Anchorman said:Jesper, Jimmy och Lunde
Sigurd ska precis hoppa in i passagerarsätet när han blir tillbaka dragen av en zombie som hoppar på honom bakifrån.
Han blir neddragen till marken med zombien över sig, han tappar greppet om sin yxa som rullar bort någon meter ifrån honom.
Axel som var sist in och stängde dörrarna där bak skriker högt när han ser zombien trycka sin mun närmare Sigurds axel och bita hårt.
Sigurd lyckas med kraft trycka sig loss och få tag i sin yxa än en gång och svingar den och borrar ner den i zombiens huvud.
Han reser sig upp och håller hårt om sin blödande axel, blodet rinner ner och har färgat hans flanellskjorta helt röd.
Han kliver fram för att hoppa in i bilen men stoppar sig själv i sista stund.
Han kastar in yxan med sin friska hand så den landar fint på passagerarsätet sen säger han med aningen förvriden röst.
Kör.
Sedan smäller han igen dörren och backar sakta några steg ifrån bilen
"SIGURD!!!"
Jesper kastar sig mot dörren, men fångas av Axel, som brottar Jesper till golvet.
"Jesper förihelvete! Han har blivit biten! Det var fan tjugo stycken av dem där ute!"
Jesper kastar och vrider sig under den mycket större mannen.
"Men han kanske är som jag! Tänk om han är immun! Släpp mig din jävla skit!!!"
Jesper fortsätter att försöka ta sig loss, men ger snabbt upp när han märker att det är förgäves.
"Jesper, det är över. Vi kan bara rädda honom genom att hitta botemedlet nu."
Jesper nickar. Bilen är i rullning, och han vet att det är för sent att gå tillbaka.
"Okej, allright Axel, du kan kliva av. Jag ska inte hoppa ur bilhelvetet när den rullar."
Axel släpper Jesper och sätter sig ner på en av bänkarna. Jesper stapplar till när Lunde kör runt ett lik som ligger på vägen. Han går fram till den lilla luckan till förarhytten.
"Lunde, ta in vänster här framme. Jag ska hämta en grej hemma. Vädergatan 14, vet du vart det ligger?"
Jesper gråter tyst. Sigurd var trots sin ålder, Jespers bästa vän, och om Jesper bara hade haft pappas hagelgevär hade det här aldrig hänt.
"HELVETE!" Skriker han, och bryter ihop i tårar.