Nicola
Lina puttar upp dörren, det verkar inte vara några zombies på denna sidan av gallerdörren.
Ett lik ligger med huvudet sönderslaget på marken alldeles innanför dörren i ett litet rum alldeles till vänster sitter en man i vakt dräkt, på bordet ligger en batong, den är röd i ena änden.
Vakten är klädd i blåa vaktkläder, han har en stor nyckelknippa som hänger i bältet, även en walkie talkie och en ficklampa hänger här.
Vakten är ganska biffig, vilket antagligen krävs för hans jobb.
Vakten ser lite förbryllad ut när han ser Lina och Nicola kliva in genom dörren.
Va fan gör ni här? Ni ska väl inte in där?
Säger han med bestämd röst och nickar åt gallerdörren.
Ett par zombies har rört sig fram till gallren och sträcker ut sina armar genom gallren, dem kommer nog antagligen aldrig komma igenom dock, såvida ingen öppnar dörren.
Alla andra
Axel kliver fram till de andra som har samlats vid hissen. Han har plockat upp sitt svärd igen och halsar det sista på sin cola burk innan han slänger burken i hörnan.
Hörde va ni sa, visst jag kan vara första vågen. Ingen stoppar mig och mitt svärd. säger han och gör en klumpig svepande rörelse med svärdet vilket resulterar i att han tappar greppet om det och det hamnar på marken.
Ehm, ja, öhh är vi redo?