Alla har vi ju stunder då man bara sitter och glor. Jag tänkte att jag skulle kunna fylla ut denna tid med lite rollspelsmakande.
Jag har några krav på mitt rollspel:
* Fantasy
* Sagokänsla
* Äventyrligt
* Ska passa både dunderseriösa och mindre seriösa spelare
* Det ska ha en annorlunda touch
Vad skulle ni vilja se i ett nytt rollspel? Vad är det ni saknar i alla dagens rollspel?
Jag skulle helt enkelt vilja ha lite hjälp med att spåna ideér.
Skriv ner så mycket ni kan om den typ av spelkänsla (udda, spännande, mörk, ljus osv.), värld (stor, liten, varierad, klimat, kultur osv.), regelsystem (enkelt, detaljerat, realistiskt, en kombination?) etc. som ni skulle önska av ett rollspel.
Jag har en känsla av hur jag skulle vilja att mitt rollspel ska bli men jag har svårt att få ner det på papper, så jag tänkte att jag kanske kunde få lite inspiration och kanske lite klarhet i vad jag ska skriva med eran hjälp.
Tack på förhand. Väl mött,
//Jac
Jag har några krav på mitt rollspel:
* Fantasy
* Sagokänsla
* Äventyrligt
* Ska passa både dunderseriösa och mindre seriösa spelare
* Det ska ha en annorlunda touch
Vad skulle ni vilja se i ett nytt rollspel? Vad är det ni saknar i alla dagens rollspel?
Jag skulle helt enkelt vilja ha lite hjälp med att spåna ideér.
Skriv ner så mycket ni kan om den typ av spelkänsla (udda, spännande, mörk, ljus osv.), värld (stor, liten, varierad, klimat, kultur osv.), regelsystem (enkelt, detaljerat, realistiskt, en kombination?) etc. som ni skulle önska av ett rollspel.
Jag har en känsla av hur jag skulle vilja att mitt rollspel ska bli men jag har svårt att få ner det på papper, så jag tänkte att jag kanske kunde få lite inspiration och kanske lite klarhet i vad jag ska skriva med eran hjälp.
Tack på förhand. Väl mött,
//Jac