Nekromanti Speltråd Zombies i Bergsfors

Cassius

Hero
Anchorman said:
Jesper, Jimmy och Lunde

Det är mer eller mindre kaos i området som de befinner sig i, zombies står utspridda längs gatorna och det verkar inte finnas någon helt säker plats att vara på.
Lunde backar säkert in den stora bilen och alla kliver ut.
Axel som är först ut ifrån skåpet blir överraskad av en zombie som hoppar mot han direkt, på ren reflex svingar han sitt svärd och klyver av ena armen, med ett andra hugg även huvudet.
Allihop samlas i trädgården, i barnpoolen ligger en gubbe med blod ifrån huvudet som har färgat det lilla vatten som finns i poolen helt rött. Dörren till villan står på vid gavel och det ena fönstret är krossat. Utifrån går det inte att se någon därinne.

Nån behöver hålla vakt så vi inte kommer tillbaka med en bil full med zombies. Jag och Axel kan sköta det så går ni andra in, ta det försiktigt. säger Sigurd och slänger en blick på den smått nervösa Axel som ändå tycks ha fått något slags självförtroende av den nyligen dödade zombien. Axekl nickar på huvudet.

Utan att titta sig för så noga joggar Jimmy upp till dörren, puttar upp den och ropar.

- Saga! Saga!

Iskaral

Swordsman
Mikael/Lollo

Jag säger åt Bengt och Lars att hänga på och går sedan mot Saaben. Nicola börjar bli helt odräglig, men som hon sa, vi är ett team (och någonstans har jag saknat det ända sedan jag lämnade församlingen). Måste komma på något sätt att ta ner henne på jorden bara...

Recca

Femme Fatale
Nicola:

När Lollo satt sig i bilen studerar jag honom lite snett så där. Kritisk på rösten och med en svävande varning i luften säger jag "Ta fan inte tag i ratten igen, för då får du mer att oroa dig för än näsan." Jag inser nästan direkt att det där var onödigt hårt uttryckt så jag tillägger med lite fåraktig mjukhet "Hur är det? Slutat blöda va?"

Iskaral

Swordsman
Mikael/Lollo

Jag bevärdigar inte Nicky med ett svar. Jag vänder ansiktet mot mitt sidofönster och fnyser. Tyvärr får det papperspropparna i min näsa att flyga ut. En fastnar på fönstret. Först rodnar jag, men sedan kan jag inte låta bli att skratta istället. Högt och länge.

Recca

Femme Fatale
Nicola:

Jag fnissar också till lite plötsligt och oväntat, tagen av det absurda i situationen. Jag startar strax därefter bilen, lite mer avslappnad än tidigare.

mårten1

Swordsman
Rutger

[Gillar att du säger att Rutger ser ut som en som försökt göra guld i 30 år, började innan han kunde tala ordentligt :gremsmile: ]

Rutger som försökt prata lite med de två nyanlända reagerar på att Nicola drar med Lollo och startar bilen. Aja, vi ska ju åt samma håll tänker Rutger och vänder sig till de andra, "Tja, är det ok om jag åker med er? Det verkar som de är inställda på att åka utan mig och här vill jag inte vara kvar."

Rutger plockar upp hammaren och vrider lite för att se om han kan göra av den på något vettigt ställe men lägger den tillslut över axeln igen.

Feuflux

omjonasson.se
Bengt
[Äsch jag är för långsam. Varit inne och läst och tänkt "såhär ska jag skriva sen" eftersom det hänt för mycket runtom för att jag ska ta mig tid att lugnt och stilla skriva ett inlägg. Och så händer det saker under tiden! :gremooo: ]

Rutger sa "<snip>...Lollo snackade om någon forskningsläggning... känns väl som ett bra ställe att börja på."

Bengt säger till Rutger (eftersom de två andra redan satt sig i sin bil):
- Vi får inte glömma att sammarbeta. Det finns flera labb inne på sjukhuset, men jag har ingen aning om hur angripet sjukhuset är av zombies och vilket av dem som kan tänkas forska om sånt här. Om Lollo vet något så måste han berätta det för oss alla. Detsamma gäller Nicola som inte verkar så intresserad av att dela med sig av information alls. Du kan väl be dem tänka på det under bilresan.

Innan han sätter sig i sin egen bil igen (han kollar hela tiden sig nervöst omkring efter zombies) så säger Bengt:
- Lollo sa åt oss att hänga på, så vi kör bakom er, men jag rekommenderar som sagt att vi åker till förlossningsintaget för att träffa på så få som möjligt.

Feuflux

omjonasson.se
Gillar att du säger att Rutger ser ut som en som försökt göra guld i 30 år, började innan han kunde tala ordentligt

[Jag var trött då... hade tänkt be om ursäkt för den usla liknelsen, men glömde bort det.
Och fan vad vi är besatta av att skriva inlägg samtidigt!!! :gremlaugh: ]

SL: hjälp oss med exakt vad som händer

Anchorman

Swashbuckler
[Vill höra ifrån Jesper innan jag går vidare med er andra]

Bengt, Lollo, Rutger och Nicola

[Ta en titt i off-topic]

Gemensamt åker de två bilarna mot sjukhuset. Nicola och Lollo i sin Saab och Bengt, Lars och Rutger i den andra.
Bilarna kommer fram till sjukhuset efter en kort men intensiv resa, på vägen dit fick dem köra slalom mellan krockade bilar och argsinta zombies. Sjukhuset ligger nu framför dem, det är högt 20våningar om Bengt minns rätt, sjukhuset i sig är uppdelat i många olika avdelningar precis som alla sjukhus.
Helikoptern står på sin platta, ett par zombies står utanför, den ena är klädd i dem kläder som helikopterföraren vanligtvis brukar ha, hjälm och allt.
Garaget där ambulanser står parkerade när dem inte används är öppet, en ambulans står still med fronten utåt, framrutan är krossad och en zombie står på taket, även framför motorhuven står det ytterligare två stycken, en av dem är klädd som en ambulansförare den andre som patient.
Framför huvudentrén är det fullt med zombies minst ett dussin har klämt ihop sig här, flera av dem är klädda i patientkläder men även ett par sjuksystrar och läkare samt några andra som är klädda i ”vanliga” kläder.
Akutentrén är även den full med zombies.
Bengt har påpekat förlossningsintaget till dem andra, det verkar relativt säkert då det enbart är en zombie som står utanför, själva dörren är stängd.

Båda bilarna står nu på besöksparkeringen som ligger 200 meter ifrån huvudentrén. Parkeringen är ganska tom med bara några få bilar som står här.
Några bromsspår på marken vittnar möjligen om att folk har stuckit i all hast.

Iskaral

Swordsman
Mikael/Lollo

[Jag tar mig friheten att säga att vi alla är ute ur bilarna med åtminstone en av dem mellan oss och huvudentrén]

Jag byter magasin igen så att jag har ett fullt i pistolen och två halvtomma i fickan.
"Okej; Nicky säger vart vi ska och Bengt hur vi tar oss dit okej? Nicky, vi lyssnar"

Recca

Femme Fatale
Nicola:

Jag håller mig lågt och vinkar på övriga att huka sig något så de inte syns över biltaken.

På Lollos ord säger jag okonstlat, "Låter bra." Och med ögonen på Bengt fortsätter jag, "Hur tar vi oss till förlossningen?" Det verkar som att jag har för avsikt att leda oss dit när väl Bengt informerat oss om vägen.

mårten1

Swordsman
Rutger

Rutger vänder sig lite snabbt mot Nicola,
"Om du vet vart de är skulle det vara bra om du kan säga det nu. Vi behöver ta oss dit så snabbt som möjligt och blir nog enklare att planera om vi vet vart vi ska."

Rutger tittar rätt hårt på Nicola, det syns att han inte vill ha några undanflykter den här gången, om hon vet något vill Rutger att hon säger det nu.

Feuflux

omjonasson.se
Bengt
Sjukhuset ligger nu framför dem, det är högt 20våningar om Bengt minns rätt, sjukhuset i sig är uppdelat i många olika avdelningar precis som alla sjukhus.
Helikoptern står på sin platta, ett par zombies står utanför, den ena är klädd i dem kläder som helikopterföraren vanligtvis brukar ha, hjälm och allt.
Garaget där ambulanser står parkerade när dem inte används är öppet, en ambulans står still med fronten utåt, framrutan är krossad och en zombie står på taket, även framför motorhuven står det ytterligare två stycken, en av dem är klädd som en ambulansförare den andre som patient.
Framför huvudentrén är det fullt med zombies minst ett dussin har klämt ihop sig här, flera av dem är klädda i patientkläder men även ett par sjuksystrar och läkare samt några andra som är klädda i ”vanliga” kläder.
Akutentrén är även den full med zombies.
Bengt har påpekat förlossningsintaget till dem andra, det verkar relativt säkert då det enbart är en zombie som står utanför, själva dörren är stängd.
Lollo: "Okej; Nicky säger vart vi ska och Bengt hur vi tar oss dit okej? Nicky, vi lyssnar"
Nicola: "Låter bra." Och med ögonen på Bengt fortsätter jag, "Hur tar vi oss till förlossningen?"

[hmm... nu tolkar jag kanske fel, menar Nicola att vi ska till förlossningsintaget eller själva förlossningsavdelningen inne på sjukhuset? Jag svarar på det förstnämnda iaf.]

Bengt pekar ut ingången till förlossningsintaget och börjar sedan prata:
- Det går att åka bil hela vägen fram till dörren eftersom höggravida inte ska behöva promenera från parkeringen. Sedan måste vi som sagt slå sönder glasfönstret för att kunna låsa upp åt oss från insidan. Det finns en intercomtelefon som går till förlossningsavdelningen på våning 11, men det är högst oklart om någon skulle svara i den nu. Där inne finns en hiss som man tyvärr behöver ett passerkort för att kunna använda, men det finns även en dörr som leder till en korridor bort mot akutintaget och en dörr som leder inåt i sjukhuset.

Han pausar och lägger en hand på Nicola en kort stund och ser henne i ögonen.
- Om du vet något om vart vi ska bege oss där inne så måste du berätta det för oss. Det här är farligt nog som det är.

Recca

Femme Fatale
[Snabbt svar: Du tänker helt rätt, och oavsett fallet så spelar det väl ingen roll vad DU tänker. Det viktiga är ju vad Bengt tänker.]
Nicola:

Jag blänger trotsigt tillbaks på Rutger som verkar visa sitt hårda fejja för en gångs skull.

Men när Bengt börjar prata mjuknar jag något och tillägger kort. "Visst. Vad jag förstår är de på forskningsavdelningen."

Iskaral

Swordsman
Mikael/Lollo
[Info till Bengt: Lollo har tidigare sagt att han hört att den äldsta delen av sjukhuset gjordes om till forskningsavdelning för några år sedan. Lägg gärna in det i vägbeskrivningen]

Jag lägger pistolen i fickan och gör bågen i ordning.
"Vi försöker vara tysta va? Jag kan nog ta ut zombien vid dörren om jag kan komma lite närmare"

Feuflux

omjonasson.se
Bengt

- Ni verkar veta att det redan pågår forskning på sjukhuset. Jag har bara hört på nyheterna att det behövs zombies för att ta prover på, för att kunna utveckla ett botemedel och att enda hoppet därför är att fixa botemedlet här i stan. Känner ni någon där inne?

Recca

Femme Fatale
Nicola:

Till Bengt nickar jag bara kort. "Jag känner en tjej som ville träffas där. Om de jobbar på ett botemedel så kanske vi kan hjälpa dem."

Iskaral

Swordsman
Mikael/Lollo

Jag börjar röra mig mot förlossnings-ingången. Planen är att smyga i skydd av bilar och buskar och komma till sidan av huset och sedan bara kunna kliva fram och skjuta på 30 meter eller så. Att träffa på det avståndet borde vara lätt om zombien inte gör några plötsliga rörelser. Zombien är en kvinna, men hon, nej den, är inte är synbart gravid i alla fall.

Laowai

Hero
Anchorman said:
Jesper, Jimmy och Lunde

Det är mer eller mindre kaos i området som de befinner sig i, zombies står utspridda längs gatorna och det verkar inte finnas någon helt säker plats att vara på.
Lunde backar säkert in den stora bilen och alla kliver ut.
Axel som är först ut ifrån skåpet blir överraskad av en zombie som hoppar mot han direkt, på ren reflex svingar han sitt svärd och klyver av ena armen, med ett andra hugg även huvudet.
Allihop samlas i trädgården, i barnpoolen ligger en gubbe med blod ifrån huvudet som har färgat det lilla vatten som finns i poolen helt rött. Dörren till villan står på vid gavel och det ena fönstret är krossat. Utifrån går det inte att se någon därinne.

Nån behöver hålla vakt så vi inte kommer tillbaka med en bil full med zombies. Jag och Axel kan sköta det så går ni andra in, ta det försiktigt. säger Sigurd och slänger en blick på den smått nervösa Axel som ändå tycks ha fått något slags självförtroende av den nyligen dödade zombien. Axekl nickar på huvudet.
Jesper, med ett iordningfixat plattjärnssvärd över axeln tar det primitiva vapnet i två händer och går mot dörren, ögonen konstant i rörelse för att få syn på annalkande zombies.

"Hallå?" Ropar han så högt han vågar.

"Hallå? Är det någon här?"