Nekromanti Speltråd Zombies i Bergsfors

Anchorman

Swashbuckler
Sjukhusgänget

[Eftersom du har två vapen skriv gärna vilken du använder, jag utgår från att du tänkt använda bågen då du har mer erfarenhet av den]

Lollo smyger sig smidigt mellan bilarna och står nu inte mer än ett trettiotalmeter ifrån den ovetande zombien framför förlossningsavdelningen.
Lars har även han börjat röra sig framåt och står tio meter bakom Lollo gömd bakom ett smalt dekorativt träd som bara lyckas täcka halva hans kropp.

Ett skrik hörs samtidigt som en kropp kommer fallandes ifrån en av sjukhusets högre våningar och landar bara några meter framför bilen som Lollo sitter gömd bakom. Ett par zombies rör sig mot bilen i långsam takt.

Jesper, Jimmy och Lunde

Synen inne i huset är inte vacker, flera möbler är välta, rutor är krossade och vattenkranen i köket står på för fullt vilket har lett till ett tio centimeter lager vatten på golvet.
Liket av en kvinna ligger över soffan med en kökskniv brutalt intryckt i skallen.
En lapp sitter tydligt fasttejpad över ytterdörren på insidan.
På lappen står det kort.
Vi är vid stugan. LJ

Cissi

Up to no good.
Lunde

Jag ser mig omkring och, helt irrationellt, går jag och stänger av vattenkranen. Vi har väl alla fått lära oss att inte låta vattnet stå och rinna, så jag gör det enda jag känner att jag kan göra. Stänger kranen.
Sedan vänder jag mig mot Jimmy med frågande blick.

mårten1

Swordsman
Rutger

Rutger sitter några bilar bort och ser att dörren är precis som beskriven, ett enkelt slag på fönsterrutan skulle kunna göra så att man kan ta sig in även om den är låst. De måste röra sig snabbt om de inte vill dra till sig mera uppmärksamhet.
Han gör sig redo att springa så fort som Lollo skjuter, i hopp om att hinna fram och få upp dörren innan de långsamma zombisarna hinner reagera. Han tänker att balkongdörren i längeheten lyckades hålla zombina instängda så kanske det kan funka här med.

Om Lollo tittar tillbaka på dem ser han att Rutger står som i startgroparna och bara väntar på att han ska skjuta. Nu gäller det bara att det inte är en massa zombis inne i korridoren.

Feuflux

omjonasson.se
Bengt tittar tacksamt på Nicola för att hon anförtrodde honom den detaljen.
- Jag har mängder av gamla kollegor där inne, säger han kort innan han fokuserar på att följa med mot ingången.

Bengt springer garanterat överlägset långsammast i sällskapet och hoppas de andra inser det. Han är påväg ikapp Lars och Rutger som båda är en bit bakom skytten. Lollo hette han visst. Undrar om det är ett för- eller efternamn undrar Bengt i en sekund innan han skjuter bort tanken till kategorin "vad spelar det för roll???!".

Cassius

Hero
Cissi said:
Lunde

Jag ser mig omkring och, helt irrationellt, går jag och stänger av vattenkranen. Vi har väl alla fått lära oss att inte låta vattnet stå och rinna, så jag gör det enda jag känner att jag kan göra. Stänger kranen.
Sedan vänder jag mig mot Jimmy med frågande blick.

Vi måste till skogen ropar Jimmy och springer ut mot bilen.

Cissi

Up to no good.
Jag skyndar efter Jimmy. Skogen var det ja. Ja ingen mening att stanna kvar här då.
Jag lägger en hand på Jespers arm när jag passerar honom.

Iskaral

Swordsman
Mikael/Lollo

[Ändrar detta inlägg på grund av ett missförstånd. Hoppas det inte ställer till det]

Jag ser en människa falla ner på parkeringen framför mig. Jag sjunker ner bakom bilen och spanar. Jag ser några zombies långsamt närma sig. Jag spanar bakåt efter mina kamrater. De verkar beredda och chansen att vi kan dra oss tillbaka osedda är mycket liten. Jag ställer mig upp drar bågen och skjuter mot zombien vid ingången.

Anchorman

Swashbuckler
Sjukhusgänget

Lars hyperventilerar nästan av nervositet när han ser Lollo resa sig upp och spänna sin båge, han är nervös men redo att göra sitt.
Samtidigt som Lollo skjuter iväg sin pil så springer han fram mot bilen som Lollo sitter vid med sitt vapen, ett metspö, höjd snett över huvudet.
Pilen flyger bestämt och träffar zombien rätt i halsen, zombien skriker till och vänder sig mot riktningen där den kom ifrån och börjar springa mot bilen samtidigt som blodet sprutar ifrån halsen.
De två zombierna som hade rört sig fram när den skrikande människan landade i marken börjar också röra sig mot bilen, de är bara ett tiotal meter bort, kvinnan med pilen i halsen har fortfarande närmare tjugo meter kvar.

Jesper, Jimmy och Lunde

Axel möter Jimmy vid trappan som leder till ytterdörren vid huset, han säger panikartat.
Vi måste härifrån, NU!
Han pekar med ena handen i en hastigt rörelse åt höger, Jesper, Jimmy och Lunde ser hur tio till femton zombies kommer springandes helt okontrollerat emot huset.
Sigurd har positionerat sig några meter snett framför motorhuven på craftern och har precis sänkt sin brandyxa i den första zombien. Han ser lite vettskrämd ut när han blickar upp och ser hur många fler som är på väg mot honom och de andra.

Recca

Femme Fatale
Nicola:

Jag springer förbi Lollo mot zombien som kommer springande i högsta fart. Jag tänker springa den till mötes och hoppknäa den i bröstet. Jag landar i princip på dess bröstkorg och rycker ur pilen ur dess hals och kör in i ögat istället. Scrunch! Det hela går skitsnabbt förstås och jag kommer på fötter nästan direkt och vinkar åt övriga att följa mig mot ingången! Pilskaftet står upp ur det bubbliga ögonhålet.

Cissi

Up to no good.
Lunde

Åh gud! Hinner jag tänka och ropar sedan medan jag rusar fram mot bilen.
"In i bilen! In i bilen!"
Jag kommer upp jämsides med Jimmy som var framför mig.
"Motorsågarna! Fram med motorsågarna och in i bilen!"
Jag slänger mig in i förarhytten och hoppas vid gud att Axel är på väg in i bilen för annars kommer jag köra över honom. Startar motorn och drar igen dörren, droppar fälgkorset på golvet.
"Sigge, är alla med?!"

Iskaral

Swordsman
Mikael/Lollo

Jag kan inte skjuta samma zombie igen eftersom Nicola springer förbi mig och mot den, så jag siktar in mig på en av de två andra som kommer mot bilen. Samtidigt kommer Lars rusande med ett metspö. Ett metspö?. Jag hoppas verkligen att jag inte blir något slags rearguard tillsammans med Lars.

Cassius

Hero
Cissi said:
Lunde

Åh gud! Hinner jag tänka och ropar sedan medan jag rusar fram mot bilen.
"In i bilen! In i bilen!"
Jag kommer upp jämsides med Jimmy som var framför mig.
"Motorsågarna! Fram med motorsågarna och in i bilen!"
Jag slänger mig in i förarhytten och hoppas vid gud att Axel är på väg in i bilen för annars kommer jag köra över honom. Startar motorn och drar igen dörren, droppar fälgkorset på golvet.
"Sigge, är alla med?!"

Jimmy kastar sig in i bilen och tar upp en motorsåg och drar igång den. KÖR FÖR FAN!!!

Laowai

Hero
Anchorman said:
Sjukhusgänget

Lars hyperventilerar nästan av nervositet när han ser Lollo resa sig upp och spänna sin båge, han är nervös men redo att göra sitt.
Samtidigt som Lollo skjuter iväg sin pil så springer han fram mot bilen som Lollo sitter vid med sitt vapen, ett metspö, höjd snett över huvudet.
Pilen flyger bestämt och träffar zombien rätt i halsen, zombien skriker till och vänder sig mot riktningen där den kom ifrån och börjar springa mot bilen samtidigt som blodet sprutar ifrån halsen.
De två zombierna som hade rört sig fram när den skrikande människan landade i marken börjar också röra sig mot bilen, de är bara ett tiotal meter bort, kvinnan med pilen i halsen har fortfarande närmare tjugo meter kvar.

Jesper, Jimmy och Lunde

Axel möter Jimmy vid trappan som leder till ytterdörren vid huset, han säger panikartat.
Vi måste härifrån, NU!
Han pekar med ena handen i en hastigt rörelse åt höger, Jesper, Jimmy och Lunde ser hur tio till femton zombies kommer springandes helt okontrollerat emot huset.
Sigurd har positionerat sig några meter snett framför motorhuven på craftern och har precis sänkt sin brandyxa i den första zombien. Han ser lite vettskrämd ut när han blickar upp och ser hur många fler som är på väg mot honom och de andra.
Jesper rusar mot bilen, med svärdet i en hand, beredd att hugga någon av zombierna om de kommer nära.

Han dyker in i bakluckan och drar igen dörren.

"Är alla med? Kör förihelvete!"

Han sätter sig på en av bänkarna och flåsar.

"Det är är ett jävla skit alltså. Jag pallar inte med att känna mig såhär försvarslös! Mina föräldrars hus är fan bara fem minuter bort! Farsan har ett vapenskåp vi kan tömma."

Han lutar sig tungt mot väggen.

"Om ni andra inte har något emot det så bor jag på Vädergatan 14. Med ett par bössor i bilen skulle iallafall jag känna mig säkrare."

Cissi

Up to no good.
Lunde

Jag reagerar på att dörrana slås igen där bak och trycker gasen i botten.
"HÅLL I ER!" Jag väjer undan för zombierna, försöker att inte köra på någon. Vet inte om det är för att jag tror att det skulle sinka oss eller den nya tanken om att någon, någonstans tror att det går att bota deras "sukdom". Kör nedåt gatan och accelererar hårt.

[Om "någon" vill påpeka att det finns et vapenskåp i kverteret bredvid så får hen göra det genom fönstret så Lunde hör honom. ;)]

Feuflux

omjonasson.se
Bengt springer mot dörren. Han har hammaren redo, men räknar med att de med avståndsvapen och krigarpinsessetalang sköter det akuta dödandet.
(Dvs han springer (de andra skulle säga jogga) lite fegt och försöker ha nån annan mellan sig och varje given zombie.)

mårten1

Swordsman
Rutger

Samtidigt som Lollo skjuter pilen springer Rutger mot dörren. Dock trodde han att pilen förhoppningsvis skulle sänka zombin men när hon fortfarande står där gör han sig redo att undvika henne. Dock har Nicola hållit jämna steg och tar effektivt ner zombin så Rutger bara springer förbi.

Han tar en snabbtitt in i korridoren och ser ingen zombi, dock är dörren låst men han trycker sönder fönstret med hammarskaftet, vill inte slå då det troligen skulle göra för mycket ljud och samtidigt som han låser upp dörren vinkar han till de andra att springa in. Han håller upp dörren med tanke på att gå in när alla är inne i sjukhuset.

Han ser hur de två annalkande zombina springer mot Lollo och den nya killen, han hoppas att de hinner hit innan dem men står redo med hammaren om han måste springa tillbaka och hjälpa dem.

Anchorman

Swashbuckler
Sjukhusgänget

Samtidigt som Nicola trycker ner pilen i den blödande zombiens öga så skjuter Lollo iväg nästa pil.
Om det beror på stressen eller att det var ett tag sen i vilket fall som helst så missar Lollo sin nästa pil, inte med mycket men fortfarande en missad pil.
I kogret finns det nu tre pilar kvar.
Lars rycker tag i Lollo samtidigt som han springer mot dörren som Rutger håller uppe.
Skit i dem! Spring nu för helvete!
Tumultet har väckt intresset hos de som står vid huvudentrén och även de börjar röra sig mot dem andra.

Jesper, Jimmy och Lunde

Sigurd ska precis hoppa in i passagerarsätet när han blir tillbaka dragen av en zombie som hoppar på honom bakifrån.
Han blir neddragen till marken med zombien över sig, han tappar greppet om sin yxa som rullar bort någon meter ifrån honom.
Axel som var sist in och stängde dörrarna där bak skriker högt när han ser zombien trycka sin mun närmare Sigurds axel och bita hårt.
Sigurd lyckas med kraft trycka sig loss och få tag i sin yxa än en gång och svingar den och borrar ner den i zombiens huvud.
Han reser sig upp och håller hårt om sin blödande axel, blodet rinner ner och har färgat hans flanellskjorta helt röd.
Han kliver fram för att hoppa in i bilen men stoppar sig själv i sista stund.
Han kastar in yxan med sin friska hand så den landar fint på passagerarsätet sen säger han med aningen förvriden röst.
Kör.
Sedan smäller han igen dörren och backar sakta några steg ifrån bilen

Cissi

Up to no good.
Lunde

Jag sitter som fastfrusen vid ratten, tårarna rinner och jag möter Sigvards blick när han säger åt mig att köra. Jag skakar på huvudet men när han stänger dörren och backar från bilen nickar jag. Alldeles kall inombords, händerna skakar och jag ser knappt genom tårarna. Men jag svänger ut från uppfarten, trycker på nyckeln så dörrarna till skåpet låses. Det minsta jag kan göra för Sigurd nu är att se till att Jesper och Axel inte gör nåty korkat.
"vi kommer tillbaka med hjälp." viskar jag och vändet blicken mot vägen.

Recca

Femme Fatale
Nicola:

Jag smiter in genom dörren som Rutger håller upp. Jag går fram med svepande blickar. Det är vita väggar med fula orangea bårder i midjehöjd. På väggarna hänger det, om än glest, neutral och lokalt införskaffad konst. Jag spejar längs den långa korridoren, det är skyltat alfabetiskt (A, B, C) och pilar till dessa områden kryddar således korridoren som bryts av av korsande korridorer och dörrar och portaler i ett stort virrvarr framför mig. Jag slås av plötslig svindel inför detta, sneglar mot ingången och hoppas vår vägvisare kommer strax. Lyckligtvis har man byggt denna bisarra labyrint på höjden i första hand så det borde inte vara omöjligt att orientera sig, rationaliserar jag. Jag har bara rört mig några steg in i sjukhusets innandöme när jag lokaliserar en pil mot hissarna.

Så jag börjar gå ditåt med försiktiga steg, samtidigt som jag spejar åt alla sidogångar i jakt på rörelse.