Re: Oj, är den här tråden fortfarande aktiv?
Tja.. Du har ditt sätt (och fantasi) att hantera en situation och jag har min.. Jag tycker du missar min poäng lite.. Slutboss eller hejdukar (tackar för översättningen från Feng Shuis "mooks". Jag har funderat mycket på det), resultatet blir ju detsamma?
I det ena fallet styrs slutbossens handlingar av vad som är bäst för storyn, i det andra av vad som är bäst för honom (henne?) själv. En viss skillnad finns det allt
Håller helt med.. Och spelarnas val när jag använder skiftning kan ibland komma att förändra effekten av deras val, precis som vanligt.. Jag förstår inte varför folk svartmålar detta (bara för att rälsning nämnts?)
Folk (jag i.a.f.) svartmålar det just för att det _är_ rälsning och är behäftat med samma svagheter. Det spelar inte så stor roll _hur_ man bekämpar spelarnas val... om det är genom tvång eller bluff påverkar mest hur lätt det är att komma undan med.
Vanlig rälsning så ger man spelarna ett alternativ och tvingar dem att ta det. I skiftning ger man dem flera, men bara på låtsas. I slutänden skiter man i vad de väljer och ger dem det enda förutbestämda alternativet ändå. Hur är det att behandla spelarnas val som en resurs?
Tja.. Du har ditt sätt (och fantasi) att hantera en situation och jag har min.. Jag tycker du missar min poäng lite.. Slutboss eller hejdukar (tackar för översättningen från Feng Shuis "mooks". Jag har funderat mycket på det), resultatet blir ju detsamma?
I det ena fallet styrs slutbossens handlingar av vad som är bäst för storyn, i det andra av vad som är bäst för honom (henne?) själv. En viss skillnad finns det allt
Håller helt med.. Och spelarnas val när jag använder skiftning kan ibland komma att förändra effekten av deras val, precis som vanligt.. Jag förstår inte varför folk svartmålar detta (bara för att rälsning nämnts?)
Folk (jag i.a.f.) svartmålar det just för att det _är_ rälsning och är behäftat med samma svagheter. Det spelar inte så stor roll _hur_ man bekämpar spelarnas val... om det är genom tvång eller bluff påverkar mest hur lätt det är att komma undan med.
Vanlig rälsning så ger man spelarna ett alternativ och tvingar dem att ta det. I skiftning ger man dem flera, men bara på låtsas. I slutänden skiter man i vad de väljer och ger dem det enda förutbestämda alternativet ändå. Hur är det att behandla spelarnas val som en resurs?