Nekromanti Speltråd Zombies i Bergsfors

Cissi

Up to no good.
Lunde/Sam

Lollo: "Va? Nej jag tror inte det i alla fall. Du! Morgan kanske är på lagret. Han kanske kan öppna porten från insidan bara han fattar att vi är där och att vi inte är zombies"

Jag skakar våldsamt på huvudet.

"Han sa att han var i en källare. Och att han var skadad!" Jag börjar låta stressad igen.

Jag lossar på handbromsen och låter taxin rulla igång på ettan. Krypkör längs gatan, utan strålkastare.

"Kan nån av er köra?"

Iskaral

Swordsman
Mikael/Lollo

Lunde skakar våldsamt på huvudet.
"Han sa att han var i en källare. Och att han var skadad!" Jag börjar låta stressad igen.

"Men Lagret ligger i källaren"

Lunde: "Kan nån av er köra?"

Jag tänker tillbaka på mina två misslyckade uppkörningar när jag var 18. Mamma och Pappa hade inte råd med fler. "Inte som du kan...Nästan inte alls faktiskt"

Jag ber en tyst bön om att ingen av dårarna i baksätet ska anmäla sig frivillig.

Cissi

Up to no good.
Lunde/Sam

Iskaral said:
Mikael/Lollo

Lunde skakar våldsamt på huvudet.

"Men Lagret ligger i källaren"

Lunde: "Kan nån av er köra?"

Jag tänker tillbaka på mina två misslyckade uppkörningar när jag var 18. Mamma och Pappa hade inte råd med fler. "Inte som du kan...Nästan inte alls faktiskt"

Jag ber en tyst bön om att ingen av dårarna i baksätet ska anmäla sig frivillig.

"Tsk... Ingen kan köra som jag."

Jag följer Lollos anvisningar och sakta, sakta närmar vi oss Hemkärt, och Morgan.

"Men ni måste kunna ta er härifrån om jag inte kommer tillbaka."

Iskaral

Swordsman
Mikael/Lollo

"Vadå om du inte kommer tillbaka? Tror du att jag tänker låta dig gå någonstans ensam? Är du helt jävla galen?"

Cissi

Up to no good.
Lunde/Sam

Lollo: "Vadå om du inte kommer tillbaka? Tror du att jag tänker låta dig gå någonstans ensam? Är du helt jävla galen?"

"Nej... men... Om!" Jag slänger en snabb, skamfylld blick på Lollo.

"Vi gör det tillsammans..."

Anchorman

Swashbuckler
Taxin: Lollo, Daniel, Sam och Felicia

Taxin rullar sakta längs gatan, zombies är överrallt framför dem och om något skulle trigga igång dem så skulle gruppen ligga riktigt illa till.
Sam tvingas stanna hastigt när en zombie passerar precis framför dem, han går sakta fraför bilen verkar inte lägga märke till vad han håller på att passera.
Zombiens arm stöter till en del av motorhuven och han vänder sig sakta och stirrar rakt in i rutan på bilen.
Ett par sekunder står han och stirrar samtidigt som hans blodiga mun droppar blod ner på motorhuven.

Efter en kort stund går han vidare, tydligen ovetande om vad han precis har kollat på. Mörkret kan verkligen vara en räddare ibland.

En bit fram på vägen syns skylten till hemkärt, utanför tycks det ha samlats en hop med zombies, några står nere vid en källardörr och bankar med nävarna.

Bengt, Birgit och Axel

Bilen har nu tagit sig hela vägen till zoot, ett par improviserade vägval och snabba svängar har leverat dem till deras destination.
Någon öppen bilinfart finns ej, endast gästingången, så det verkar som det kan bli att få gå till fots därinne.

Axel är först ut ur bilen följt av de andra, parkeringen är tom på zombies vilket gör att de tre lugnt kan gå fram och kika in på zoot.
Axel är först att tala:
Ok det finns en informationstavla därinne där det finns en karta, vi utgår från den, personalhuset är säkert inte utmärkt så vi får väl gissa oss fram.
Vi är körda ifall det finns nån zombieelefant därinne...

Birigt fortsätter
Vi gjorde ett test med en hund, zombierna var inte intresserade av den, antagligen bryr de sig inte om djur och har då förhoppningsvis inte smittat någon.
Sen finns de ju en del djur härinne som är farliga på egen hand, men de ska ju vara inlåsta.

De tre går igenom porten in, den gnisslar lätt när man trycker upp den.
Axel går fram till informationstavlan och ryker ner en karta över djurparken. Axel har fått tag i en ficklampa ifrån ett lik i receptionen och han lyser med den på kartan.

Djurparkskarta

mårten1

Swordsman
Rutger

Bilen startar efter att ha tuggat i flera sekunder. Nu har verkligen zombierna fattat vad som händer och flera rusar mot bilen.
Rutger kör iväg med ett ryck med flera zombies efter sig, som tur är lyckas ingen hinna ikapp bilen så bilen kör iväg relativt säkert.
Bilen kör aningens konstigt, den dra lite till höger vilket tvingar Rutger att ständigt få kompensera.

Sasha öppnar munnen för första gången sen de satte sig i bilen nu när saker och ting är någorlunda säkra.
Vad är det egentligen som händer? Jag har gömt mig i lastbilen i flera timmar och bara hört allt galet som hänt runtomkring. Jag och min kompis stod och hoppades få en autograf ifrån nån av fotbollsspelarna, när han började hosta och spy, sen kastade han sig mot mig ifrån ingenstans...

Jag tittar lite snabbt på Sasha, men han är ju dock fortfarande människa efter att ha gömt sig i några timmar så då blir han nog inte zombi nu. Tittar på vägen igen och suckar, "Ja, några galna vetenskapsmän har gjort ett zombivirus... och blir man biten av dem bli man lika galen som dem. De är över hela staden." säger jag uppgivet. Jag försöker köra mot Zoot och kör via utkanten av staden då mitt minne av centrum inte var ett trevligt minne.

Feuflux

omjonasson.se
Bengt, Birgit och Axel

Bilen har nu tagit sig hela vägen till zoot, ett par improviserade vägval och snabba svängar har leverat dem till deras destination.
Någon öppen bilinfart finns ej, endast gästingången, så det verkar som det kan bli att få gå till fots därinne.

Axel är först ut ur bilen följt av de andra, parkeringen är tom på zombies vilket gör att de tre lugnt kan gå fram och kika in på zoot.
Axel är först att tala:
Ok det finns en informationstavla därinne där det finns en karta, vi utgår från den, personalhuset är säkert inte utmärkt så vi får väl gissa oss fram.
Vi är körda ifall det finns nån zombieelefant därinne...

Birigt fortsätter
Vi gjorde ett test med en hund, zombierna var inte intresserade av den, antagligen bryr de sig inte om djur och har då förhoppningsvis inte smittat någon.
Sen finns de ju en del djur härinne som är farliga på egen hand, men de ska ju vara inlåsta.

De tre går igenom porten in, den gnisslar lätt när man trycker upp den.
Axel går fram till informationstavlan och ryker ner en karta över djurparken. Axel har fått tag i en ficklampa ifrån ett lik i receptionen och han lyser med den på kartan.
Bengt [Tar mig friheten att ha plockat en liten ficklampa från handsfacket på bilen. Var det inte ok så får batteriet ta slut snart.]

Ta en karta jag också och lyser på.
- Okej. Förbi flamingosarna och de där bruna sakerna med horn och sen verkar det dyka upp byggnader.
Jag stoppar kartan i en bakficka och knycker den tunna jackan från liket i receptionen. Den är blodig och lite för stor, men jag slipper i alla fall att gå runt i en skjorta och frysa.

Vi börjar röra på oss allihop.
- Det verkar orimligt att någon skulle släppa loss djuren, säger jag mot Birgit. Mest för att lugna mig själv kanske.

- Östlig Bongo, säger Axel.
- Va?
- De där bruna med horn heter så.

Jag svarar inte, utan tar istället upp walkie talkien och försöker anropa Rutger, inte för att jag tror han är tillräckligt nära...
- Rutger, är du där?

[Utrustning:
Bengt släpar alltså på: pistol, walkie talkie, hammare, karta & ficklampa
Axel har: "svärd", karta & ficklampa
Birgit har: kniv]

Cissi

Up to no good.
Lunde/Sam

b]Taxin: Lollo, Daniel, Sam och Felicia[/b]

Taxin rullar sakta längs gatan, zombies är överrallt framför dem och om något skulle trigga igång dem så skulle gruppen ligga riktigt illa till.
Sam tvingas stanna hastigt när en zombie passerar precis framför dem, han går sakta fraför bilen verkar inte lägga märke till vad han håller på att passera.
Zombiens arm stöter till en del av motorhuven och han vänder sig sakta och stirrar rakt in i rutan på bilen.
Ett par sekunder står han och stirrar samtidigt som hans blodiga mun droppar blod ner på motorhuven.

Efter en kort stund går han vidare, tydligen ovetande om vad han precis har kollat på. Mörkret kan verkligen vara en räddare ibland.

En bit fram på vägen syns skylten till hemkärt, utanför tycks det ha samlats en hop med zombies, några står nere vid en källardörr och bankar med nävarna.

Jag börjar inte andas igen förrän zombien som strök förbi motorhuven är långt från minibussen och fokuserar blicken på butiken som jag måste in i. Okej. Dom är inte inne än. Det finns en chans. Vi behöver en avledande manöver. Eller en annan väg in. Hur ska vi klara det här?

"Kan man komma in från nått annat håll? Lollo, du pratade om en lastbrygga..."

Iskaral

Swordsman
Mikael/Lollo

Jag tittar nervöst på alla mörka skuggor som rör sig på gatan. Jag lägger ner mp5:an på golvet och är beredd med kofoten. Ett primitivt, men tyst vapen. Jag har inte ammunition så det räcker om zombisarna inser att det finns osmittade människor här och ett skott från mp5:an är nog allt som krävs. Den tanken för mig tillbaka till en fråga jag ställde tidigare idag. Hur vet de vilka som är osmittade? Luktar vi annorlunda? Kan vi lura dem? Rutger kanske kan blanda ihop något. Men jag har inte tid att fundera på det nu. Jag viskar:
"På baksidan finns en nerfart till källaren"

Cissi

Up to no good.
Lunde/Sam

Lollo: "På baksidan finns en nerfart till källaren"

Baksidan it is then.

Jag svänger sakta, sakta minibussen för att runda huskroppen och kommer in på tvärgatan. Viskar:

"Danne och Felicia stannar här. Danne du får köra om vi inte kommer tillbaka. Jag och Lollo ska göra ett bryt på Hemkärt."

Var kom den käcka tonen ifrån? Jag är vettskrämd. Munnen känns som fnöske och mina händer skulle skaka om de inte höll så hårt om ratten. Men ändå låter jag som om jag och killarna i min gymnasieklass är på väg att slänga bensin från lärarnas bilar. Jag håller på att tappa förståndet!

Vicotnik

Den onde
Staff member
Daniel Olander

"Danne och Felicia stannar här. Danne du får köra om vi inte kommer tillbaka. Jag och Lollo ska göra ett bryt på Hemkärt."
Eh... va? Ska jag köra? Är du helt från vettet kvinna? Jag kan fan knappt cyckla ännu mindre köra bil.
Var på jag ser mig omkring och det verkar än så länge vara relativit stilla på tvärrgatan. Så jag öppnar dörren och kliver ut.

Cissi

Up to no good.
Lunde/Sam

Danne:Eh... va? Ska jag köra? Är du helt från vettet kvinna? Jag kan fan knappt cyckla ännu mindre köra bil.

Jag svarar inte. Låter minibussen rulla upp på trottoaren och svänger runt nästa hörn. Lollo pekar på infarten till bakgården. Det verkar lugnare här än på gågatan. Men jag har ändå hjärtat i halsgropen.

Anchorman

Swashbuckler
Bergets Zoo: Bengt, Birgit och Axel

Anropet på walkien ger tyvärr noll, inget svar kommer tillbaka.
Gruppen passerar flamingosarna i tystnad, inga zombies än så länge och vad som går att se framåt så är det fortsatt lugnt på den fronten.
Gruppen passerar ett lik som ligger på marken när de närmar sig Bongo inhägnaden. Axel sneglar mot det och ser bekymrad ut men väljer att inte säga något.
De tre kommer fram till där vägen delar sig, bongoerna på vänster sida och inhägnaden för hyenorna på höger sida.
Axel stannar upp och går bort mot hyenorna med lampan och lyser ner.
Efter att ha sökt med ljuskäglan en stund säger han.
Det är tomt... Jag hade inte varit orolig om det inte vore för liket därorta, det hade stora rivsår över kroppen, tror inte det kan ha gjorts av en zombie, måste varit något större.

Bongorna står fortfarande kvar i sin inhägnad.

Taxin: Daniel, Lollo, Sam och Felicia

Taxin rullar upp på baksidan av hemkärt.
En dörr med en liten skylt på med texten "Hemkärt" finns här.
En zombie går runt här och vänder sig mot bilen när den kryper sig fram.
Till skillnad från den förra zombien så lägger denna märke till bilen och väser ett ljud innan den rör sig mot taxin.

Rutger

Sasha blickar ut ut rutan när han hör Rutgers ord, flera zombies går utanför, vissa gör menlösa försök att få tag i bilen.
Vart skulle vi nu sa du? Åka härifrån?

Cissi

Up to no good.
Lunde/Sam

Taxin: Daniel, Lollo, Sam och Felicia

Taxin rullar upp på baksidan av hemkärt.
En dörr med en liten skylt på med texten "Hemkärt" finns här.
En zombie går runt här och vänder sig mot bilen när den kryper sig fram.
Till skillnad från den förra zombien så lägger denna märke till bilen och väser ett ljud innan den rör sig mot taxin.

Jag stannar bilen och stirrar på zombien.

"Vad gör vi med den där?" Viskar jag skräckslaget.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Daniel Olander

Dödar den.

Jag drar upp min kniv ur fickan och dess hölster var på jag spänner loss säkerhetsbältet och öppnar dörren och klivet ut och börjar gå bort mot Zombin.
Kroppen spänner sig och adrenalinet börjar rusa ut i hela kroppen när jag närmar mig Zombin. Jag har både varit i slagsmål och knivslagsmål för så någon hjärndöd varelse ska väl knappast vara något problem. Adrenalinet i kroppen börjar sakta döva bort smärtan från revbenena men om det går fort bör det inte vara ett problem att döda skiten.

Cissi

Up to no good.
Lunde/Sam

"Åh, Gud! Lollo!"

Jag slänger en blick på Lollo och hoppar sedan också ur bilen och följer efter Danne med en skruvmejsel i högsta hugg och blicken svepande över gården.
Vi behöver göra det här fort.

"Danne, fort nu!" Viskar jag.

Iskaral

Swordsman
Mikael/Lollo

Jag är också ute på gatan med kofoten i högsta hugg. Jag följer efter Daniel samtidigt som jag försöker spana efter fler zombies. Mp5:an ligger kvar i bilen.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Daniel Olander

Det är målmedvetet jag närmar mig Zombin, min plan är att ducka undan dess armar, få tag i halsen på den och smälla ner den i backen för att sedan plasera kniven i huvudet på den, alla som sett en Zombie-film vet ju att de dör om man skjuter eller hugger dem i huvudet. Jag känner mig ganska så säker på det jag är på väg att göra och skulle det gå åt helvetet så lär skinnjackan skydda mig från det värsta i alla fall.

Anchorman

Swashbuckler
Bakom Hemkärt: Daniel, Sam, Lollo och Felicia

Förutom att zombien flaxar och sprattlar med armarna mer än förväntat så går attacken som Daniel planerat och zombien tystar när kniven går genom huvudet på den.

Baksidan är nu tom på zombies, i alla fall vad som kan ses ifrån där de står.
Dörren in till "Hemkärt" är oturligt låst.
Det är en stor och kraftig dörr, och att bryta sig in i den blir nog inte det lättaste.