Basenanji
Postd20modernist
- Joined
- 4 Nov 2002
- Messages
- 9,515
I en annan tråd beskrev jag att ett incitament för intriger var att spelarna ställs inför problem som var tillräckligt intressant och pockande för att låta bli att förbli olösta. NilsH svarade med en bra fråga:
1) Hur får ni till den där "känslan av angelägenhet" i skräck-/tradspel?
Bonusfråga för den som orkar...:
2) Vad kan ligga bakom att någon upplever "känsla av angelägenhet"? Modetrender, nya regelsystem, klockrena referenser, livsstil?
Tack för svar!
Nu undrar jag:NilsH said:Några tankar om hur man gör det här i trad-spel? Alltså känslan av angelägenhet.
Sitter allt som oftast som spelare och (för gruppens och spelets och speleldarens skull) låtsas att jag bryr mig, särskilt i typ CoC....
Jag skiter väl i att den där skummisen försvunnit och nu måste jag hålla femte förhöret för kvällen och läsa den elfte hand-outen... Är jag bara svårflörtad? Tycker sällan intriger har något som känns som om det kvittar liksom....
1) Hur får ni till den där "känslan av angelägenhet" i skräck-/tradspel?
Bonusfråga för den som orkar...:
2) Vad kan ligga bakom att någon upplever "känsla av angelägenhet"? Modetrender, nya regelsystem, klockrena referenser, livsstil?
Tack för svar!