Rutger
Bilen startar efter att ha tuggat i flera sekunder. Nu har verkligen zombierna fattat vad som händer och flera rusar mot bilen.
Rutger kör iväg med ett ryck med flera zombies efter sig, som tur är lyckas ingen hinna ikapp bilen så bilen kör iväg relativt säkert.
Bilen kör aningens konstigt, den dra lite till höger vilket tvingar Rutger att ständigt få kompensera.
Sasha öppnar munnen för första gången sen de satte sig i bilen nu när saker och ting är någorlunda säkra.
Vad är det egentligen som händer? Jag har gömt mig i lastbilen i flera timmar och bara hört allt galet som hänt runtomkring. Jag och min kompis stod och hoppades få en autograf ifrån nån av fotbollsspelarna, när han började hosta och spy, sen kastade han sig mot mig ifrån ingenstans...
Sam, Lollo, Mormor Ganja och Daniel
Bilen har nu nått det omtalade centrumet, vad som kan ses ifrån bilen är det lika galet nu som det var sist.
Zombies vandrar runt i hundratal på de olika gatorna som centrum består av.
Huvudgatan är nu det som ligger framför taxin, samma gata som det någonstans finns en källarbutik som heter "Hemkärt".
Bengt, Axel och Birgit
Axel försöker sig på att dela med sig av sin taktik.
Vi har nog kanske inget val än att dela upp oss, vi har tiden emot oss och vi hinner inte springa runt hela som en grupp.
Birgit fyller i
De har dem säkert någonstans instängt, kanske något personalhus, aphuset är en möjlighet också, reptilhuset likaså, fast egentligen kan de vara var som helst.
Herregud vi kommer inte hinna va?
Birgit knäcker knogarna i sin högerhand samtidigt som hon tittar ut ur sidorutan på bilen, hon biter sig lätt i underläppen och sväljer tillbaka gråten.