Sjunde inseglet
Swordsman
Ja, visst, så uppfattar jag det med. Men eftersom vi inte få den här spelledarens bild av det hela får vi helt enkelt göra en massa antaganden.Ymir said:Fast jag skulle misstänka att han känner sig obekväm med själva faktumet att karaktären är en kvinna, därför att han då ofrånkomligen (nåja, nästan, det är ju det ni måste jobba bort) upplever pressen att gestalta den på något visst sätt (eller känner sig oforömögen att gestalta den), och då skulle nog en dylik lösning fungera dåligt.
Min tanke är att om spelarna och SL kan komma överens om att kvinnliga SLP:s inte behöver gestaltas annorlunda eller särbehandlas kanske det inte känns lika svårt att ha med dessa.
Det behöver inte ha något med spelledarens syn på kvinnor att göra. Han har uppenbarligen inte ett problem med att spela med tjejer då hälften av spelarna är av kvinnligt kön. Det verkar helt enkelt som att det här med att gestalta tjejer känns lite konstigt. Jag har vart med om spelledare som känt så här förut och då helt enkelt inte brytt mig. Men hade hälften av spelgruppen varit tjejer hade jag nog själv (som SL) tänkt om lite.