Nekromanti Speltråd Zombies i Bergsfors

Vicotnik

Den onde
Staff member
Daniel Olander

Hur väl ett automatvapen skiter jag fullständigt i har aldrig använt ett och har inga planer på det heller. På något underligt sätt känns det tryggt att färdas under Bergsfors i dess kloaker. Det känns som man är skyddad från resen av världen och dess galenskaper.

Kroppen värker och ömar, så det är med tunga steg jag rör mig fram genom kloakens gångar. Trots mörkret och att kloakerna i gemene mans ögon ser identiska ut så har jag inga problem att ta mig fram mot mitt mål, Länsbanken. Då jag kan kloakerna mer eller mindre lika bra som resten av stan.
Då och då staplar jag till och vid ett tillfälle så förlorar jag till och med balansen och tvingas ta emot mig mot väggen med min sen tidigare skadade hand. Trots att tummen är på plats sen ett par timmar tillbaka så smärtar det ändå till och smärtan syns tillfälligtvis i ansiktet.

Men tillslut så kommer jag fram till var Länsbanken finns och börjar ta mig upp för stegen, kniven nu plaserad i munnen och ficklampan släckt och plaserad i ena jackfickan. Det är väldigt försiktning jag lyfter på kloaklocket och spejar ut i gränden som går parallelt med gatan som Länsbanken ligger på. Min tanken är att speja först mot ena och sen andra håller och ser jag inget så tar jag mig väldigt försiktigt upp i gränden.

Cissi

Up to no good.
Lunde/Sam

Lollo, Sam och Morgan

Sam styr bilen skickligt ut ifrån bakgården.
Bilen vrålar när Sam slänger den åt alla möjliga håll. Zombie efter zombie slänger sig efter bil, Sam känner sig stundvis som hon försök köra rätt igenom publiken på en större konsert.
Till slut är taxin ute ur det värsta, Sam har nu fått upp farten tillräckligt så att ingen zombie borde hinna ifatt bilen.
Morgan jämrar sig i baksätet och är alldeles svettig.

Jag slänger en blick över axeln.
"Morgan!? Är du okej? Morgan!"

"Ja, ja... blicken på vägen, barn!" hör jag honom muttra. Bra, då lever han. Han kallar mig bara för barn när han är irriterad och är har tillräckligt alert för att vara irriterad överlever han nog det här.
Nästa då.

"Lollo? Är du skadad? Lollo!"

Feuflux

omjonasson.se
Djurparken: Axel, Birgit, Sasha, Rutger och Bengt

Den nu fem personer stora gruppen ger sig iväg i vad förhoppningsvis kommer vara den vinnande byggnaden.
Axel och Sasha går ett par meter bakom dem andra, Axel gör sitt bästa för att lugna ner den tydligt oroliga Sasha, han visar sitt svärd i ett försök att styra fokus ifrån det uppenbara hotet som ständigt hänger över gruppen.

Ett ylande får gruppen att lyfta blicken uppåt mot det stora berg som ligger framför. Berget, som är en av delarna som gett Bergsfors sitt namn lyckas skymma ut månljuset vilket gör djurparken ännu något mörkare.

Gruppen kommer utan några mer problem fram till girafferna, trenden med döda djur fortsätter här, en kafferbuffel ligger blodig och halvt uppäten på marken bredvid en giraff som haltar sig fram. Även två zebror ligger döda.

På marken utanför byggnaderna ligger två personer döda, deras halsar avbitna. En av dem är klädd i samma kläder som människorna ifrån labbet på sjukhuset, inga av dem har något vapen men den ena har sin skottsäkra väst på.

Inget ljus lyser ifrån byggnaderna.
Bengt

Jag hälsar på kort på Sasha efter att ha bandagerat Rutger, och noterar sedan att Axel snackar med honom medan vi fortsätter vår resa. Fy fan att ett barn ska behöva uppleva det här. Jag noterar fler döda djur, men ingen säger nåt, vi är alla fullt medvetna om läget nu.

Läget är annorlunda när vi får syn på de båda människorna. Birgit skriker till och både hon och jag är raskt framme för att undersöka dem.
- Känner du igen dom? frågar jag henne medan jag visisterar kropparna efter ledtrådar.

mårten1

Swordsman
Rutger

Mer djurlik, vad har de gjort på zoot egentligen? Djur brukar väl bara jaga när de är hungriga. Kanske djuren har blivit påverkade på något sätt med av all denna galenskap som hänt idag.

- Birgit skriker till och både hon och jag är raskt framme för att undersöka dem.

När Bengt och Birgit springer fram till kropparna börjar jag spana omkring för att hålla lite uppsikt. Jag håller mig nära de två när de undersöker kropparna men försöker få en blick in i husen. Dock verkar de för mörkt för att jag ska se något ordentligt men jag håller utkik efter rörelser. Jag hoppas verkligen att den lite mera civilklädda personen inte är någon från Birgits familj... men... ja... någons familj tillhör han.

Iskaral

Swordsman
Cissi said:
Lunde/Sam
"Lollo? Är du skadad? Lollo!"
"Eh var då? Ser du något eller?" jag tittar efter. Jag känner ingenting, men man har ju hört historier om människor som..."Nej jag är okej. Ha ha! Så länge de inte ger sig på ansiktet. Jag betalar fortfarande av på det här leendet vet du. Jag ler. Och gäspar. "Fast jag känner mig rätt trött. Adrenalinet funkar inte längre. Vi skulle ha tagit något på sjukhuset" Jag lutar mig tillbaka, gäspar igen och sluter ögonen. "Var ska vi nu förresten? Djurparken?"

Cissi

Up to no good.
Lunde/Sam

"Banken. Vi måste hämta Danne..." Jag tittar i backspegeln och ser Morgan sitta med slutna ögon. Svetten pärlar i hans panna och han är tyst och sammanbiten.

"Lollo." viskar jag. "Kan du komma fram hit?"

Iskaral

Swordsman
Mikael/Lollo

Lunde: "Lollo." viskar jag. "Kan du komma fram hit?"

Jag rycker till och inser att jag somnat "Va? Okej jag kommer" Jag skakar på huvudet för att vakna till och klättrar över till framsätet. Jag inser att jag inte frågade Lunde om hon blivit skadad "Hur är det med dig?"

[Lollo klättrade egentligen fram för några inlägg sedan Cissi, men okej, han kan väl göra det igen]

Cissi

Up to no good.
[Ja det gjorde han visst. :gremsmile: ]

Lunde/Sam

Jag undviker Lollos blick och viskar:
"Hu... hur lång tid tog det innan... innan man blir... sjuk?"

Anchorman

Swashbuckler
Taxin

Tain fortsätter sin färd mot banken, medan Sam och Lollo diskuterar där framme har nu Morgan svimmat av utmattningen och smärtorna.

Djurparken

Birgit släpper ifrån sig en djup utandning när hon inser att de två inte är någon ifrån hennes familj.

Känner inte igen någon av dem, vilka dem än är så är det ingen i min familj.
Ett skall avbryter Birgits talande.
Skallet får Rutger som undersökt husen utan att direkt hitta något av värde vända på sig och se hur flera hundar, eller snarare hundar av ett något mer vildare slag rusar mot gruppen.

Axel som stått kvar med Sasha en bit bort ifrån husen ställer sig direkt framför Sasha för att skydda honom.
Med ett hugg försöker han få död på den första av de afrikanska vildhundarna utan att lyckas. Svärdet träffar endast marken då hunden skickligt hoppar undan och hoppar sedan upp och biter i Axels underarm.

Svärandes flaxar Axel med armarna, svärdet hamnar på marken men efter ett par sekunder kastas hunden iväg ett par meter, Axel blöder dock kraftigt ifrån armen.

Sasha springer mot Rutger i hopp om att få skydd.

Sammanlagt så verkar det vara åtminstone fem hundar, men mörkret och farten de kommer i gör det svårt att avgöra exakt hur många det är.

En av hundarna följer Sasha tre stycken springer mot Birgit och Bengt, hunden som Axel kastade bort smyger sig mot Axel igen.

Iskaral

Swordsman
Mikael/Lollo

Lunde: "Hu... hur lång tid tog det innan... innan man blir... sjuk?"

"Om man blir biten? Jag tror inte att jag sett någon som...Vänta! menar du att du...?" Jag stirrar på Lunde och knyter handen hårt om kofoten, men sedan släpper jag den. Jag skulle inte kunna använda den mot Lunde även om hon blev zombie. Kan jag slänga mig ut i farten? "Känner du något?" Jag lägger en hand på hennes skuldra, men är redo att snabbt dra tillbaka den. För vad det är värt. För om jag klarade mig ut ur bilen; tänk att vandra ensam genom Bergsfors i mörkret. Alldeles ensam.

mårten1

Swordsman
Rutger

Jag ställer mig mellan Sasha och den anstormande hunden samtidigt som jag höjer geväret och försöker skjuta den innan den kommer fram till oss. Skit i att vara tysta, skit i allt. Vad sjutton har de gjort med djuren för att de ska vara så aggressiva!
Jag avlossar 3 kulor och sneglar mot Bengt och Birgit redo att skjuta mod hundarna som springer ditåt om min faller.

Cissi

Up to no good.
Lunde/Sam

Lollo: "Om man blir biten? Jag tror inte att jag sett någon som...Vänta! menar du att du... Känner du något?"

Jag vrider mig undan Lollos hand och håller blicken på vägen. Funderar febrilt på om det finns någonstans vi kan stanna en liten stund. Jag skakar på huvudet och viskar,

"Vet inte... men..."

Plötsligt vrider jag huvudet mot Lollo och fångar hans blick. Mina ögon är panikslagna.

"Lollo vad ska jag göra? Om... om jag..."

Feuflux

omjonasson.se
Bengt

- Vi måste in! Vi kan inte slåss i mörkret mot djur som ser bra (gör dom det förresten, fan vet).

Jag håller pistolen redo och letar efter närmsta dörr. [Är den låst kommer Bengt försöka slå in den och i sista hand skjuta sönder låset.]

Iskaral

Swordsman
Mikael/Lollo

Cissi said:
Lunde/Sam
Plötsligt vrider jag huvudet mot Lollo och fångar hans blick. Mina ögon är panikslagna.
Jag kastar mig tillbaka mot dörren på min sida och fumlar efter handtaget.

"Lollo vad ska jag göra? Om... om jag..."
Jag lugnar mig lite och säger med en suck: "Det är väl inte så mycket att göra åt i så fall. För någon av oss"

Anchorman

Swashbuckler
Djurparken

Hundarna rusar mot gruppen, Rutger sänker relativt säkert den första hunden som var efter Sasha.
Rutger vrider sen siktet mot hundarna som är efter Birgit och Bengt, skott efter skott avlossas men ingenting annat än marken träffas.
Hundarna rör sig snabbt och springer mot Bengt och Birgit, i samma stund som Bengt med en enklare axeltackling lyckas få upp en dörr till en av byggnaderna kastar sig en av hundarna mot Bengt.
Hunden har med hjälp av att springa upp på en vagn och hoppat därifrån lyckats komma upp högt och biter ner på Bengts axel, Bengt känner hur tänderna på hunden sjunker ner djupt i axeln.
Bengt vet med sin medicinkunskap att bettet inte kommer vara dödligt, men det gör inte smärtan mindre.
Andra hunden biter tar runt Bengts ena ankel och Bengt ramlar in i det numera öppna huset.

Rutger ser hur Axel har återigen tagit upp kampen med sin hund som har lyckats bita sig fast i Axels fot.
Axel skriker högt samtidigt som han sparkar vilt.

Taxin och Daniel

Taxin har nu tagit sig den relativt korta biten till banken, för säkerhetens skull har en omväg varit nödvändig.
Runt banken är det ganska lugnt, en enda zombie syns lunka runt annars är det tomt.

Daniel klättrar upp på gränden efter att ha sett att gränden var tom. Han hör direkt hur en bil kör förbi på väg mot banken.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Daniel Olander

Locket till kloaken skjuter jag igen efter jag klättrat upp. Var på jag sakta smyger ut runt hörnet, jag håller en låg ställning medan jag rör mig framåt mot banken. Då jag får syn på en bil med lysande lycktor så ser jag mig om en extra gång och börjar små springa mot bilen, då jag kommer ifatt den så rycker jag upp ena passagerar dörren och hoppar in och drar igen dörren efter mig.

Där efter ser jag mig omkring, hoppas fan det är rätt bil. Lukten av blött hund, eller snarare blött luffare som simmat i kloakvatten och brottats med zombies fyller ganska så snart bilen.

Cissi

Up to no good.
Lunde/Sam

Lollo: Jag lugnar mig lite och säger med en suck: "Det är väl inte så mycket att göra åt i så fall. För någon av oss"

"Sikta på tinningen först..." Jag slänger en blick på kofoten i Lollos hand. Vänder bort huvudet och spanar ut i mörkret vid banken. Lollos direkta tystnad är talande, jag fortsätter, med rösten full av gråt.

"Det bedövar... så blir inte resten så smärtsam..."

Jag rycker till när dörren slits upp och någon kastar sig in där bak. Ganska snabbt inser jag att det är Danne och slappnar av lite.

Iskaral

Swordsman
Mikael/Lollo

"Lunde jag tror att om något skulle hända så skulle det ha hänt nu och..."
Jag är nära att skita ner mig när dörren där bak öppnas och någon hoppar in i bilen, men det är bara Danne och han verkar vara sitt vanliga jag. Jag kan knappt tro det. Han tog sig hit via kloakerna som en, som en Ninja Turtle! Jag börjar fnissa samtidigt som nattkylan får mig att rysa.

Cissi

Up to no good.
Lunde/Sam

Jag fylls plötsligt av en oerhörd ilska och det är bara vetskapen om vad som finns utanför bilen i mörkret som hindrar mig från att slå upp bildörren och kliva ut på gatan.

"Hur kan du skratta!?" Nästan skriker jag. "Tycker du det här är kul!?"

Vicotnik

Den onde
Staff member
Daniel Olander

Tagga ner lite kusen och kör istället.

Min röst är smått ansträngd och jag andas tungt, jag drar ett par djupa andetag för att försöka få andingen under någorlunda kontroll var på jag tar mig över till Morgan. För att se efter så han inte har några öppna blödande sår.