Nekromanti Speltråd Zombies i Bergsfors

Iskaral

Swordsman
Mikael/Lollo

Cissi said:
Lunde/Sam
"Hur kan du skratta!?" Nästan skriker jag. "Tycker du det här är kul!?"
"Men du är ju okej Lunde. Du är okej" Jag kysser henne ljudligt på kinden och kramar henne.

Cissi

Up to no good.
Lunde/Sam

Jag blänger lite på Danne när han uppmanar mig att vara lugn men säger inget. Jag är fortfarnade arg på honom, samtidigt som jag är lättad över att han är okej.

Lollo: "Men du är ju okej Lunde. Du är okej" Jag kysser henne ljudligt på kinden och kramar henne.

"Okej? Jag är inte okej!"
Jag knuffar Lollo ifrån mig och torkar mig ilsket i ansiktet med armen. Den blir röd av blod från zombien som nyss föll över mig.

"Sluta! Det här är ingen jävla dokusåpa, vi är inte i nån jävla studio. Det här...!" Jag håller fram min bandagerade hand mot Lollo. "Det här är inte teatersmink! Vi har ingen mat, inget vatten! Vi är skadade och trötta och vars ska vi ta vägen!?"

Vicotnik

Den onde
Staff member
Daniel Olander

Jag tar av mig ryggsäcken och efter att ha rotat runt lite i ryggsäcken så tar jag upp en ölburk, en trasig ölburk.

Neeej.. fan det var den sista. Rösten är djupt besviken.

Jag slänger den trasiga burken på golvet och efter att ha rotat runt i ryggsäckeb yttligaren en stund så tar jag upp en till burk, en soppburk. Och sträcker fram den till Sam.

Efter den är det slut.

Burkens ettiket har halft lossnat samt så är den kladdig av öl och troligtvis även av kloakvatten.

Bara öppna den och dricka.

Där efter återgår jag till att se efter vilket skicka Morgan är i.
Vi lämnar stan, finns ingen anledning att stanna här.

Anchorman

Swashbuckler
Taxin

Morgan ligger och muttrar, fortfarande avsvimmad.
Han har lite blod nere på benet men inte så mycket, så antagligen inte något jättesår.
Daniel undersöker benet som är svullet nere på vaden, några skrubbsår och småsår visar sig vara roten till blodet.

Taxin fortsätter sin färd.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Daniel Olander

Då Morgan knappast lär förböda av de små sår han har så lägger jag honom i någon form av fram stupat sidoläge, för att sedan sätta mig själv ner på ett sätte och spänna fast mig med säkerhetsbältet. Jag dubbelkollar även så att kniven är på plats i fickan och att den är lätt att komma åt.

Iskaral

Swordsman
Mikael/Lollo

Cissi said:
Lunde/Sam
"Sluta! Det här är ingen jävla dokusåpa, vi är inte i nån jävla studio. Det här...!" Jag håller fram min bandagerade hand mot Lollo. "Det här är inte teatersmink! Vi har ingen mat, inget vatten! Vi är skadade och trötta och vars ska vi ta vägen!?"
"Jag vet, jag vet" Jag drar en hand genom håret. Jag har blod på handen och i håret. Det skvätte en massa när jag krossade Stenis skalle med kofoten.

Daniel räcker fram en burk med...någonting och säger:
Bara öppna den och dricka. Han stinker och antagligen burken också. Ändå känner jag mig plötsligt väldigt hungrig.

"Vi måste till djurparken. De andra är där eller jag hoppas det i alla fall. Vi klarar inte det här själva. Vi hämtar dem och åker tillbaka till sjukhuset. Armén kanske kommer tillbaka med fler helikoptrar"

"Jag sökte förresten till en dokusåpa en gång; Paradise Hotell. Eller jag sökte till andra också, men Paradise Hotell var jag verkligen sugen på" Jag sluter ögonen. "En massa hängande vid poolen, tjejer i bikini..." Jag fortsätter, men rösten är så låg att det inte går att uppfatta vad jag säger.

Cissi

Up to no good.
Lunde/Sam

Lollo: "Jag vet, jag vet"

Danne:Bara öppna den och dricka.

Jag skakar på huvudet men tar emot burken. Ställer den i mittkonsollen.

Lollo: "Vi måste till djurparken. De andra är där eller jag hoppas det i alla fall. Vi klarar inte det här själva. Vi hämtar dem och åker tillbaka till sjukhuset. Armén kanske kommer tillbaka med fler helikoptrar"

Han fortsätter medan jag svänger upp bilen på ringleden som går runt Bergsfors. Jag ser en parkeringsficka en bit bort och med några blickar på omgivningen så bestämmer jag mig för att stanna för att gå igenom bilens bagage på jakt efter vapen. Fälgkors, brandsläckare, varningstriangel... vad som heslt. Förhoppningsvis har den ansvarsfulle chaffisen dessutom en första hjälpen väska där bak.

Lollo fortsätter.

Lollo: "Jag sökte förresten till en dokusåpa en gång; Paradise Hotell. Eller jag sökte till andra också, men Paradise Hotell var jag verkligen sugen på. En massa hängande vid poolen, tjejer i bikini..."

"Ja, det hade du gillat va? Herr nyhetsankar-wannabe-med-det-fejkade-leendet!" Fräser jag. Stannar bilen i parkeringsfickan och hoppar ur.

"Stanna här!"

Anchorman

Swashbuckler
Taxin

I bagaget och resten av bilen hittas ett fälgkors, en första hjälpen väska, en spade, en liten brandsläckare som antagligen inte kommer släcka mer än en liten brand. Några filtar finns här också.

Inne i bilen finns en fönsterkrossare.

Cissi

Up to no good.
Lunde/Sam

Jag tar filtarna, går runt till bakdörren och lägger den ena filten i Dannes knä. Han är våt och kommer säkert bli kall. Den andra ber jag Danne lägga över Morgan. Fönsterkrossaren åker ned i verktygsbältet, brandsläckaren och första hjälpen väskan tar jag fram och lägger på golvet vid Morgans huvud, spaden ger jag till Danne, fälgkorset till Lollo.

Allt detta under sammanbiten tystnad.

mårten1

Swordsman
Rutger

För mycket händer på en gång, men får ta den som är närmast. Axels hund vågar jag inte skjuta mot men han har åtminstone ett svärd. Jag hoppas det hjälper honom nu.

Jag rör mig mot hunden som gav sig efter Birgit då hon är närmast och försöker ta mig nära den och skjuta den och få bort den från Birgit och hjälpa henne. Förhoppningsvis klarar sig Axel men Bengt snubblade in i huset med två hundar hos sig så jag vill till honom så fort jag kan.

Feuflux

omjonasson.se
Hundarna rusar mot gruppen, Rutger sänker relativt säkert den första hunden som var efter Sasha.
Rutger vrider sen siktet mot hundarna som är efter Birgit och Bengt, skott efter skott avlossas men ingenting annat än marken träffas.
Hundarna rör sig snabbt och springer mot Bengt och Birgit, i samma stund som Bengt med en enklare axeltackling lyckas få upp en dörr till en av byggnaderna kastar sig en av hundarna mot Bengt.
Hunden har med hjälp av att springa upp på en vagn och hoppat därifrån lyckats komma upp högt och biter ner på Bengts axel, Bengt känner hur tänderna på hunden sjunker ner djupt i axeln.
Bengt vet med sin medicinkunskap att bettet inte kommer vara dödligt, men det gör inte smärtan mindre.
Andra hunden biter tar runt Bengts ena ankel och Bengt ramlar in i det numera öppna huset.

Rutger ser hur Axel har återigen tagit upp kampen med sin hund som har lyckats bita sig fast i Axels fot.
Axel skriker högt samtidigt som han sparkar vilt.
Bengt

Helvete vad ont det gör med hunden som biter mig i vänster axel [och i höger axel som precis mosade en dörr]! Jag faller ner på golvet men lyckas tack och lov med en rätt smidig landning och ligger nu på rygg. Märker samtidigt hur någonting, en annan vildhund förstås, biter mig i ena foten.

Vevar först frenetiskt med armar och ben av ren reflex samtidigt som jag försöker återfå lokaliseringen efter mitt fall. Sådärja, måste få loss hundarna från kroppen, vänsterarmen kan inte göra något vettigt i nuläget, var är pistolen? vänster hand? byt med hammaren, så, vrid upp den mot axel-hunden och skjut!
BLAM!

Mina öron ringer efter att ha avlossat vapnet precis ovanför mitt eget ansikte och det tar en stund att inse att axeln är fri. Vildhunden är död och ligger strax bredvid med ett stort kulhål i halsen. Det rycker inte i mitt ben längre. Tittar omtöcknad dit. Inser att vildhunden släppte taget när skottet brann av.

Jag tittar på hunden, riktar pistolen dit.
- Do you feel lucky, punk?

Jag trycker av ett skott.

Iskaral

Swordsman
Mikael/Lollo

Lunde: "Ja, det hade du gillat va? Herr nyhetsankar-wannabe-med-det-fejkade-leendet!" Fräser jag. Stannar bilen i parkeringsfickan och hoppar ur.
Va? Vadå? Vad är hon så arg för? Jag inser att jag börjat somna och att jag pratat på som en lallande idiot. På tal om idiot förresten; varför har Lunde stannat bilen.

Lunde: Fönsterkrossaren åker ned i verktygsbältet, brandsläckaren och första hjälpen väskan tar jag fram och lägger på golvet vid Morgans huvud, spaden ger jag till Danne, fälgkorset till Lollo.
Punka! Vi har fått punka! "Fan!" Jag hoppar ut ur bilen.
Och så kommer jag ihåg att jag inte kan byta däck, särskilt inte i mörkret...

Cissi

Up to no good.
Lunde/Sam

Jag ger Lollo en trött blick medan jag återvänder mot bagageluckan för att stänga till den.

"Vad gör du nu? Du skulle ju stanna i bilen."

Anchorman

Swashbuckler
Djurparken

Tumultet fortsätter på djurparken.
Axel har i sin strid med hunden förlorat ett par fingrar men har nu efter en välplacerad spark fått hunden på flykt. I smärta sätter han sig på knä på marken och håller hårt om sina blodiga armar.

Rutger som försöker rädda allihop har nu riktat in sig på Birgit, skotten flyger och träffar hunden i benet, som vänder på tassen och hoppar bort från dem andra.

Efter att ha besegrat hunden på axeln tar nu Bengt sikte på hunden nere vid hans fot, efter en filmreferens trycker han av och avslutar livet för hunden.

Det blöder ganska ordentligt ifrån axeln och även lite ifrån benet.

Birgit som nu verkar vara i säkerhet lutar sig mot väggen och andas ut innan hon säger samlat.
Rutger hjälp Bengt, jag tar hand om Axel, Sasha stanna där du är och gå ingenstans.

Iskaral

Swordsman
Mikael/Lollo

Jag står kvar och andas djupt tills Lunde går in i bilen igen. Då gör jag det också. Jag vaknade åtminstone till i alla fall.

Cissi

Up to no good.
Lunde/Sam

När jag sitter i bilen igen sätter jag upp händerna framför mig på ratten och lutar pannan mot dem. Och nu då?
Djurparken? Ja, vars ska vi annars ta vägen?
Jag sitter helt stilla med ögonen slutna, huden knottrar sig på mina armar och jag börjar huttra. Plötsligt saknar jag de varma nätterna i sydamerika och de stjärnklara nätterna i afrika. Det verkar så långt borta nu, ett annat liv. Tillbaka till nutiden.
Vad ska vi göra nu? Visst ja, djurparken... ska bara vila lite...

Feuflux

omjonasson.se
Bengt

Båda vildhundarna är döda. Hoppas det går bra för resten av gänget som är kvar utomhus.

Huvudet ringer fortfarande av att ha avfyrat pistolen precis vid ansiktet, så jag lägger mig ner platt på rygg och försöker att andas lugnt. När adrenalinet avtar så märker jag att axeln, och för all del ankeln också, gör mer ont än jag trodde. Helvete! Ska jag överleva zombieapokalypsen för att bli ihjälbiten av en hund... hoppas det finns en förbandslåda eller nåt här inne.

Jag blundar och försöker slappna av.

Iskaral

Swordsman
Mikael/Lollo

Jag lägger en arm om Lunde som sitter framåtlutad mot ratten. Hon verkar frysa. Jag vet inte om det är av trötthet eller chock. Jag fryser själv, men tar ändå av mig jackan och lägger den om henne. Jag vrider upp värmen i bilen till max också. "Kom igen Lunde. vi kan inte stanna här. Djurparken. Hittar du dit?"

Cissi

Up to no good.
Lunde/Sam

Jag drar mig undan lite när Lollo lägger först en arm och sedan en jacka över mina axlar och mumlar nått ohörbart "förlåt och tack". Sen skakar jag på huvudet.

"Jag hittar till huvudentren... men det borde finnas en annan väg in. Serviceingång typ. Danne?"

Jag vrider mig åt höger mot Lollo, kommer väldigt nära honom men undviker hans blick och tittar bakåt mot Danne.

"Vet du om zoo har en serviceingång? På baksidan, eller nått?"

Vicotnik

Den onde
Staff member
Daniel Olander

Jag vaknar till med ett ryck, måste ha somnat till där jag sitter.

Eh.. va? Ah jo, asså det finns två. En närmare teriarie byggnaden och en vid resturangen. Men vore det inte smartare att dra från stan?