solvebring
Superhero
Åh, vad vajjert. Gillar det, är ju hur smart och smidigt som helst.
xDanielx said:Mutant Mixern, seriöst det är en fin tanke och allt tjo och tjim men när man invaderat securitcomplex nummer 50 i ordningen och samma varningssignal tutar på tar det lite udden av allt.
Nä det är väll sant Men som du säger.. den är begränsad och känns nästan lite klumpig.krank said:xDanielx said:Mutant Mixern, seriöst det är en fin tanke och allt tjo och tjim men när man invaderat securitcomplex nummer 50 i ordningen och samma varningssignal tutar på tar det lite udden av allt.
...du menar att det ens finns någon udd kvar när man invaderar sitt femtionde mer eller mindre identiska securitycomplex? =)
Sedan är jag ingen gigantofan av MM själv, den är lite begränsad och saknar den typ av exakta kontroll + tangentbordsstyrning jag uppskattar...
Mjo. Jag jobbar ju på en ny version av mitt eget ljuduppspelarprogram Tempest, där "hitta rätt ljud" betyder att man trycker först F1-F12 för tolv olika spellistor, och sedan trycker 0-9 för tio låtar per spellista. Två knapptryckningar - jag brukar inte ens titta på datorn, jag noterar knapptryckningar i mina spelledaranteckningar bara.xDanielx said:Blir sånt onaturligt avbrott när man hör 'vänta vänta, skall bara' och så går det en minut innan jag/någon annan sl hittat rätt ljud (som dessutom, i värsta fall, bara varar i den rundan). Alt. att jag glömmer att stänga av industriljudet som de hade på Forge Worlden men nu är de på en djungelplanet.. :EEEEEE
Ska vi se härHan said:Skön tråd.
<ul style="list-style-type: disc">[*]Gem.
Vettigt att markera skador med. Helst ska de vara färgmarkerade, så att jag kan använda olika skadesystem, där ett blått exempelvis ger en skada, ett rött tre och ett gult fem. Det är rätt skönt att behöva slippa säga skadepoäng i sina beskrivningar.[*]Initiativbräde.
Ett väldigt enkelt och tydligt bokföringshjälpmedel. Kan även ställa ut tärningar där för att visa hur många motståndare det är kvar.[*]Figurer och battlegrids.
Spelarna tappar fantasiförmågan när det kommer fram fysiska saker som representerar deras rollpersoner. Det blir ofta ballare på ett enklare sätt om spelarna bara visualiserar allting i huvudet.[/list]/Han som nu snackade utifrån sitt perspektiv som spelledare för som spelare har han nog annorlunda preferenser