Nekromanti Skärmdump

Troberg

Sinister eater
Hur kompatibelt är det, är det problem med några program eller kör den allt rakt av, även skärmsläckare och andra underligheter? Multimonitor?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Hur kompatibelt är det, är det problem med några program eller kör den allt rakt av, även skärmsläckare och andra underligheter? Multimonitor?
100% kompatibelt såvitt jag märkt. Om man byter ut helt får man se till att skaffa sig en egen taskswitcher och nog krävs det (som alltid) lite pill innan man får det att funka som man vill, men ändå. Det är ju bara en ersättning för explorer.exe som shell, egentligen.

Jag lade in lite plugins, använde ett eget skin, och moddade desktop paddingen en smula.

Multimonitor har jag inte testat. Du kan alltid testa - det går att köra BBLean ovanpå windows också, om man bara vill testa. Det gjorde jag.

Troberg

Sinister eater
Du kan alltid testa - det går att köra BBLean ovanpå windows också, om man bara vill testa. Det gjorde jag.
OK, nu har jag testat, funkade skitbra och micklade inte på något sätt med min vanliga Windows. Till och med min 6-monitors multimonitor där 4 av monitorerna har negativa koordinater funkade fint.

Det var ett par saker som inte riktigt funkade som jag ville, man det var inte buggar, bara personliga preferenser. Jag väntar nog på KDE4.

Förresten, vad är det för någon skum list den lägger till i botten på fönstren?

krank

Det var ett par saker som inte riktigt funkade som jag ville, man det var inte buggar, bara personliga preferenser. Jag väntar nog på KDE4.
Suit yourself. Själv har jag micklat och mecklat en massa och nu funkar allt som jag vill - det finns en hel del plugins och sånt man kan testa som förhöjt min upplevelse massor (bbTaskSwitch och bbWorkSpaceWheel t.ex).

Förresten, vad är det för någon skum list den lägger till i botten på fönstren?
Skum list? Kan det vara det theme du använder? Kan du visa screenshot av det du menar? Jag har inte haft några problem se'n jag stängde av bbLeanSkin, flyttade bbLeanBar till botten av skärmen och stängde av alla borders etc... Kanske finns i nån configfil?

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Mmm, arbetsytor är bra saker, efter att ha lagt in TweakUI för att få sloppy focus så är det första jag gör på windowshinkar att lägga in nått util för att få fler arbetsytor, Microsofts egna är inte perfekt, men det duger.

krank

Mmm, arbetsytor är bra saker, efter att ha lagt in TweakUI för att få sloppy focus så är det första jag gör på windowshinkar att lägga in nått util för att få fler arbetsytor, Microsofts egna är inte perfekt, men det duger.
Jag försökte använda windows, men fann att det 1) var segt, 2) drog mer systemresurser än jag är bekväm med, 3) man inte kunde använda mushjulet för att scrolla mellan dem, så blev jag less. Har letat efter en vettig lösning mycket länge nu...

Idag lade jag in BBlean på min stackars 350 mhz:are som tuggar Windows FLP. Mycket bättre, mycket snabbare. Märkte direkt skillnad.