Nekromanti Speltråd Zombies i Bergsfors

Iskaral

Swordsman
Mikael/Lollo

Det är för trångt för pilbågen så jag tar fram pistolen. Ifall Nicky ser ut att vilja använda sin skivstång räcker jag fram handen efter lägenhetsnyckeln (ser någon att den darrar):
"Jag har ena handen fri"

Recca

Femme Fatale
Nicola:
Linda ger mig en frågande blick från balkongen där hon mottar Rutgers fråga, varpå jag ger tummen upp där jag står på andra sidan lägenheten vid ytterdörren. Sedan sätter jag ögat mot titthålet och väntar på att Rutger ska börja väsnas.

Edit: Lollo får nyckeln och jag gör mig redo med skivstången.

Iskaral

Swordsman
Mikael/Lollo

...Men Nicky hann före både i spel och vid tangentbordet så hon får väl titthålet då.

mårten1

Swordsman
Rutger

Rutger hör hur de är klara inne i deras lägenhet och rör sig fram emot dörren, kollar i titthålet och de zombies han ser verkar fortfarande vara fokuserade på den andra dörren.
Han öppnar försiktigt försiktigt dörren. Går ut i vardagsrummet och slänger en bok mot dörren så den går upp på vid gavel och börjar väsnas och ropa på zombisarna beredd att snabbt ta sig över till nästa lägenhet så fort han ser dem komma mot dörren.

Anchorman

Swashbuckler
[Inväntar Cassius innan verkstaden uppdateras]

Bengt

Lars har plockat upp metspöt som låg nere på bryggan, kanske inte det bästa av vapen men kan ju funka att hålla någon på en bits avstånd.
Lars darrar något samtidigt som de rör sig närmare zombien som står vid bilen.
Om det var något ljud, lukt eller bara en "känsla" som fick zombien att märka av dem går inte att avgöra och det finns absolut inte tid att analysera situationen för nu rusar zombien de kvarvarande metrarna som skiljer Bengt och Lars från honom.
Lars gör en ordentlig stöt med bakändan av sitt spö, rätt mellan benen träffar han på mannen, något som hade stoppat den störste av män, fast inte den här då han fortsätter fram.

Lollo, Nicola och Rutger

Boken som händelsevis råkar vara "Guiness Rekordbok 2011" träffar dörren mitt på och den flänger upp.
Kanske är detta också ett rekord för Rutger, ett rekord i dumdristighet eller möjligtvis mod, i vilket fall som helst har han med sitt väsnande väckt zombiernas uppmärksamhet och dem rusar in i lägenheten samtidigt som Rutger springer mot balkongen.
Rutger hinner se tre zombies som springer in innan han behöver fokusera på sin utgång.

Nicola ser genom titthålet hur alla zombies som hon kan se springer in i grannlägenheten där Rutger befinner sig.

Recca

Femme Fatale
Nicola:

Jag öppnar dörren försiktigt men snabbt och kikar ut till höger först. Jag håller skivstången framför mig för att vara beredd på att hålla zombies på avstånd från mig. Planen är förstås att ganska snabbt runda dörren så att jag ser hela rummet och så att Lollo kan låsa dörren efter Rutger.

mårten1

Swordsman
Rutger

Rutger som står längst in i vardagsrummet är rätt nöjd med sitt kast, i ca en sekund när han börjar se zombinsarna komma in. Skit, här kommer dom, rusar genom huvudet.

Han tar snabbt de två stegen för att ta sig ut till bakongen och stänger den dörren, tänker att den ska ge lite hinder, och hoppar snabbt över till Berits balkong och dyker in i lägenheten i hopp om att zombisarna inte skulle hinna se honom.
Han ser att Nicola just gått ut och visk-skriker mot Lollos håll. "Skynda, stäng och lås nu."
Rutger tar sig upp och spanar mot den andra balkongen lite halvgömt, han hoppas att de inte vet hur man klättrar och hoppar men om han ser någon klättra upp på räcket är han redo att slå ner zombin då den troligen har dålig balans. Men mest hoppas han att ljudet av att de andra stänger dörren ska locka in dem i lägenheten igen.

Iskaral

Swordsman
Mikael/Lollo

Jag håller mig en bit bakom Nicola så att jag inte ska träffas av skivstången om det blir bråk. Sedan smiter jag förbi och slänger igen dörren. Om det lyckas låser jag den den. Men vänta nu:
"De kanske bara låser upp den, jag menar hur dumma kan de vara? Bäst att vi går tillbaka"

Anchorman

Swashbuckler
Jimmy, Jesper och Lunde

Jimmy knockar lätt Jonas och gör sig sen redo.
Zombien rusar mot Jimmy i full fart och slänger sig i sista stund i ett väldigt hopp mot Jimmy.

Jesper ser en öppning när zombien rusar in, men på grund av brist på erfarenhet så missar hugget med yxan.
Zombien tacklar ner Jesper till marken och dem rullar runt båda i hopp om att få ett övertag.

Lunde svingar vilt med sitt plattjärn och lyckas kapa av ena benet vid låret.
Zombien ramlar självklart men fortsätter att kravla sig mot Lunde, dock väldigt långsamt då den bara har ett ben och en arm.

Nicola, Lollo och Rutger

Nicola kommer ut i trappuppgången och finner den tom.
Lollo låser snabbt dörren och har nu förhoppningsvis låst in alla zombies i lägenheten.
Rutger ser hur zombierna verkar ha fastnat bakom balkongdörren.

mårten1

Swordsman
Rutger

Rutger märker hur han själv andas ut när han ser att zombina inte kommer förbi balkongdörren, höll tydligen andan genom allt.
Han vänder sig om och sänker stekpannan och slappnar av lite, förvånad över att han höll den så hårt. Han dimper ner i en fåtölj och vänder sig lite mot de andra.
"Jahopp, vad gör vi nu?" det hörs att han slappnar av en hel del men har ändå ett glatt leende på läpparna och det syns att han är riktigt nöjd med sin insats.

Cissi

Up to no good.
[tänkte testa med första person.]
Lunde

Jag backar från zombien och har inte nerver till att döda den nu när den i princip är oskadliggjord. Jag slänger en blick på Jesper som är närmast och ser honom brottas med en zombie. Jag rusar dit och försöker slita bort zombien från Jesper genom att lägga järnet om halsen på zombien och ta tag i järnet med händerna ute i ändarna. Också för att hålla zombiens mun borta från Jesper.

Iskaral

Swordsman
Mikael/Lollo

"Vi kan inte veta att de inte bara låser upp dörren. Föresten, varför anfaller dom inte varandra? Det är ju helskumt"

Recca

Femme Fatale
Nicola:

"Äter." Jag börjar kika genom köket efter mat. Det blir potatis och kött med någon fet sås. Jag sätter på spisen och sköljer färskpotatisen. Tog hela påsen så jag börjar slamra i skåpen för att hitta nån rejäl kastrull. Det får bli två kastruller. Den största och den nästa största. Jag går bort och hämtar Rutgers stekpanna, sköljer av den och ställer den sen på plattan och slår på den. Köttet måste tinas så jag slänger in det i mikron. Letar rätt på några burkar med gröna ärtor och skär upp ett salladshuvud, lite gurka och tomater. Fixar en lätt dressing.

Sen har vattnet börjat koka och jag plumpar i potatisen. Köttet hamnar i stekpannan. Det fräser och bubblar.

Jag sätter mig gränsle över en bakochframvänd stol och tittar på de andra och försöker komma in i vad de snackar om.

"Just det. Nu måste vi hitta en ny dusch." säger jag plötsligt.

[Feel free to stop me at any time during the course of the very lengthy emote above.]

mårten1

Swordsman
Rutger

Rutger försöker göra någon liten protest när hans "vapen" återgå till att vara matlagningstillbehör. Men han vill inte bråka med Nicola för hon ser ut att kunna göra både det ena och det andra med honom. Han skakar lite lätt på huvudet och har ett ironiskt leende men reagerar sedan på Lollos fråga.
"Jag tror inte de kan låsa upp dörren, de verkade knappt veta hur man öppnade balkongdörren. Men ja, varför anfaller de inte varandra, ingen aning. Och så länge som de inte vet om att man finns så verkar de mest vara paralyserade och bara stå där de står."

Cassius

Hero
Jimmy knockar lätt Jonas och gör sig sen redo.
Zombien rusar mot Jimmy i full fart och slänger sig i sista stund i ett väldigt hopp mot Jimmy.

Jimmy sätter sig ner och försöker få zombien att passera ovan honom för att kasta sig på dens rygg och hugga den med bägge händerna runt skaftet i bakhuvudet.

Laowai

Hero
Cissi said:
[tänkte testa med första person.]
Lunde

Jag backar från zombien och har inte nerver till att döda den nu när den i princip är oskadliggjord. Jag slänger en blick på Jesper som är närmast och ser honom brottas med en zombie. Jag rusar dit och försöker slita bort zombien från Jesper genom att lägga järnet om halsen på zombien och ta tag i järnet med händerna ute i ändarna. Också för att hålla zombiens mun borta från Jesper.
"Tack öh!" Grymtar Jesper när Lunde drar bort zombiens tänder från honom.

Jesper tar inte lång tid på sig att reagera på Lundes handling, och måttar ett slag mot zombiens ansikte med sin yxa.