"Dessutom har de absolut högst fraktavgifter i landet vilket gör det ännu sämre."
Verkar konstigt, men det kan jag nästan tänka mig. Orkar inte kolla det dock.
"En kompis beställde två dvd's från dem. Hon fick en, dock inte någon av de två hon beställt. För att få rätt dvd's var hon tvungen skicka in den hon hade fått, för egna pengar, och sedan vänta i över tre veckor innan rätt dvd's kom ned i brevlådan hemma hos henne."
Haha, vad dumt!
Fast det dummaste jag hört är tjejen i Göteborg som beställde två dvd-er och sedan fick tuppjuck för att de kom med en inbetalningsblankett, pynta för att få ut paketet. Hon ringde och skällde ut postorderpersonalen och sa att hon inte tänkte betala innan hon fått varorna. Vid förfrågan om varför hon beställde via postorder och inte använde butiken i Göteborg sa hon att det var för krångligt att handla i butik och att hon hade tänkt hämta dvderna, se på dem och sedan returnera dem utan att betala något, men nu krävde SFBok helt oförskämt pengar för att hon skulle få paketet från posten! Oförskämt!
Needless to say så försvann all motivation att hjälpa den damen ganska snabbt när hon rakt ut sagt att SFBok skulle stå till hands med gratisfilmer åt henne, av någon bisarr anledning.
"Eller när jag fick vänta i en månad för att få hem min bok jag beställde. En månad. Fy satan så dåligt."
... Kanske var så att boken inte fanns i lager hos dem? Det brukar ske oavsett om man handlar på amazon, adlibris, akademibokhandeln eller SFBok.
Storuggla, ninjablink!