Nekromanti SFbokleveranser

Dilandau

Myrmidon
Är det någon som någonsin fått en beställnings från sf-bokhandeln inom de utlovade 3-6 arbetsdagarna?

Det har aldrig hänt mig. 10+ arbetsdagar är standard verkar det som. Nu bor jag visserligen i Sveriges armhåla, Blekinge, så det kanske tar postbilen några extra dagar att ta sig fram på de dåliga vägarna.

Jambu

Swordsman
Fastän det inte direkt är relaterat så måste jag bara klaga på min Futurama box som aldrig kommer! I och för sig har det bara gått sedan allhelgona medan mina koss-hörlurar inte har blivit levererade sen i juli... LITA INTE PÅ IT AFFÄREN I KUPOLEN!

haltageten

Dum inuti huvudet
De få gånger jag har beställt från SF Bokhandeln så har mina paket kommit innom max sex dagar. Men jag är ofta en sån där som råkar beställa saker på torsdagar så att paketen fastnar någon stans över helgen och kommer sen på tisdagen eller så.

- Jocke, redogör.

Ymir

Liten kantbaron
Tja...jag har fått en film från Svenska filminstitutet dumpad i min brevlåda morgon efter kvällen då jag beställde den. Det var ganska läskigt, considering avståndet mellan Stockholm och Malmö och det faktum att jag gjorde beställning efter ordinarie kontorstid. Jag skulle sälja min själ för att få reda på hur f-n det gick till.

Men, SF-bok...jodå, jag erinrar mig att beställningarna rätt ofta brukar dyka upp innan en vecka gått, åtminstone.

- Ymir, har iofs redan sålt sin själ, men fick tillbaka den

Jake Steele

Warrior
Nu ahr jag svårt att tro att de lovar något överhuvudtaget, upp till tio dagar är väl normalfall där de flesta ändå får inom 3-6. När jag beställde brukade jag få vänta 7-10 dagar å då bodde jag i Norrland.

Personligen tycker jag inte att ett par dagar är så mycket att gnälla om, (för jag har ju det så mycket värre) när jag beställer saker via SF-bok som de inte har inne för ögonblicket och det tar tre månader! Då!, då är det illa!

A.

Dilandau

Myrmidon
Nu dök paketet upp idag, bara för att få mig att se löjligt ut med mitt gnäll. =)

8 arbetsdagar tog det.

Jag antar att man får vänta lite extra när man inta bor i en metropol.

Torbjörn

Swordsman
Snabbast?

Beställde PH, DMG och MM från Golem i Göteborg. Fick grejerna hemkörda till mig samma kväll som jag beställde dem! Slå det om ni kan!

Torbjörn

Storuggla

Champion
Wow

"Beställde PH, DMG och MM från Golem i Göteborg. Fick grejerna hemkörda till mig samma kväll som jag beställde dem! Slå det om ni kan!"

Wow, tog snubben en sväng förbi dig på vägen hem med prylarna eller något sådant? Läskig service i alla fall :gremsmile:

Storuggla, modighjärta

The_Gorger

Hero
Golem är sköna

Jag tittade förbi där en tidig morgon, då jag ändå var i Götet, då en cyklande kille stannar och frågar om jag vill in. Tja, sa jag och frågade efter en bok. Vi har nog inte den inne, men killen i kassan kommer om en halvtimme, han försov sig.

Skön stajl hade han.

EchonCique

Hero
Alla de historier jag hört andra berätta eller själv upplevt om SFBoks leveranser får mig att aldrig mer beställa därifrån. Dessutom har de absolut högst fraktavgifter i landet vilket gör det ännu sämre.

En kompis beställde två dvd's från dem. Hon fick en, dock inte någon av de två hon beställt. För att få rätt dvd's var hon tvungen skicka in den hon hade fått, för egna pengar, och sedan vänta i över tre veckor innan rätt dvd's kom ned i brevlådan hemma hos henne.

Eller när jag fick vänta i en månad för att få hem min bok jag beställde. En månad. Fy satan så dåligt.

Dilandau

Myrmidon
Ja frakten är inte att leka med! Blir alltid lika ställd när jag ser "Frakt: 98 kronor". Typ. Och böckerna är inte så jäkla billiga de heller. Egentligen är det AdLibris som gäller när man ska handla böcker. Billigt, låg fraktkostnad, och snabba leverander.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Egentligen är det AdLibris som gäller när man ska handla böcker. Billigt, låg fraktkostnad, och snabba leverander.
Aaaaabsolut. Beställde därifrån senast idag. Denna gång två manga-album (Genshiken 3, Gunsmith Cats: Mister V för de intresserade), en samling Conan-berättelser av Robert E Howard själv (bara läst Jordans berättelser innan) samt kurslitteraturen Sound and Recording. Hä blev en nätt summa... Inga rollspelsböcker denna gång alltså, annars brukar jag ha handlat en del där. De har rätt bra utbud på den sidan också faktiskt, iaf inom D&D/d20 svängen.

Vet man vad man ska ha är AdLibris alltid värt att kolla upp!

Man Mountainman

Storsvagåret
Dessutom har de absolut högst fraktavgifter i landet vilket gör det ännu sämre.

Verkligen? Jag har alltid upplevt att de har ganska låga fraktavgifter. De är ju t.ex. lägre än Hobbygames, som kör på postförskottsbetalning vilket ju lägger typ 50 spänn till kostnaden. Men det är klart, det var länge sedan jag handlade från någondera. Saker och ting kan ju ha förändrats.

För att få rätt dvd's var hon tvungen skicka in den hon hade fått, för egna pengar, och sedan vänta i över tre veckor innan rätt dvd's kom ned i brevlådan hemma hos henne.

Det låter osannolikt. Är det ens lagligt? Jag hade iaf. definitivt inte accepterat något sånt.

Snow

Swashbuckler
tja... jag beställde en datorbok från adlibris och fick vänta en månad, ingen info fick jag heller.
Jag tror förseningar och olyckor kan hända alla men att vi som drabbats inte har tillräckligt stort statistiskt underlag.

Storuggla

Champion
"Dessutom har de absolut högst fraktavgifter i landet vilket gör det ännu sämre."

Verkar konstigt, men det kan jag nästan tänka mig. Orkar inte kolla det dock.

"En kompis beställde två dvd's från dem. Hon fick en, dock inte någon av de två hon beställt. För att få rätt dvd's var hon tvungen skicka in den hon hade fått, för egna pengar, och sedan vänta i över tre veckor innan rätt dvd's kom ned i brevlådan hemma hos henne."

Haha, vad dumt! :gremsmile: Fast det dummaste jag hört är tjejen i Göteborg som beställde två dvd-er och sedan fick tuppjuck för att de kom med en inbetalningsblankett, pynta för att få ut paketet. Hon ringde och skällde ut postorderpersonalen och sa att hon inte tänkte betala innan hon fått varorna. Vid förfrågan om varför hon beställde via postorder och inte använde butiken i Göteborg sa hon att det var för krångligt att handla i butik och att hon hade tänkt hämta dvderna, se på dem och sedan returnera dem utan att betala något, men nu krävde SFBok helt oförskämt pengar för att hon skulle få paketet från posten! Oförskämt!
Needless to say så försvann all motivation att hjälpa den damen ganska snabbt när hon rakt ut sagt att SFBok skulle stå till hands med gratisfilmer åt henne, av någon bisarr anledning. :gremlaugh:

"Eller när jag fick vänta i en månad för att få hem min bok jag beställde. En månad. Fy satan så dåligt."

... Kanske var så att boken inte fanns i lager hos dem? Det brukar ske oavsett om man handlar på amazon, adlibris, akademibokhandeln eller SFBok.

Storuggla, ninjablink!

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Verkligen? Jag har alltid upplevt att de har ganska låga fraktavgifter. De är ju t.ex. lägre än Hobbygames, som kör på postförskottsbetalning vilket ju lägger typ 50 spänn till kostnaden. Men det är klart, det var länge sedan jag handlade från någondera. Saker och ting kan ju ha förändrats.
SF Bokhandeln har ju kört med postförskott för det allra mesta också så ingen skillnad där inte... Nu har jag aldrig beställt från Hobbygames personligen men de hade åtminståne nån slags mängdrabatt på frakten (billigare ju mer man handlade för) vilket SF fortfarande inte har om jag "känner dem" rätt... så jo, jag har också upplevt dem som väldigt dyra på frakt och drar mig väldigt för att beställa därifrån då även jag upplevt långa leveranstider.

Nu var det väl över ett år sen sist jag beställde från SF så... ja... saker och ting kan ju ha förändrats.

Storuggla

Champion
"HAHAAH. Göteborgstjejen. Helt otroligt roligt! Är det sannt?"

Dagens sanning, broder! :gremsmile:

Storuggla, hörde klagosången