Nekromanti Speltråd Zombies i Bergsfors

Cissi

Up to no good.
Lunde/Sam

Sakta, sakta tar vi oss över gårdsplanen mot huset. Jag stirrar ut i mörkret omkring oss så att det svider i ögonen och anstränger mig för att hör något utöver Morgans stönanden och plågade andhämtning.

"Lollo?" Viskar jag och söker efter honom med blicken. Jag ser honom inte direkt, han har hamnat snett bakom Morgan.
"Lollo!!" Paniken får min röst att pitcha högt och gällt och jag söker efter honom, skräckslaget. "Var är du?"

Iskaral

Swordsman
Mikael/Lollo

Det verkar inte vara några zombies här så jag hjälper Lunde stötta Morgan med ena armen. Tillsammans ökar vi farten betydligt. "Jag är här Lunde" Danne har öppnat dörren, men står kvar och blockerar ingången. Jag halv-viskar"Verkar det vara lugnt där inne eller?"

Cissi

Up to no good.
Lunde/Sam

Jag sväljer och nickar. Jag flyttar handen från Morgans midja och stryker lätt Lollo över nedre delen av ryggen. Vill försäkra mig om att han är här. Vi har förlorat så många idag, jag skulle inte stå ut med att förlora honom också.

Anchorman

Swashbuckler
Djurparken

[Styr Rutger lite då Mårten inte synts till på ett tag.]

Rutger smiter iväg ett par steg och lyckas huka ner sig bakom en byrå, med sitt vapen hållet längs med kroppen sitter han tyst, andas svagt för att ytterligare minska ljudet han ger ifrån sig.
Bengt ligger på rygg med pistolen redo när han hör steg närma sig. En ljuskägla sveper förbi vid ingången till skjulet innan den passerar. Bengt hör hur fotsteg går längs med byggnaden han ligger i.

En andra ljuskägla närmar sig, den här ser ut att sikta in sig på ingången där Bengt ligger.
Steg närmar sig och käglan som lyer upp marken och även en del av väggen inne i skjulet.

Bengt ser samtidigt hur Axel har blivit nedtvingad på knä för att sedan bli helt nedtryckt så att han ligger på mage. Personen som tvingat ner honom, en man, blond ganska lång och kraftigt byggd plockar upp Axel svärd och slänger iväg det så långt han kan, det landar antagligen inne i inhägnaden bland girafferna.

Axel har huvudet vridet så han kan se vad som händer i Bengts skjul, Axel är skadad men säkert redo att göra sin del ifall det skulle krävas även om han för tillfället är obeväpnad.

Stegen som tillhör ljuskäglan har nu tystnat, Bengt hör hur någon andas utanför ingången. En ljus kvinnoröst säger.
Är det nån här? Släng ifrån er era vapen och kom ut med händerna över huvudet så behöver ingen bli skadad.
Bengt är ingen vapenexpert, men vad han har sett i filmer samt allmänt logiskt tänk så kommer han fram till om han nu vill så borde det gå att skjuta rätt igenom träväggen och träffa vem det nu är som står på andra sidan.

Feuflux

omjonasson.se
Bengt är ingen vapenexpert, men vad han har sett i filmer samt allmänt logiskt tänk så kommer han fram till om han nu vill så borde det gå att skjuta rätt igenom träväggen och träffa vem det nu är som står på andra sidan.
Bengt

Hånler lite åt tanken "logiskt tänk". Det har jag nog passerat. Jag har accepterat mitt öde i att det gått åt helvete för stan och att vad jag än gör så kommer fler personer att dö. Så fort det blir skottlossning så ligger Axel rejält illa till. Men som sagt, logiskt tänkande är inte vad som ligger för mig just nu. Nu är det handling.

Jag kramar avtryckaren och känner både avsmak och nån slags upprymd glädje när skottet bränner av. Dö din jävel, vem du nu är.

mårten1

Swordsman
Rutger

Skit, han börjar skjuta. Jag försöker hålla mig gömd och försöker spana efter eventuella bakvägar ut. Jag hade tänkt att försöka följa med bakom gruppen men det kan bli svårt nu för de kommer troligen försöka skjuta tillbaka så det vore nog bäst om jag kunde ta mig ut och anfalla från ett annat håll.
Jag spanar mot dörren men ingen verkar ha kommit in än, jag håller mig utom synhåll och försöker se om jag kan ta mig ut utan att bli sedd men håller mig stilla och tyst i hopp om att inte bli upptäckt när jag letar.

Anchorman

Swashbuckler
Djurparken

Skottet lämnar pistolen och flyger mot väggen, flisorna sprider sig åt alla håll och ett skrik hörs utifrån.
Personen borta vid Axel reagerar direkt och höjer geväret mot Bengt.
Axel gör sitt bästa för att stoppa det hela och tar tag med sin friska hand och försöker dra ner den blonda mannen.
Mannen snubblar till bara tillfälligt innan han vänder sig om han skjuter av ett snabbt välplacerat skott.
Axel spärrar upp ögonen innan han möter sin död av skottet som träffade han i nacken.

Iskaral

Swordsman
Mikael/Lollo

Cissi said:
Lunde/Sam
Jag sväljer och nickar. Jag flyttar handen från Morgans midja och stryker lätt Lollo över nedre delen av ryggen. Vill försäkra mig om att han är här. Vi har förlorat så många idag, jag skulle inte stå ut med att förlora honom också.
Fan att vi ska måsta åka till djurparken. Det verkar ju lugnt här. Vi skulle kunna sova en stund. I varandras armar. Jag och Lunde. Ligga sked kanske och sedan leder det ena till det andra och efteråt somnar vi och när vi vaknar skiner solen in genom fönstren och allt är över.

Skott hörs på avstånd. Är det från djurparken? Svårt att avgöra, men jag tror det. Vi måste lämna Morgan och, och varför står han (Daniel) bara där? Ånej!

Cissi

Up to no good.
Lunde/Sam

Jag lyfter huvudet och reagerar på ljudet som låter som bildäck som exploderar. Tillbaka på ringen, med doften av bränt gummi i näsan, med motorolja på händerna och verkstadsoverallen på. Med Mogran och grabbarna på ringen... i förrgår. Känns som en livstid sedan.
Men det där var nog inga bildäck, jag rycks tillbaka till nutiden, tyngden som är Morgan blir mig övermäktig och benen viker sig. Vi sjunker ihop på marken båda två. Morgan stönar. Jag är alldeles tyst. Gruset känns hårt mot mina knän och det rasslar om det när jag sjunker ner i det. Jag orkar inte... och jag är så hungrig, så trött... så kall.

Feuflux

omjonasson.se
Djurparken

Skottet lämnar pistolen och flyger mot väggen, flisorna sprider sig åt alla håll och ett skrik hörs utifrån.
Personen borta vid Axel reagerar direkt och höjer geväret mot Bengt.
Axel gör sitt bästa för att stoppa det hela och tar tag med sin friska hand och försöker dra ner den blonda mannen.
Mannen snubblar till bara tillfälligt innan han vänder sig om han skjuter av ett snabbt välplacerat skott.
Axel spärrar upp ögonen innan han möter sin död av skottet som träffade han i nacken.
Bengt

Jag hasar in så jag har betäckning [trodde inte jag var i line of sight Axels baneman, men oavsett vad så är jag det inte nu]. Nu skulle jag haft den där skottsäkra västen som en av de döda vi stötte på här utanför hade. Jag kryper ihop i nån slags sitt-ligg-position, håller mig lågt, och försöker minimera min träffyta ifall fanskapet där ute börjar skjuta genom väggen. Hur många skott finns det kvar i min pistol? Fan vet och jag vågar inte se efter just nu för det skulle just vara en grann syn att jag står där med magasinet i ena näven när jag skulle behöva skjuta.

Jag väntar.

Inser att jag visste att Axel skulle dö om jag startade det här och får jävligt dåligt samvete. Men det var fan inte jag som startade det här. Om ingen mer dog skulle ingen vara lyckligare än jag!

Hoppas näste skurk kommer in snart så jag kan sätta en kula i honom.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Daniel Olander

Jag tar ett nytt grep om kniven och sväljer innan jag går in i köket. Samtidigt som jag ser mig omkring i rummet så styr jag stegen mot kökslådorna. Väl framme vid lådorna så ser jag mig över axlen innan jag öppnar låda efter låda i jakt på batterier. Några batterier finner jag inte, men där emot en ficklampa, som till min stora glädje fungerar.

Med kniven i ena handen och ficklampan i andra handen så söker jag av köket medan jag rör mig mot kylskåpet.

Anchorman

Swashbuckler
Bygdegården

När Daniel sveper med lampan ser han mer blod som ligger på golvet. När Daniel kliver bort till kylskåpet har han inget val än att kliva i en pöl av blod.
Kylskåpet är inte välfyllt, ett paket grillkorv, en ketchupflaska, ett paket smör och en halvfull 1.5 liters läskflaska.

Iskaral

Swordsman
Mikael/Lollo

Jag sjunker ned bredvid Lunde och drar henne intill mig. "Lunde! Ge inte upp nu! Kom igen Lunde!" Ingen reaktion. Måste fatta ett beslut. Jag sticker ner kofoten i bältet och lyfter upp henne. Hon är tung. Eller så är mina krafter på upphällningen. Antagligen det senare. Jag håller tillbaka ett stön när jag kommer på fötterna för att inte förolämpa henne. "Strax tillbaka Morgan" Jag stapplar in i huset och ser någon som lyser omkring sig med en ficklampa. "Danne! Lite hjälp?"

mårten1

Swordsman
Rutger

Skit, Axel är död. Jag fortsätter att se mig omkring men det verkar inte finnas någon extra dörr ut. Börjar spana efter fönster eller något man kan arbeta med.

Jag håller mig tyst och väntar också, ser till så jag inte ses ifrån dörren, men jag är redo med geväret för att skydda Bengt om det behövs.

Anchorman

Swashbuckler
Djurparken

Bengt kan ifrån sin plats höra hur någon, antagligen den som blev skjuten genom väggen ligger på andra sidan och jämrar sig kraftigt, Bengt kan se genom dörröppningen hur en stor pöl av blod har bildats utanför öppningen.

Bengt och Rutger hör hur Birgit skriker.
Bengt ge upp, de är för många vi...
Hennes rop tystnar, och följs av ett annat rop.
Vad fan väntar ni på. Skjut honom.

En skur av kulor skjuts mot skjulet och gör stora hål i väggen. Rutger sitter relativt säkert där han är men runt Bengt viner kulorna. Kulorna kommer ifrån mannen som sköt Axel.
Bengt är inte träffad än men det känns mest som en tidsfråga.
Bengt ser även hur en person kommer och trycker sig längs väggen med sitt gevär riktat mot dörröppningen, hon har inte sett Bengt än.

Bygdegården

[Tar över Daniel tillfälligt då jag inte vet när Vicotnik dyker upp]

Daniel och Lollo har lagt Sam på golvet, en kökshandduk har blivit en provisorisk kudde.
Daniel häller upp ett glas vatten och ger det till Sam som håller på att vakna upp.
Stället verkar vara lugnt, spår av strid och blod finns det lite överallt men inga zombies verkar vara kvar.

Utanför ligger Morgan fortfarande på marken...

Cissi

Up to no good.
Lunde/Sam

Bygdegården

[Tar över Daniel tillfälligt då jag inte vet när Vicotnik dyker upp]

Daniel och Lollo har lagt Sam på golvet, en kökshandduk har blivit en provisorisk kudde.
Daniel häller upp ett glas vatten och ger det till Sam som håller på att vakna upp.
Stället verkar vara lugnt, spår av strid och blod finns det lite överallt men inga zombies verkar vara kvar.

Utanför ligger Morgan fortfarande på marken...

Jag sätter mig darrande upp och tar glaset från Danne och dricker långsamt ur det.
Allt jag vill just nu är att stanna här, det verkar lugnt Det finns våningssängar i en sovsal, det kommer jag ihåg från att jag var här på läger med skolan när jag var liten. Det finns ett par rum också som det står några fler sängar i som lärarna sov i och sova är allt jag vill göra nu. Jag vill inte alls ut på vägen igen och köra till djurparken. Vill inte råka ut för något mer, bara sova och glömma allt som hänt.

Jag undviker att titta på Danne och Lollo, börjar sakta ta mig på fötter igen. Benen bär mig knappt, jag kom inte ens ihåg att jag tog mig in i huset. Var är Morgan? Jag ser mig omkring.

"Morgan?"

Danne pekar utåt gården. Jag nickar och tar ett steg mot dörren, får yrsel och sjunker ned i en fåtölj som står innanför dörren.

"Jag ska bara..." Viskar jag och trycker händerna mot ansiktet och lutar mig framåt.

Iskaral

Swordsman
Mikael/Lollo

Jag kommer in i hallen med Morgan i famnen. Han är tung som fan och jag vinglar lite. Han slår i något och stönar i stämmor? Nej han slog i Lunde och de stönade båda två. "Vad gör DU här" Jag stapplar in i köket och sänker Morgan till golvet där Lunde nyss låg så försiktigt jag kan. Sedan går jag ut i hallen, stänger och låser dörren och sätter mig på huk framför Lunde. "Ursäkta jag såg dig inte. Hur gick det?"

[Hur kunde Lollo plötsligt komma in med Morgan sådär? Jo Lunde såg mig aldrig inne i köket och naturligtvis är Lollo snabbare än en halvt utslagen Lunde. Och hans avsikt var ju att snabbt få in båda två]

Cissi

Up to no good.
Lunde/Sam

Jag tittar upp på Lollo. Det slår mig plötsligt hur vacker han är, visst jag har alltid tyckt att han är snygg men han är vacker. Jag skäms över att jag överhuvudtaget orkar tänka på det just nu och slår ned blicken igen och skakar på huvudet.

"Det är okej... vi måste hämta de andra, eller hur?"

Jag vill att han säger nej, önskar av hela mitt hjärta att han säger att vi kan stanna i Bygdegården. Snälla!

Feuflux

omjonasson.se
Djurparken

Bengt kan ifrån sin plats höra hur någon, antagligen den som blev skjuten genom väggen ligger på andra sidan och jämrar sig kraftigt, Bengt kan se genom dörröppningen hur en stor pöl av blod har bildats utanför öppningen.

Bengt och Rutger hör hur Birgit skriker.
Bengt ge upp, de är för många vi...
Hennes rop tystnar, och följs av ett annat rop.
Vad fan väntar ni på. Skjut honom.

En skur av kulor skjuts mot skjulet och gör stora hål i väggen. Rutger sitter relativt säkert där han är men runt Bengt viner kulorna. Kulorna kommer ifrån mannen som sköt Axel.
Bengt är inte träffad än men det känns mest som en tidsfråga.
Bengt ser även hur en person kommer och trycker sig längs väggen med sitt gevär riktat mot dörröppningen, hon har inte sett Bengt än.
Bengt

Birgits rop rycker mig tillbaka från den adrenalinfyllda tankevärden där en otränad skytt har en chans i eldstrid mot en tränad numerärt överlägsen fiende. Skjuter jag den här kvinnan också så kommer det bara en till av de där skithögarna, och så en till, och en till, hur många är dom egentligen? Ger jag upp nu och får leva som fånge så kanske Rutger kan hjälpa mig senare. Inser att jag redan gett upp skottväxlandet när jag kommer så långt i tanken. Jag har större chans att överleva om jag ger mig nu, och att överleva är en rätt stark drift.

Jag sänker pistolen. Tar ett djupt andetag. Vad har jag gjort egentligen... fått Axel dödad? Lever Birgit? Vart tog pojken vägen? Hoppas de inte hittar Rutger nu.

Kastar pistolen bort mot fötterna på kvinnan med geväret.
- Sådär, då är jag obeväpnad. Jag ger mig!
Börjar resa mig upp.

Iskaral

Swordsman
Mikael/Lollo

Lunde: "Det är okej... vi måste hämta de andra, eller hur?"

Jag ger Lunde en kram medan jag tänker på det. Måste vi verkligen ge oss ut igen? Lunde kan knappt gå och jag är beväpnad med en kofot. I djurparken kommer vi att möta välbeväpnade soldater. Det känns lika hopplöst som när vi körde förbi det brinnande hyreshuset.

"Jag måste i alla fall åka till djurparken och se om jag kan göra något. Du kan stanna här med de andra" Jag ställer mig upp och sträcker ut handen. "Om jag får bilnyckeln"