Det är en lång paus efter Lunde och Bengts utläggandet i intercommen. Efter närmare en minut brusar intercommen upp igen.
Ok, skicka upp Jesper obeväpnad, ni andra stannar därnere.
Commen fortsätter brusa men inget sägs, några fotsteg hörs. En viskande röst hörs.
Hjälp mig...
Rösten är så tyst att det är osäkert om det var exakt det hon sa.
Ok, skicka upp Jesper obeväpnad, ni andra stannar därnere.
Commen fortsätter brusa men inget sägs, några fotsteg hörs. En viskande röst hörs.
Hjälp mig...
Rösten är så tyst att det är osäkert om det var exakt det hon sa.
Commen brusar till och en ny röst svarar på Lollos frågor.
Det låter som att rösten tillhör en man, mannen pratar engelska med en kraftig brytning. Låter som om mannen är ifrån Indien av hans brytning att döma.
You will send up this immune person, unarmed. If anyone is with him, they will all be killed.
Sen tystnar commen.
Det låter som att rösten tillhör en man, mannen pratar engelska med en kraftig brytning. Låter som om mannen är ifrån Indien av hans brytning att döma.
You will send up this immune person, unarmed. If anyone is with him, they will all be killed.
Sen tystnar commen.
Lollo: "No! Now You listen to Me You little shit! We have questions for You and You'd better answer them or We will wreck the power-generator. Yeah! And then we'll set this whole fucking place on fire You hear?"
---
Det är tydligt att när rösten kommer tillbaka att han inte har samma lugn som tidigare.
We control everything from here! Do you think we fear you? You are nothing!
Man hör genom commen hur knappar trycks. Våningen släcks och hissarna slutar lysa.
---
Det är tydligt att när rösten kommer tillbaka att han inte har samma lugn som tidigare.
We control everything from here! Do you think we fear you? You are nothing!
Man hör genom commen hur knappar trycks. Våningen släcks och hissarna slutar lysa.
- Ta det lite lugnt nu!
Tänker efter en kort stund och försöker summera alla intryck.
- Okej, de vet Jespers namn utan att nån av oss vad jag vet har sagt det i intercommen. Det lät som Birgit sa "hjälp mig" så vi kan anta att forskarna inte agerar på eget bevåg längre, om dom nu nånsin gjort det. Och nu har vi en skitsur Indier som tydligen kan styra strömmen från labbet, eller har kommunikation med nån som kan det.
Jag undrasr kort om jag ser lika trött ut som jag känner mig. Eller uppgiven är kanske ett bättre ord. Det skulle vara så mycket enklare om jag visste vilka vi stod emot, för zombierna känns som den sekundära fienden nu.
- Den här striden kan vi nog inte vinna med våld och hot, jag tittar på Lollo. Men jag vete fan vad vi ska göra... det enda säkra är att Jesper inte ska gå upp själv.
Jag tittar på de andra tre med obeslutsamhet i blicken.