gud jag är ensam, kan du skapa mej sällskap?"
Gud svarade:
"Jag ska skapa den ultimata livskamraten åt dej, som du kommer älska över allt annat, som du aldrig kommer vilja skiljas ifrån. En kristall ibland stenar, kaptiverande i sin skönhet och med ett sinnelag som honung."
"Vad vill du ha för det då?" frågade adam.
"En arm och ett ben" svarade gud.
Adam tänkte efter...
"Vad kan jag få för ett revben?"

/Mask - hehe

Krille

Super Moderator
...åkej, kan vi ta det här på Lunarstorm?

Sex&Samlevnad må möjligen omfatta rollspel, men jag anser att det här definitivt är långt över off-topic-gränsen.

Troberg

Sinister eater
<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

...jag kan hålla på i all evighet...

<hr></blockquote>

Inte om "nötknäpparfeministerna" får tag på dig...

Nåja, den här vinklingen av tråden lär nog bara lyckas med att få den låst, och det kan vi väl inte låta hända innan den är den längsta tråden med god marginal, så jag tror det är bäst att lämna den för något mindre kontroversiellt ämne.

Förslag på mer rollspelsrelaterat ämne:

För raser som lever väldigt länge (tex alver), verkar människor vara pedofiler (eftersom de har sex med folk som enligt alvernas perspektiv är barn)?

Den borde kunna hålla tråden levande i minst tvåhundra inlägg till!

Mask_UBBT

Hero
Lite svårt att definiera gränserna här....(OT)

Got carried away.../images/icons/wink.gif
Glömde att slänga upp en OT-tag...

Men, faktiskt, tidigare nämnda observationer har faktiskt gjort att jag slängt in lite mentala könskillnader i mitt nutidsrollspel Kabal...
...faskt man kanske måste se upp för "nötknäpparfeministerna".../images/icons/smile.gif

Krille

Super Moderator
Snorsimpelt - fråga moderatorn

...och just nu tycker moderatorn (i alla fall den här moderatorn) att gränsen är överskriden.