Nekromanti Speltråd Zombies i Bergsfors

Cissi

Up to no good.
Lunde/Sam

Jag känner hur en tyngd läggs mot dörren på insidan, en till och mina fötter glider längs marken. Jag orkar inte.
Jag ser det för min inre blick. Hur jag släpper dörren och ögonblicket då min kropp inte längre trycker mot dörren slås den upp och slår omkull mig, jag faller framlänges och de bakom dörren är över mig innan jag hinner så mycket som förstå att det är över.
Jag orkar inte.
Det kommer ta slut här. Förlåt mig.
Jag orkar inte...

Jag sjunker ihop och dörren slås upp, den träffar mig i ryggen, jag faller utåt, tumlar ut i mörkret.

Iskaral

Swordsman
Mikael/Lollo

Dörren bakom Lunde öppnas med sådan kraft att hon kastas framåt. Jag är på väg mot henne innan hon ens hunnit landa. Efter henne kommer en Zombie på steroider. Den är enorm och till och med i mörkret är det omöjligt att ta miste. Det är Stenis, en anabolamissbrukande före detta tyngdlyftare med grotesk överkropp. Stamgäst på fånganstalten för upprepade våldsbrott, men inte för tillfället, dessvärre. Jag sätter tre skott i honom innan han kastar sig över Lunde. Sedan vänder jag på mp5:an och slår kolven i huvudet på honom med all kraft jag kan uppbåda.

Cissi

Up to no good.
Lunde/Sam

Luften pressas ur mina lungor när jag hårt slår i marken och det känns som något går sönder i mig när en stor tyngd landar på min rygg. På reflex lyfter jag armarna över huvudet och försöker rulla undan men jag sitter fast. Något griper tag i mig, håller mig.

Feuflux

omjonasson.se
Djurparken: Bengt, Axel och Birgit

Bengt, Birgit och Axel smyger bort ifrån zombierna, de verkar inte ha märkt trion än. Mörkret har hjälpt gruppen i detta fallet.
De hinner inte många meter innan skott hörs, låter som skotten är relativt nära, i riktning mot ingången.

Birgit som har blivit mer och mer orolig under tiden skriker ut
NEEEEEEJ!
Och börjar sen springa mot skottens riktning.
Zombierna som har lullat ovetandes en bit efter gruppen har nu förstått vad som sker framför dem och springer mot Axel och Bengt.
Bengt

- Helvete!
Jaja, då vet alla vart vi är i alla fall, tänker jag surt.

Vi springer allihop mot Rutger. För det är rimligtvis han som hamnat i skottväxling mot zombies eller nåt, även om Birgit säkert tror att det är hennes familj det handlar om. Men zombierna knappar in på oss, och Axel ropar:
- Ta den vänsta Bengt, jag tar den högra!
Jag vänder mig om och tappar omedelbart koll på Birgit, hon fortsätter säkert vidare...
Precis innan zombien kommer fram så viker jag kroppen åt sidan och drar till med hammaren uppåt mot hens haka. Jag väljer tydligen hammaren över pistolen, tänker jag medan jag försöker backa bakåt för att få överblick.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Daniel Olander

Det hugger kort till i bröstet när jag faller till marken, men lika fort som jag slår i vattnet så sticker jag upp huvudet för att få luft där på så försöker jag med full kraft sparka till zombiens knä för att få den att falla. Var på jag drar mig tillbaka en bit bort från de båda Zombiesarna för att kunna ta mig upp på fötter igen för att sedan kunna anfalla dem.

Ficklampan har jag tappat och den ligger nu och lysser svagt under vatten ytan, vilket gör att det blir rätt så mörkt i kloaken.

mårten1

Swordsman
Rutger

Jag stönar till ordentligt när jag får tigern över mig då den är så tung, men åtminstone försöker den inte äta upp mig längre. Sasha kommer över försiktigt och tillsammans lyckas vi få bort tigern med en rejäl kraftansträngning.
"Ryggsäcken... finns en t-shirt där." får inte ut mycket mer men Sasha verkar förstå och springer snabbt till ryggsäcken och tar fram träningströjan jag hade i morse. Han river sönder den och vi gör ett provisoriskt bandage av den och han hjälper mig upp.
Sasha tar ryggsäcken och vi beger oss sakta mot barnens zoo.

Anchorman

Swashbuckler
Morgan, Sam och Lollo

Zombierna rusar ut ifrån "Hemkärt".
Efter att Lollo sänkt den stora biffen kommer ytterligare två ut.
Den första zombien kastar sig efter Sams ben, zombien måste ha manikyrerade naglar för det Sam känner är som klor som skär in i hennes vad.
Andre zombien ger sig på Lollo, zombien sveper okontrollerat med händerna och slår ut Lollos MP5a rakt ifrån hans grepp. Lollo ser hur MP5an glider längs med marken och åker ner i den öppna kloakbrunnen.

Morgan har tagit plats i bilen efter att ha krypit den sista biten, han ser förtvivlat på när zombies rusar ut mot Lollo och Sam.

Daniel

Daniel sveper lyckat bort benen ifrån zombien som är över honom, han har nu tagit sig upp och skapat en lucka på ett par meter mellan han och zombierna som är här nere.
Zombien som Daniel sparkade till är fortfarande nere och verkar ha svårt att ta sig upp, möjligen lyckas Daniel sparka zombiens knä ur led.
Den andre zombien har nu dock lyckats ta sig upp på benen igen och rör sig haltandes mot Daniel.

Mörkret här nere gör det svårt att se vad som händer, men någonting trillar ner ifrån öppningen, slår emot väggen ett par gånger och klinkar till innan den hamnar under vattnet.

Inga fler zombies verkar komma uppifrån, men Daniel har hört skottlossning och tumult uppifrån.

Djurparken: Axel, Bengt, Birgit, Rutger och Sasha

Bengt gör med en skicklig rörelse efterlivet kort för zombien som faller ner efter Bengts hammarslag.
Axel som blir skickligare och skickligare med sitt svärd hugger det rakt i huvudet på den andre zombien.
Efter att ha juckat det fram och tillbaka ett par gånger får han loss det och drar ett djupt andetag.

Bengt och Axel har nu kommit fram till Rutger, där även Birgit har hamnat. Med lättnad har hon konstaterat att det inte var mot hennes familj skotten var riktade utan istället en stor tiger som ligger på marken.

Även hos Rutger är en yngre kille som har fått på sig Rutger väst.
Rutger har stora sår på bröstkorgen som han tar hand om med att linda en t-shirt runt skadorna.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Daniel Olander

Jag ruskar på huvudet så att håret försvinner från ansiktet, från håret så stänker det kloakvatten runt omkring mig, kläderna är blöta, men det kunde ha varit värre. Dock är inte kläderna problemet just nu utan zombiesarna.

Zombien som kommer mot mig försöker jag svepa ena benet på så att den faller till marken för att där efter dunka in kniven i huvudet på den. Där efter är min plan att ta mig fram till den zombie som jag nydligen sparkade till och dunka in kniven i huvudet på den med och göra slut på dem.

Vad som händer där uppe är inte mitt problem längre jag har fullt upp här nere och nog fan ska de kunna klara sig på egen hand.

Cissi

Up to no good.
Lunde/Sam

Morgan, Sam och Lollo

Zombierna rusar ut ifrån "Hemkärt".
Efter att Lollo sänkt den stora biffen kommer ytterligare två ut.
Den första zombien kastar sig efter Sams ben, zombien måste ha manikyrerade naglar för det Sam känner är som klor som skär in i hennes vad.
Andre zombien ger sig på Lollo, zombien sveper okontrollerat med händerna och slår ut Lollos MP5a rakt ifrån hans grepp. Lollo ser hur MP5an glider längs med marken och åker ner i den öppna kloakbrunnen.

Morgan har tagit plats i bilen efter att ha krypit den sista biten, han ser förtvivlat på när zombies rusar ut mot Lollo och Sam.

Jag skriker och försöker sparka efter det som gör mig illa. Blodet från den stora kroppen som ligger över mig rinner ner och väter mina kläder, fläckar mitt ansikte. Den tunga metalliska doften av blod fyller mina näsborrar och jag gör en sista ansträngning för att försöka ta mig undan samtidigt som jag fumlar efter verktygen i verktygsbältet. Mina fingrar sluter sig om en skruvmejsel som jag glömt att jag hade och med den försöker jag försvara mig så gott jag kan, samtidigt som jag sparkar med fötterna och hoppas på att träffa ett huvud.

Iskaral

Swordsman
Mikael/Lollo

Allt jag kan tänka är att jag måste få zombien bort från mig och plötsligt utför jag en rörelse jag lärt mig på Body Combat Aerobics. Jag höjer knäet och sparkar med hela foten så hårt jag kan mot bröstkorgen på den. Det är inte snyggt, men eftersom zombien inte gör mer för att undvika sparken än vad mitsarna gör på gymmet får jag en grym träff. Den flyger bakåt. Själv måste jag backa ett par steg för att återfå balansen. Jag vänder uppmärksamheten mot Lunde. Hon är levande begravd under ett berg av kött och en mörhårig kvinna verkar försöka slita av henne byxorna. Jag laddar för en spark som skulle göra självaste Erdan stolt över mig...

Feuflux

omjonasson.se
Djurparken: Axel, Bengt, Birgit, Rutger och Sasha

Bengt gör med en skicklig rörelse efterlivet kort för zombien som faller ner efter Bengts hammarslag.
Axel som blir skickligare och skickligare med sitt svärd hugger det rakt i huvudet på den andre zombien.
Efter att ha juckat det fram och tillbaka ett par gånger får han loss det och drar ett djupt andetag.

Bengt och Axel har nu kommit fram till Rutger, där även Birgit har hamnat. Med lättnad har hon konstaterat att det inte var mot hennes familj skotten var riktade utan istället en stor tiger som ligger på marken.

Även hos Rutger är en yngre kille som har fått på sig Rutger väst.
Rutger har stora sår på bröstkorgen som han tar hand om med att linda en t-shirt runt skadorna.
Bengt

- En jävla tiger... är allt jag får ur mig innan jag stoppas mina vapen i bältet och börjar fixa ihop Rutger så gått det går. Vilket inte är så bra... ingen sårtvätt eller nåt. En rejäl tryckare har han fått av tigern också, men inga revben verkar brutna.

- Vi kan inte stanna här, säger Birgit och det har hon ju alldeles rätt i.
- Det är inte bara tigern som var lös av vilddjuren, och vi dödade nyss två zombies, fyller Axel i.
- Vi fortsätter bort mot girafferna och byggnaderna där så fort vi kan, föreslår jag.

Anchorman

Swashbuckler
Daniel

En skicklig svepning och ett välplacerat knivhugg sänker den första zombien.
När Daniel närmar sig den andra försvinner det lilla ljus som den dränkta ficklampan gav helt, och det blir helt kolsvart nere i kloaken.
Daniel och zombien hamnar i en kamp, direk får zombien in ett svep med sina armar vilket skickar iväg Daniels kniv flera meter. Daniel kan endast höra plumsandet när den sjunker ner en bit bort.

Daniel och zombien står nu och håller ett stadigt tag om varandras axlar, zombien försöker komma närmare och Daniel försöker trycka bort honom.

Lollo, Sam och Morgan

Sam lyckas med vilt sparkande få bort zombien som håller ett grepp om hennes ben, zombien är inte död men en lucka bildas vilket ger Sam möjligheten att ta sig upp på fötter.
Lollo sparkar ner den första som rullar tillbaka ner för trappan, zombien drar med sig ytterligare en på vägen ner.
Lollo siktar sen in sig på kvinnan som angrep Sam, redan lite omtöcknad efter Sams spark gör nu Lollos attack livet kort för zombien.

Lollo och Sam inser snabbt dock att fler zombies är på väg, redan är ytterligare en ute hos dem och det finns fler inne på hemkärt som rör sig ut.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Daniel Olander

Jag svär och skriker, inte i räddsla utan i smärtan som strålar ut ifrån rebenen då jag försöker rycka Zombien ur balans, för att sen bita ihop i tystnad ihop om att inga fler Zombies tar sig ner hit. Om jag får Zombien ur balans så försöker jag dunka in Zombiens huvud i väggen upprepade gånger tills den inte är mycket mer än en blodig pöl av Zombiens huvud.

mårten1

Swordsman
Rutger

Jag grinar till ordentligt när Bengt börjar göra något vettigt för att jag inte ska förblöda. Har fört oväsen tillräckligt för att locka hit djuren, behöver inte föra mer.

"Så... de var inte i barnens zoo heller... ja, giraffernas byggnader är det härnäst."

Jag tittar ner på "bandaget" som ser till att jag inte förblöder.
"Tack Bengt"

Jag reser mig försiktigt upp och börjar röra mig mot de andra byggnaderna, tar en sista blick mot tigern.
"Hmm... skit, tigarjakt är väl olagligt" säger jag med ett trött ironiskt leende och fortsätter framåt.

Cissi

Up to no good.
Lunde/Sam

Lollo, Sam och Morgan

Sam lyckas med vilt sparkande få bort zombien som håller ett grepp om hennes ben, zombien är inte död men en lucka bildas vilket ger Sam möjligheten att ta sig upp på fötter.
Lollo sparkar ner den första som rullar tillbaka ner för trappan, zombien drar med sig ytterligare en på vägen ner.
Lollo siktar sen in sig på kvinnan som angrep Sam, redan lite omtöcknad efter Sams spark gör nu Lollos attack livet kort för zombien.

Lollo och Sam inser snabbt dock att fler zombies är på väg, redan är ytterligare en ute hos dem och det finns fler inne på hemkärt som rör sig ut.

Jag kravlar upp på fötter och får tag i en av Lollos armar just när han verkar ta sats för att straffsparks-sparka ner en zombie ner för källartrappan.

Jag har ännu inte hämtat andan riktigt och kan inte hitta nog luft för att prata. Jag rycker bara panikslaget i Lollos arm och försöker dra honom med mig mot bilen.

Anchorman

Swashbuckler
Daniel

Stor tumult när Daniel och zombien svingar varandra fram och tillbaka nere i kloaken.
Zombien är stark men tillslut får Daniel övertaget och slår hans huvud mot väggen.
Det tar några dunkningar men till slut krossas zombiens huvud och när ljudet går ifrån hårt mot hårt till mjukt mot hårt slutar Daniel.

Daniel är nu säker här nere, Daniel hör hur zombies rör sig på ovansidan där striden fortfarande verkar vara igång.
Mörkret kommer göra det svårt att se någonting, men kloakerna borde gå att navigera om man bara följer väggarna.

Djurparken: Axel, Birgit, Sasha, Rutger och Bengt

Den nu fem personer stora gruppen ger sig iväg i vad förhoppningsvis kommer vara den vinnande byggnaden.
Axel och Sasha går ett par meter bakom dem andra, Axel gör sitt bästa för att lugna ner den tydligt oroliga Sasha, han visar sitt svärd i ett försök att styra fokus ifrån det uppenbara hotet som ständigt hänger över gruppen.

Ett ylande får gruppen att lyfta blicken uppåt mot det stora berg som ligger framför. Berget, som är en av delarna som gett Bergsfors sitt namn lyckas skymma ut månljuset vilket gör djurparken ännu något mörkare.

Gruppen kommer utan några mer problem fram till girafferna, trenden med döda djur fortsätter här, en kafferbuffel ligger blodig och halvt uppäten på marken bredvid en giraff som haltar sig fram. Även två zebror ligger döda.

På marken utanför byggnaderna ligger två personer döda, deras halsar avbitna. En av dem är klädd i samma kläder som människorna ifrån labbet på sjukhuset, inga av dem har något vapen men den ena har sin skottsäkra väst på.

Inget ljus lyser ifrån byggnaderna.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Daniel Olander

Då Zombien äntligen faller ner med mossad skalle så sjunker jag ner på huk och lutar mig mot väggen. Andetagen är tunga och det känns som var enda muskel i kroppen gör ont. Med ena handen flyttar jag bort det hår som hänger i ansiktet. Vad som händer där uppe vet jag inte och just nu bryr jag mig inte heller. Satan hoppas jag aldrig mer behöver göra om det här.

Då jag åter fått andan så börjar jag känna mig försiktigt runt i vattnet till slut hittar jag min kniv, ficklampan och något automatvapen. Vapnet spänner jag fast på ryggsäcken, kniven åker ner i sitt fodral i byxfickan. Ficklampan skruvar jag av toppen på och hället ut vattnet och torkar av batterierna på min tröja var på jag sätter samman den igen.
Där efter sätter jag mig åter på huk mot väggen och samlar mina tankar och när det är gjort så rör jag mig en bit bort från kloak hållet innan jag försöker tända ficklampan och börjar röra mig mot Länsbanken, där jag tänkt möta upp med de andra.

Iskaral

Swordsman
Mikael/Lollo

Jag springer mot bilen med Lunde. Jag knuffar in henne på passagerarsätet fram (hon får klättra till förarsätet), slänger igen dörren efter henne, hoppar in där bak med Morgan och drar igen den dörren också. Sedan klättrar jag fram och plockar upp kofoten från golvet (lämnade den där när jag hämtade mp5:an).

Cissi

Up to no good.
Lunde/Sam

Jag har en bultande smärta i ena benet och känner hur blodet rinner ner mot skon och byxbenet är sönderrivet. Tänk om jag är biten... Tänk om den bet mig! Tårarna hotar att förblinda mig men jag lyckas på något sätt ta mig till ratten. Jag fumlar med nyckeln i tändningslåset och får igång bilen med ett rytande samtidigt som jag hör hur bakdörren slår igen. Nu är smygandets tid över, nu måste vi härifrån! Motorn vrålar och däcken skriker när jag rivstartar och styr taxin ut från bakgården.
Bilden på poliskvinnan som sköt sig själv då hon insåg att hon var smittad sveper förbi min blick och min strupe krampar nästan. Men jag säger inget.

Anchorman

Swashbuckler
Daniel

Sökande tar sig Daniel sig genom kloakerna. Ficklampan ger ifrån sig ett flimrande ljus, stundvis slocknar den helt men med ett slag på sidan av lampan så lyser den upp igen.
Automatgeväret droppar av vatten och mycket annat som man kan hitta i en kloak... Hur väl den kommer funka efter att ha varit dränkt i vatten är osäkert.

Lollo, Sam och Morgan

Sam styr bilen skickligt ut ifrån bakgården.
Bilen vrålar när Sam slänger den åt alla möjliga håll. Zombie efter zombie slänger sig efter bil, Sam känner sig stundvis som hon försök köra rätt igenom publiken på en större konsert.
Till slut är taxin ute ur det värsta, Sam har nu fått upp farten tillräckligt så att ingen zombie borde hinna ifatt bilen.
Morgan jämrar sig i baksätet och är alldeles svettig.