wilper
Gubevars en rätt produktiv människa.
Tex Panty Explosion Perfect, det är en fantastisk introduktion till sådant spel. Litet, snabblärt och roligt.
Låter intressant och helt klart relevant för problemet i ursprungsposten. Skulle man kunna få be om några exempel på titlar och kanske kortare utlägg om hur de olika spelet sköter detta?Genesis said:Okej, jag misstänker att det här inte är Reccas kopp te, men det kanske finns andra som kan ha nytta av tipset: Spela spel där rollpersonens agerande inte helt styrs av spelaren. När mekaniken och/eller andra spelare ibland går in och styr vad din rollperson gör kommer de knappast att ta hänsyn till dina gamla vanemönster. Det här är en anledning till att jag föredrar spel där jag inte helt kontrollerar min rollperson.
Wilper har redan tipsat om ett spel, och jag har inte nog koll på det för att kunna utveckla. Här är några andra:solvebring said:Skulle man kunna få be om några exempel på titlar och kanske kortare utlägg om hur de olika spelet sköter detta?
Det här tror jag är en väldigt viktig poäng - eller ja, Olav hade många viktiga poänger! Men, bara för att man kan känna igen vilken typ av rollperson det är (insert lång diskussion om arketyper här) och vilka vägar de lär ta till förändring betyder det inte automatiskt att det inte är kul att se på. De flesta slänger väl inte en bok tvärs över rummet vid första skymt av den Vise Mentorn eller det Cyniska Hyrsvärdet, heller?Olav said:MEN, har gör rollen bra, han uppfinner ständigt nya nyanser och anländer till total kollaps längs olika vägar vilket vi andra tycker är sjukt kul att följa.
Den första frågan är förstås om det faktiskt är ett problem. Spelaren verkar ju trivas, och varför bryta ett vinnande koncept?Recca said:Det är alltså så att jag tycker mig ofta se att spelare automatiskt faller in i ett beteende de är vana vid när de spelar, t.ex. att två karaktärer blir bästisar bara för att spelarna är det (på några minuter t.om.).