Jag har tänkt en del på det, så det hoppas jag =)Lysekoid said:Verkar definitivt genomtänkt!
Jag känner att du och jag är rätt mycket på samma sida här vad gäller regelsystem. Jag är inte helt förtjust i D&D, men det är en annan diskussion som är rätt irrelevant här.Lysekoid said:Jag är inte för att skapa något som är jätte hårt knytet till spelvärlden. Mig spelar det ingen roll vilket regelsystem det är. Jag kanske har lite förkärlek för D&D, eftersom det är det enda som jag känner till då jag äger flera D&D och Forgotten Realms böcker.
Ja, absolut. Jag misstänker dessutom att flera av de generiska systemen har någon form av ganska frikostiga licenser, där man typ får publicera listor och egna yrken och sånt men inte just "core mechanics", alltså inte hur man slår tärningar och så. har för mig att d20-licensen säger något i stil med att man får göra vad man vill men inte ha med skapandet/uppgraderandet av rollperson eller tärningsmekanik, typ.Lysekoid said:För mig är det tvärt om. Företagskontakter ingår i mitt jobb, så det svåra för mig hade varit att välja ett regelsystem och det lätta att ta kontakt med företaget i fråga för att ta reda på vad de kräver för att jag skall erhålla en licens till deras system.
Jag tror att ett regelsystem som folk redan känner till hade kunnat vara en bekväm utväg...
Men om tanken är korta "tillpassningskapitel" för flera olika spel så spelar ju det mindre roll; folk får helt enkelt köpa reglerna separat.
Jag skickar dig ett PM (det lyser en liten brevikon högst upp på sidan) om saken.Lysekoid said:Hmm... jag skulle nog gärna vilka ta en titt på detta alternativ... om du är vänlig nog att peka mig i rätt riktning.