Iskaral said:Mikael/Lollo
"Okej. Kan du göra det tyst så. Jag och Rugge täcker dig" Jag gör klar bågen "Men kör fram andra bilen en bit först. Om de är så nära att de kan höra det är det bäst att få veta det nu"
Anchorman said:ErdanSjukhuset, sextonde våningen
Innan gänget hinner fram till dörren så springer Mohammad ikapp dem och räcker fram tre tabletter till Nicola.
Två av dem ska hjälpa mot smärtan, en är uppiggande. Båda är receptbelagda, men vem bryr sig om sånt nu?
När Lina har kommit fram till dörren vänder hon sig om till de andra, hon börjar tala med hela gruppen, nästan som en härförare som talar till sin armé innan en viktig strid.
Förutom Nicola så vet jag inte vem någon av er är. Men där inne finns det folk som förtjänar att få huvudet avhugget och det är precis vad jag ska fixa.
Om de fixar något jävla botemedel fine, men efter det så är dem mina, och försöker ni stoppa mig så kommer ni inte leva länge.
Lina står helt still och blickar ut över gruppen, sakta tar hon upp passerkortet och kollar på det en stund innan hon säger.
Är ni redo?
"Ahh, dem, de är bara lite klorat och gummibjörnar." Säger han med ett leende."Jag tänkte mest på eldgranaterna faktiskt. Du vi kanske skulle fixa lite såna där molotovs? Det kanske skrämmer dem. Som vilda djur"
Rutger tittar funderande på ambulansen "Ahh, trodde man kunde gå rakt igenom den"."Om vi ska försöka göra nått åt gasen på bilen så måste en av oss ta sig in i förarhytten. Det innebär att vi måste gå på utsidan av bilen för att det går inte att krypa från skåpet bak. Det finns bara en liten lucka."
Anchorman said:Sjukhuset, Sextonde våningen
Lina närmar sig Bengt med sitt svärd stadigt i handen, hon stannar ungefär en och en halv meter ifrån.
Dem förtjänar att dö för vad de har gjort.
Mer säger hon inte utan går bort mot passerkortläsaren, det sista hon säger innan hon drar kortet är.
Jag behöver inte eran hjälp, men står ni i vägen för mig så dödar jag er allihop.
Läsaren gör ett kort dovt ljud följt av ett pip innan den lyser grönt.
Dörren öppnas automatiskt.
Man hinner precis se Lina öppna sin mun och spärra upp ögonen innan det starka dova ljudet hörs.
Exakt hur många kulor som lämnar mannens k-pist och träffar Lina är svårt att se, men det är flera och hon faller bakåt och hamnar på marken.
Hennes blick är en av någon som vet att hon inte har många minuter kvar att leva, kulhålen är utspridda över hennes överkropp och blodet fyller snabbt golvet runt henne.
Innanför dörren går en trappa upp, i trappan står två män beväpnade med varsin svart k-pist. De är klädda i svart från topp till tå, på överkroppen har de på sig skottsäker väst.
De siktar med sina vapen mot resten av gruppen.
Gå, ni har inget här att göra. är allt som de säger.
Recca said:Nicola:
Jag står handfallen vid anblicken av det som sker. Lina rasar ihop på golvet i en sjö av blod. Den som reagerar först är Jesper. Jag sätter mig i rörelse mot Lina jag också. Men rör mig sakta. Faller på knä, ser över hennes skador och konstaterar det uppenbara. Behövs ingen läkare för det. Hon är döende. Från min hukade position på golvet sneglar jag upp på vakterna. Lina lyckas fatta min hand och jag vänder mig till henne. "De kommer inte komma undan med det här." viskar jag medan livet snabbt lämnar henne.
</div>Laowai said:<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Klicka för att visa.. <input type="button" class="form-button" value="Visa dolt innehåll" onclick="toggle_spoiler(this, 'Dölj innehåll', 'Visa dolt innehåll')" /></div><div class="ubbcode-body"><div style="display: none;">Recca said:Nicola:
Jag står handfallen vid anblicken av det som sker. Lina rasar ihop på golvet i en sjö av blod. Den som reagerar först är Jesper. Jag sätter mig i rörelse mot Lina jag också. Men rör mig sakta. Faller på knä, ser över hennes skador och konstaterar det uppenbara. Behövs ingen läkare för det. Hon är döende. Från min hukade position på golvet sneglar jag upp på vakterna. Lina lyckas fatta min hand och jag vänder mig till henne. "De kommer inte komma undan med det här." viskar jag medan livet snabbt lämnar henne.
Recca said:Laowai said:Recca said:Nicola:
Jag står handfallen vid anblicken av det som sker. Lina rasar ihop på golvet i en sjö av blod. Den som reagerar först är Jesper. Jag sätter mig i rörelse mot Lina jag också. Men rör mig sakta. Faller på knä, ser över hennes skador och konstaterar det uppenbara. Behövs ingen läkare för det. Hon är döende. Från min hukade position på golvet sneglar jag upp på vakterna. Lina lyckas fatta min hand och jag vänder mig till henne. "De kommer inte komma undan med det här." viskar jag medan livet snabbt lämnar henne.</div>
"MEN SÅ HJÄLP TILL DITT JÄVLA ÄGG!"
Jesper river fram all sin kunskap om människokroppen från bakhuvudet, och hoppas att att det kan hjälpa honom att hålla Lina vid liv nog för att de ska kunna hitta hjälp.
De befinner sig ju ändå i ett jävla sjukhus.
"Hitta blod! Vi är i ett sjukhus! Hitta blod eller plasma, och rena jävla förband!" Jesper ryter order åt de andra eftersom de bara står och blinkar ut i intet och inte rör sig.
Recca said:Nicola:
Med så många timmar hon har i ringen är det ett under att Jesper ens får behålla sin hand efter att han mottar den i ett slag mot Nicola. Det viner i luften från Jespers hand. "Fattar du inte att det är försent!?"
Trots mina ord försöker jag stoppa blödningen med mina händer i brist på bättre, men blodet sipprar ut ur utgångshål större än ingångshålen och pölen under Lina blir större. Jag svär åt den här fånens naivitet, att han inte fattar att hon ändå är död inom några sekunder. Min ilska rinner dock bort i takt med blodet som lämnar min kamrats kropp och jag böjer mig ner för att lyssna på hennes sista ord. Lina verkar inte alls vara medvetlös, men döende är hon definitivt.